• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

دکتر شیری: تعداد تسهیلات پرداختی پست بانک ایران در ۷ ماهه سال جاری ۷۲ درصد رشد داشته است

  • کد خبر : 28600
  • 11 آبان 1400 - 16:52
دکتر شیری: تعداد تسهیلات پرداختی پست بانک ایران در ۷ ماهه سال جاری ۷۲ درصد رشد داشته است

دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران، در تشریح عملکرد ۷ ماهه سال ۱۴۰۰ گفت: تا پایان مهرماه سال جاری مبلغ ۱۰۱/۵ هزار میلیارد ریال انواع تسهیلات به ۱۵۱ هزار نفر از مشتریان حقیقی و حقوقی بانک اعطا شده است که این تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۵۶ درصد و از نظر مبلغ ۷۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، دکتر شیری اظهار داشت : مبلغ سرانه تسهیلات پرداختی (نسبت تسهیلات اعطایی به تعداد دریافت کنندگان) ۶۷۲ میلیون ریال است که نشان دهنده تمرکز بانک بر اعطای تسهیلات خرد در مناطق کم برخوردار و روستایی است.

وی افزود: پست بانک ایران در راستای گسترش تسهیلات خرد، به متقاضیان بیشتری وام پرداخت کرده و نسبت به دوره مشابه سال گذشته این تعداد، افزایش ۵۶ درصدی داشته است.

 مدیر عامل پست بانک ایران تصریح کرد : بخش های خدمات و فناوری اطلاعات و ارتباطات ۵۳ درصد، کشاورزی ۲۱/۵ درصد ، صنعت و معدن ۱۴درصد و بازرگانی ۹/۵ درصد و مسکن و ساختمان ۲ درصد تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده اند.

دکتر شیری افزود : بررسی صورت گرفته نشان می دهد تسهیلات پرداختی در ۷ ماهه سال جاری در  بخش خدمات و فناوری اطلاعات و ارتباطات نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته و سهم عقود مشارکتی در تسهیلات پرداختی ۲۶ درصد و سهم عقود مبادله ای ۷۵ درصد است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=28600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.