• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
1

دلایل نوسان قیمت ارز در روز‌های اخیر/ احتمال ریزش قیمت وجود دارد؟

  • کد خبر : 58138
  • 22 آبان 1401 - 9:08
دلایل نوسان قیمت ارز در روز‌های اخیر/ احتمال ریزش قیمت وجود دارد؟

تجارت‌گردان – با توجه به رشد قابل توجه شاخص بورس در دوهفته گذشته احتمال بازگشت نقدینگی از بازار ارز به بازار سرمایه وجود دارد.

کامران سلطانی زاده؛ دبیرکل کانون صرافان در گفت‌وگو با ایبِنا در واکنش به وضعیت اخیر بازار ارز و نوسانات قیمت اظهار کرد: بسیاری از هموطنان به دلیل کاهش ارزش ریال و افزایش تورم که هر سال تجربه می‌کنیم به سمت بازار‌های ارز، سکه و طلا و همچنین ملک و زمین سوق پیدا می‌کنند که در مورد اخیر به دلیل راکد بودن بازار ملک و زمین در سال جاری بیشتر برای خرید ارز تمایل نشان دادند.

وی با بیان اینکه این موضوع افزایش تقاضا را به همراه داشت که موجب رشد قیمت در بازار هم شد، تصریح کرد: در واقع این افزایش نرخ ارز ناشی از افزایش تقاضا برای خرید است.

سلطانی زاده تاکید کرد: جذابیت ارز تا زمانی که مردم احساس کنند ارزش پول خود را حفظ کرده اند ادامه خواهد داشت و بعداز آن مطمئنا از خرید دست می‌کشند و روند بازار معکوس خواهد شد، اما باید دید در چه کانال قیمتی مردم از خرید ارز اشباع خواهند شد و به سمت خرید ارز برای نگهداری و حفظ ارزش پول خود رو نمی‌آورند.  

به گفته دبیر کانون صرافان، هیجانات مقطعی بازار هم گا‌ها موجب افزایش خرید ارز خواهد شد و در حال حاضر هم به دلیل اتفاقات اخیر کشور و وضعیت بازار سهام و خروج بسیار زیاد نقدینگی از بورس شاهد این حجم از تقاضا برای خرید ارز و افزایش قیمت هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به رشد قابل توجه شاخص بورس در دوهفته گذشته احتمال اینکه نقدینگی از بازار ارز خارج و به بازار سرمایه برگردد نیز وجود دارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=58138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.