• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

دوره اوج مصرف آب در بسیاری از شهرها به پایان رسید

  • کد خبر : 22146
  • 04 شهریور 1400 - 16:02
دوره اوج مصرف آب در بسیاری از شهرها به پایان رسید

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، از پایان زمان اوج مصرف آب در بسیاری از شهرهای کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، حمیدرضا کشفی با اشاره به اینکه هفته آینده بازهم افزایش دما در کشور خواهیم داشت که البته به شدت ماه‌های گذشته نخواهد بود افزود: در حال حاضر […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، حمیدرضا کشفی با اشاره به اینکه هفته آینده بازهم افزایش دما در کشور خواهیم داشت که البته به شدت ماه‌های گذشته نخواهد بود افزود: در حال حاضر زمان اوج مصرف آب و نیاز بالا به توزیع آب شرب گذشته است و باوجود کمبود بارش‌ها و مواجه شدن با قطعی‌های برق در بسیاری از تأسیسات شهری و روستایی، ما توانستیم کمترین میزان قطعی پیش بینی شده را در آب شرب داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی به دلیل کاهش بارندگی‌ها و میزان ذخایر آب‌های سطحی گفت: هم اکنون پایداری تأمین آب شرب در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور برقرار است به جز مناطقی که در حال تعمیرات تأسیسات هستیم و یا به دلیل از دست دادن منابع، با تانکر آبرسانی می‌شود.

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: طبق پیش بینی‌های انجام شده ما در زمان اوج مصرف ۳۰۳ شهر دارای تنش آبی داشتیم که باید برای تأمین آب پایدار در این شهرها سامانه‌های طراحی شده ساخته و به بهره برداری بر سد.

کشفی با اشاره به اینکه در زمان اوج مصرف چاه‌های اضطراری وارد مدار بهره برداری می‌شوند افزود: امسال به دلیل کاهش منابع سطحی میزان استفاده از منابع آب زیرزمینی افزایش پیدا کرده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=22146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.