• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

دعوت سرمایه گذاران و متخصصان ایرانی برای حضور در حوزه معدن و صنایع معدنی ونزوئلا

  • کد خبر : 54426
  • 21 شهریور 1401 - 9:43
دعوت سرمایه گذاران و متخصصان ایرانی برای حضور در حوزه معدن و صنایع معدنی ونزوئلا

وزیر حمل و نقل ونزوئلا از سرمایه گذاران و متخصصان ایرانی برای حضور در بخش معدن و صنایع معدنی این کشور دعوت کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، وزیر حمل و نقل ونزوئلا، رامون بلاسکز، در دیدار با جمشید ملارحمان, عضوهیات عامل ایمیدرو از سرمایه گذاران ایرانی برای حضور در بخش معدن و صنایع معدنی این کشور دعوت کرد.
وی ضمن اشاره به پیشرفت های ایران در حوزه معدن و صنایع معدنی و عدم وابستگی به نفت عنوان کرد: ایران را الگوی خود برای رسیدن به اقتصاد غیر نفتی قرار داده ایم و تلاش می کنیم تا از توان و دانش مهندسین ایرانی برای پیشرفت بخش معدن و صنایع معدنی ونزوئلا بهره گیریم. بلاسکز با اشاره به مشکلات پیش آمده در پروژه سیمان ونزوئلا از پیگیری جدی برای رفع آنها در راستای توسعه همکاری های دو کشور خبر داد.
ملارحمان نیز ضمن اشاره به روابط دوستانه ایران و ونزوئلا افزود: پیش نیاز توسعه روابط اقتصادی کشورها، روابط سیاسی خوب است که خوشبختانه این روابط بین دو کشور ایران و ونزوئلا مسیر را برای توسعه و همکاری های اقتصادی دو کشور فراهم کرده است. این یک فرصت متقابل است که باید از آن حداکثر استفاده را کرد.

همکاری در صادرات و تولید فولاد و محصولات فولادی
امیرصباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو نیز در این دیدار به توانایی و پتانسیل ایران در حوزه معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: فرصت های همکاری بسیاری در حوزه های مختلفی همچون فولاد، سیمان، طلا و سایر مواد معدنی بین ایران و ونزوئلا وجود دارد.
به گفته وی، با توجه به اینکه شهرنشینی و ساخت و ساز در ونزوئلا در حال پیشرفت است، نیاز مبرمی به سیمان، فولاد و میلگرد در این کشور وجود خواهد داشت بنابراین در حوزه صادرات و یا ساخت کارخانه های فولاد، محصولات فولادی و سیمان در این کشور اعلام آمادگی می کنیم.
وی ادامه داد: فرصت های سرمایه گذاری بسیاری در ونزوئلا شناسایی کرده ایم که در صورت رفع مشکلات پروژه سیمان ونزوئلا برای حضور در بخش های مختلف معدنی این کشور برنامه ریزی خواهیم کرد.
رامین بهمنی، مدیرعامل شرکت احداث صنعت در این نشست ضمن ارائه پیشینه ای از پروژه سیمان ونزوئلا به مشکلات پیش آمده در این طرح پرداخت.
به گفته وی، امکان توسعه خط دوم تولید با تولید روزانه ۳۳۰۰ تن سیمان و انجام مطالعات امکان سنجی ساخت و نوسازی کارخانه های سیمان در ونزوئلا از جمله راهکارهای توسعه همکاری در حوزه سیمان بین دو کشور است.
عزت اله زارعی، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست گفت: برای تحقق اهداف مورد نظر در همکاری ها، باید مشکلات پیش رو را برطرف کرد تا سرمایه گذاران برای حضور در بخش معدن و صنایع معدنی این کشور مردد نشوند.
در این دیدار بر سرمایه گذاری جدید ایمیدرو و بخش خصوصی ایران در حوزه معدن و صنایع معدنی ونزوئلا، توسعه صادرات و روابط تجاری تاکید شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=54426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.