• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

درخشش تماشایی طارمی در جنجالی‌ترین بازی فصل + فیلم

  • کد خبر : 39293
  • 23 بهمن 1400 - 12:07
درخشش تماشایی طارمی در جنجالی‌ترین بازی فصل + فیلم

عقربه‌های ورزشگاه دراگائو هنوز به دقیقه ۸۰ نرسیده بود که مهدی طارمی یک گل منحصربه فرد را برای تساوی در بازی حساس و پراز برخورد مقابل اسپورتینگ به ثمر رساند.

مهاجم ایرانی پورتو در دقیقه ۳۵ پاس گل اول را برای ویرا داده بود و اینبار روی ارسالی از جناح چپ به زیبایی هرچه تمام تر و به در حالتی مشابه یک نیم چرخش به بیرون با گوشه و پشت سر برای بار دوم دروازه حریف سخت کوش را باز کرد تا باز هم امضای او پای این بازی پراهمیت و پر برخورد که ۵ اخراجی هم به همراه داشت، بخورد.


پورتو که در نقل و انتقالات زمستانی ۲+۱ بازیکن مشهور خود را به تیم های سویا، آ اس رم و لیورپول داده در این مسابقه با اتکای بیشتری به مهاجم ایرانی کار را آغاز کرد، ولی برخلاف روندی که بازی از همان ابتدا پیدا کرده و پورتو برای کسب پیروزی و افزایش فاصله با تیم دوم جدول پا به مسابقه گذاشته بود، دو گل زودهنگام در دقایق ۸ و ۳۴ توسط پائولینیو و نونو سانتوس روی ضدحملات ثبت کرد تا کار سختی برای بازگشت به بازی پیش روی شاگردان کونسیسائو قرار بگیرد.

با این حال چهار دقیقه بعد پورتو که حملات زیادی را برای گلزنی ترتیب داده بود، روی پاس در عرض مهدی طارمی از سمت چپ خط هجومی پورتو و ضربه فابیو ویرا که به همراه مهاجم ایرانی، ستاره های پورتو در مهم ترین مصاف فصل برای آبی و سفیدپوش های پورتو بودند،گل اول را پس از برخورد به تیرک عمودی به ثمر رساند و اختلاف به حداقل رسید.


نیمه اول این مسابقه پر از درگیری که از دقیقه یک با کارت زرد داور آغاز شد و در دقایق پایانی نیمه اول نیز همین موضوع باعث توقف چند دقیقه ای در مسابقه شد، با لحاظ کردن چهار دقیقه وقت اضافی با نتیجه ۲ بر ۱ خاتمه یافت و با شروع نیمه دوم بود که باز هم شاهد ادامه بازی فیزیکی دو تیم بودیم؛ نمایشی که در دقیقه ۴۹ دومین کارت زرد را برای کوئتس که در دقیقه ۲۷ کارت زرد اول را دریافت کرده بود، به همراه داشت و کار شاگردان کونسیسائو برای جبران نتیجه راحت تر شد. 


سرمربی تیم فوتبال پورتو در دقیقه ۷۴ برای تغییر روند مسابقه چیکو کونسیسائو و په په را وارد زمین کرد ولی طارمی در زمین ماند تا در روزهایی که با جدایی سه بازیکن تاثیرگذار پورتو، انتظارات زیادی هم از مهاجم ایرانی وجود دارد، این بازیکن گل دوم را در دقیقه ۷۸ روی ارسال بسیار خوب ویرا با ضربه ای تماشایی بالاتر از مدافع اسپورتنیگ، ثبت کند.


پس از این گل که برای پورتو صدرنشین مسابقات اهمیت زیادی داشت، باز هم حملات تیم میزبان برای کسب امتیازات کامل مسابقه ادامه داشت و حتی مهدی طارمی می توانست روی شوتزنی از داخل محوطه جریمه گلزنی کند که تکل به موقع مدافع حریف شوت ستاره ایرانی پورتو برگشت داد. آخرین موقعیت مسابقه هم پس از کارت قرمزی که یکی از اعضای کادر پزشکی تیم اسپورتینگ دریافت کرد، روی کرنر ایجاد شد و پس از ضربه سر گروچیچ که در دقیقه ۹۰ وارد زمین شد، توپ دو سه مرتبه در محوطه جریمه رفت و برگشت داشت و درنهایت داور مسابقه پس از چیزی حدود هفت دقیقه سوت پایان بازی را با نتیجه ۲ بر ۲ به صدا در آورد.

لحظه گل تماشایی و نجات بخش طارمی.مثل پرنده‌ای در آسمان از بین دو مدافع.


البته این پایان حساس ترین مسابقه فصل در ورزشگاه دراگائو نبود و درگیری اعضای دو تیم تا چند دقیقه بعد ادامه داشت و منجر به اخراج تاباتا و پوئولینیو از اسپورتنیگ و آگوستین مارکزین و په په از پورتو شد. 


درنهایت اما پورتو را می توان برنده این مسابقه سرنوشت ساز دانست. آنها که با شش امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم یعنی اسپورتنیگ به هفته ۲۲ ام رسیده بودند، در این مسابقه به دنبال افزایش اختلاف بودند ولی در مسابقه ای که با نتیجه ۲ بر صفر عقب افتادند، کسب یک امتیاز و حفظ فاصله هم می تواند دستاورد بسیار خوبی برای شاگردان کونسیسائو باشد.

پورتو با این تساوی ۶۰ امتیازی شد و اختلاف ۶ امتیازی خود در صدر جدول را با اسپورتینگ حفظ کرد.

این یکی از صحنه های جنجالی این مسابقه پر از درگیری بود که مهاجم ایرانی پورتو با پا روی پای کوئتس مدافع میانی اسپورتنیگ رفت ولی شبیه سازی مهدی طارمی سبب شد تا داور به اشتباه بیفتد. چند دقیقه بعد هم کوئتس که عصبانی شده بود کارت زرد دوم را روی یک خطای دیگر گرفت تا از زمین مسابقه اخراج شود و تیم پورتو از دقیقه ۴۷ با ده نفره شدن حریف، شانس بیشتری برای جبران نتیجه ۲ بر ۱ پیدا کرد. اخراجی که مهدی طارمی تاثیر زیادی روی آن داشت.

این هم یکی از توئیت های جالب توجه پس از پایان این مسابقه که نشان از پراهمیت بودن ستاره ایرانی برای کونسیسائو و سران باشگاه پرتغالی دارد:« مهدی طارمی دلیلی است که پورتو لوئیز دیاز را به لیورپول فروخته است.»

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=39293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.