• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

دریافت ۲۱ هزار شکایت مردمی درباره کالا و خدمات در دی‌ماه

  • کد خبر : 8985
  • 20 بهمن 1399 - 14:13
دریافت ۲۱ هزار شکایت مردمی درباره کالا و خدمات در دی‌ماه

معاون وزیر صمت گفت: دی‌ماه امسال ۲۱ هزار و ۹۲ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالاها و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس تابش اظهار داشت: دی‌ماه امسال ۲۱ هزار و ۹۲ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالاها و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است. از مجموعه شکایت‌های دریافت شده ۲۰ هزار و ۶۷۷ فقره معادل ۹۸ درصد قابل پیگیری و ۴۱۵ فقره معادل ۲ درصد غیر قابل پیگیری بوده است.

وی تصریح‌کرد: از مجموع شکایت‌های رسیدگی شده ۵ پنج هزار و ۶۲۸ فقره معادل ۲۶ درصد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی، هفت هزار و ۹۲۱ فقره معادل ۳۸ درصد منجر به عدم احراز تخلف و هفت هزار و ۵۴۳ فقره معادل ۳۶ درصد به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.

رئیس سازمان حمایت با اعلام این‌که از این تعداد شکایت‌، ۱۸ هزار و ۸۳۷ فقره معادل ۸۹ درصد مربوط به کالا بوده است، گفت: ۲ هزار و ۲۵۵ فقره مربوط به خدمات بوده که معادل ۱۱ درصد شکایات است.

وی اضافه‌کرد: بیشترین شکایت دریافت شده در بخش کالا مربوط به انواع نان، روغن مایع و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران‌های غذاخوری است.

دریافت ۷۱ درصد از شکایات به صورت تلفنی

تابش با اعلام اینکه بیشترین شکایت‌ها بر اساس نوع تخلف مربوط به گران‌فروشی و تقلب است، گفت: در ارتباط با چگونگی دریافت شکایت‌ها در مجموع ۱۴ هزار و ۸۶۰ فقره معادل ۷۱ درصد به صورت تلفنی، ۲ هزار و ۸۴۶ فقره معادل ۱۳ درصد به صورت حضوری و سه هزار و ۳۸۶ فقره معادل ۱۶ درصد به‌صورت کتبی بوده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه‌داد: مجموع شکایات دریافتی در دی‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل (۲۲ هزار و ۸۶ فقره) کاهش پنج درصدی داشته است و استان‌های تهران، خراسان رضوی، البرز و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایات و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، زنجان و ایلام با کاهش شکایات مواجه بودند.

تابش بیان‌داشت: سهم شکایت‌های بررسی شده متخلف و غیرمتخلف از کل شکایات قابل پیگیری در دی‌ماه امسال به میزان ۶۴ درصد بوده که نسبت به آذرماه امسال ۲ درصد کاهش داشته است.

وی اعلام‌کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده، از مجموعه شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده‌اند ۶۸۰ فقره منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به تعزیرات و دیگر محاکم اجتناب شده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=8985

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.