• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
4

دریافت حق ۶.۷ میلیارد دلاری در دیدار کم‌سابقه/ فضای دیپلماسی اقتصادی کشور امیدوارکننده است

  • کد خبر : 70850
  • 16 خرداد 1402 - 6:23
دریافت حق ۶.۷ میلیارد دلاری در دیدار کم‌سابقه/ فضای دیپلماسی اقتصادی کشور امیدوارکننده است

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: دیدار رئیس کل بانک مرکزی با رئیس صندوق بین‌المللی پول در تعاملات نهاد‌های اقتصادی دنیا موثر است.

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در گفتگو با ایبِنا با بیان اینکه امکان دسترسی سریع به ۶.۷ میلیارد دلار از منابع ایران در صندوق بین‌المللی پول، اتفاق بسیار خوبی برای اقتصاد ایران است، تصریح کرد: خصوصیات استفاده از این منبع مالی این است که خیلی ارزان و در اختیار است و از سویی کشور‌ها به تناسب امکاناتی که دارند می‌توانند از مزایای صندوق بین‌المللی پول استفاده کنند. متاسفانه طی چند سال گذشته با وجود امکاناتی که وجود داشت دولت‌ها نتوانستند درست از آن بهره‌مند شوند. حال یک فرصت بسیار مناسب ایجاد شده تا در پی دیدار رییس کل بانک مرکزی کشورمان با رییس صندوق بین‌المللی پول بتوانیم از حق برداشت خود به نفع اقتصاد کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ۶.۷ میلیارد دلار را می‌توان در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری هدایت کرد، افزود: این عدد می‌تواند امکانات خوبی را در اختیار کشور قرار دهد تا در راستای آن بتوان در پروژه‌های ملی سرمایه‌گذاری کرد.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته یا سیاست‌گذاران به سمت استفاده از پول صندوق بین‌المللی پول نمی‌رفتند و یا اینکه به جهت تحریم و برخی دیگر از مسایل سیاسی این اجازه برداشت داده نمی‌شد، خاطرنشان کرد: برداشت از منابع صندوق بین المللی پول، می‌تواند در حوزه تولید، سرمایه‌گذاری و جبران کسری‌های که در فضای اقتصادی داریم بسیار اثرگذار باشد. امیدوارم به زودی این بودجه در بخش‌های که نیاز فراوان به آن است، هزینه شود و در پی آن بتوان زیرساخت‌های کشور را توسعه داد. همچنین بتوانیم نارسایی و کمبود‌های که در بخش سرمایه‌گذاری (به خصوص حوزه تولید که به تامین ماشین آلات، قطعات و… نیاز دارد) وجود دارد را جبران کنیم.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: امکان دسترسی به منابع ایران در صندوق بین‌المللی پول، اقدام شایسته‌ای است و به طور قطع این مهم در روابط اقتصادی ایران با سایر کشور‌ها و به خصوص همسایگان بسیار اثرگذار است.

وی درباره دیدار رئیس کل بانک مرکزی کشورمان با رئیس صندوق بین‌المللی پول و بازتاب آن در روابط دیپلماتیک ایران، اظهارداشت: با تعاملات بین المللی در حوزه‌های اقتصادی، می‌توان سلطه‌ای که بدخواهان جمهوری اسلامی برای کشورمان ایجاد کردند و یا به دنبال آن هستند را کم کرد و حتی به صورت کامل از بین برد؛ لذا دیدار یاد شده می‌تواند در ایجاد ارتباط و تعاملات نهاد‌های اقتصادی بین‌المللی نقش موثری داشته باشد. خوشبختانه فضای که امروز در صحنه یپلماسی اقتصادی کشور چه در حوزه منطقه‌ای و چه در صحنه جهانی به خصوص در حوزه مالی شکل گرفته، بسیار امیدوارکننده است.

آل اسحاق با تاکید بر اینکه ما در فضای دیپلماسی اقتصاد شاهد تحرکات بسیار خوب هستیم، گفت: فضای بوجود آمده منجر به عادی شدن شرایط کشور خواهد شد و از سویی تحریم‌های ظالمانه را کم اثر می‌کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=70850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.