• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

دکتر خورسندیان: حمایت از واحدهای تولیدی، کلید رشد پایدار اقتصادی و مهار تورم است/ انجام تعهدات این بانک در پرداخت وام مسکن، ازدواج و فرزندآوری

  • کد خبر : 68288
  • 06 اردیبهشت 1402 - 13:42
دکتر خورسندیان: حمایت از واحدهای تولیدی، کلید رشد پایدار اقتصادی و مهار تورم است/ انجام تعهدات این بانک در پرداخت وام مسکن، ازدواج و فرزندآوری

دکتر خورسندیان در سفر به استان گیلان اعلام داشت: تامین مالی هدفمند واحدهای تولیدی و مساعدت در اتمام، توسعه و احیای واحدهای تولیدی موجود و احداث واحدهای دانش بنیان و اشتغال زا کلید مهار تورم است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر علی خورسندیان که به اتفاق هیأتی متشکل از حسین عسکری و امیر هوشنگ عصار زاده اعضای هیأت مدیره، شهاب گرجی معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات، عبدارضا ولی الهی معاون ارزیابی طرح ها و اعتبارات، عباس شوقانی معاون راهبری شعب و توسعه کسب و کار، افشین پناهنده مدیر امور حوزه مدیرعامل، محمدحسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان این بانک، روز سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه به استان گیلان سفر کرده است به همراه ابوالقاسم آزرده مدیر استانی در جلسه با صنعتگران، کارآفرینان و مسؤلان استانی با اشاره به لزوم تامین مالی بهینه واحدهای صنعتی کشور اظهار داشت: در مجموع ۲۱۴ طرح با تسهیلاتی بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال در استان گیلان تامین مالی شده است که برای ۲ هزار و ۴۹۲ نفر اشتغال ایجاد می نمایند.
وی بیان داشت:  تعداد ۱۷ طرح تولیدی نیز در سفر ریاست جمهوری به استان یاد شده مورد پیگیری قرار گرفته که به ۱۲ طرح از این طرح ها مبلغ ۵ هزار و ۷۴ میلیارد ریال اختصاص یافته که بخشی پرداخت شده و بخشی نیز در حال قرارداد و پرداخت می باشد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اهمیت مهار تورم که در شعار سال و در سیاست های دولت مورد تاکید قرار گرفته است، اعلام داشت: هنگامی که منابع خرد جذب شده توسط شبکه بانکی در قالب تسهیلات و اعتبارات به پروژه های تولیدی اختصاص یابد، نه تنها تورم زا نیست بلکه به عنوان اهرمی برای مهار تورم عمل می کند.
دکتر خورسندیان تاکید کرد: هم اکنون رشد تولید با رشد نقدینگی در کشور متناسب نیست. به دیگر سخن اگر میزان عرضه پول افزایش یابد در حالی که میزان کالا و خدمات در جامعه ثابت بوده یا حتی کاهش یابد؛ در این صورت قیمت‌ها افزایش می‌یابد و با ادامه روند این افزایش قیمت ها شاهد تورمی فزاینده خواهیم بود.
وی افزود: بنابراین تمرکز برای مهار تورم و کاهش آن بایستی بر روی افزایش تولید باشد به طوری که پس اندازها و سرمایه های راکد توسط بانک ها و موسسات مالی برای به حرکت درآوردن چرخ های تولید به کار گرفته شود و برای تامین مالی به شکلی هوشمندانه عمل کنیم؛ در پروژه هایی با بیشترین کارایی و توجیه مشارکت نماییم و این امر لزوم گزینش طرح ها و بررسی کارشناسانه و دقیق برای ارائه تسهیلات را مطرح می سازد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در جمع صنعتگران و کارآفرینان این استان بیان داشت: وجود تورم و نوسانات ارزی، تولیدکنندگان را با چالش های بی شماری مواجه می سازد و توان رقابتی آنان را کاهش می دهد. در این شرایط با استفاده از روش های نوین تامین مالی مانند زنجیره تامین می توان برای تامین مواد اولیه و تجهیزات از صنعتگران حمایت کرد تا کمبود نقدینگی سبب تعطیلی و یا کاهش ظرفیت تولید نشود.
وی خاطرنشان کرد: احیای طرح های تولیدی راکد و نیمه تمام اقدامی است که برای جلوگیری از هدررفت منابع صرف شده در پروژه های یاد شده و برای طرح های با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در دستور کار است که در کمترین زمان ممکن وارد چرخه تولید شوند.
دکتر خورسندیان یادآور شد: این بانک خود را ملزم به اجرای تعهدات در راستای سیاست های کلان اقتصادی و اجتماعی و قانون برنامه و بودجه می داند به طوری که در سال گذشته در پرداخت تسهیلات ازدواج ۸۵% و در تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری ۷۲% از تعهدات خود را ایفا نموده و در این خصوص ۱۱۹۵ فقره وام ازدواج و ۸۲۰ فقره وام فرزندآوری پرداخت نموده است.
دکتر خورسندیان در  ادامه این سفر دو روزه به اتفاق هیات همراه از شرکت های ریسندگی گیلان( تولید محصولات نساجی)، خوشه بهچین هیراد( عمل آوری میوه و سبزیجات به روش انجماد سریع)، تالک ایرانیان( قوطی های آلومینیومی آسان باز شو)، پینک( صنایع بسته بندی گونی پلاستیکی، نخ و نوار)، شرکت جان ویشار(محصولات دارویی)، ریسندگی و بافندگی فومنات و خاور(ریسندگی و بافندگی) و شرکت صنایع پوشش ایران(انواع منسوجات نساجی) بازدید خواهد کرد.
گفتنی است، وی فردا با مدیران ارشد و مسؤلان استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران شرکت آتیه دماوند در خصوص روند پیشرفت کار و مراحل بهره برداری از فاز اول شرکت صنایع پوشش ایران که به همت شرکت آتیه دماوند از شرکت های زیرمجموعه بانک صنعت و معدن احیا شده و در مدار تولید قرار خواهد گرفت، به همفکری و رایزنی می پردازد.
 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=68288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.