• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

دبیر کارگروه بیمه‌های مسئولیت سندیکای بیمه‌گران ایران؛در حال جمع آوری اطلاعات بیمه‌ای حادثه ساختمان مترو پل هستیم

  • کد خبر : 46869
  • 10 خرداد 1401 - 14:22
دبیر کارگروه بیمه‌های مسئولیت سندیکای بیمه‌گران ایران؛در حال جمع آوری اطلاعات بیمه‌ای حادثه ساختمان مترو پل هستیم

مدیر بیمه‌های مسئولیت بیمه “ما” و دبیر کارگروه بیمه‌های مسئولیت سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: در حال حاضر و بر حسب پیگیری اداره کل نظارت بیمه مرکزی ج.ا.ا در حال جمع آوری اطلاعات بیمه‌ای این مجموعه هستیم و تاکنون تعدادی بیمه نامه با موضوعات مختلف برای این پروژه شناسایی شده است که اطلاعات اولیه آن را برای اداره کل نظارت بیمه مرکزی ارسال کرده ام، البته متاسفانه با توجه به ابعاد گسترده این حادثه به نظر می‌رسد وجود این بیمه‌نامه‌هایی که نام آنها در نزد محافل و اقوال مختلف پیچیده است پاسخگوی پوشش گسترده آن نباشد زیرا بیمه نامه های صادره دارای محدودیت پوششی هستند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از  روابط عمومی بیمه “ما”، مصطفی آقارضی، دبیر کارگروه بیمه‌های مسئولیت سندیکای بیمه‌گران ایران در گفتگو با فرکانس بیمه پیرامون حادثه ساختمان مترو پل و در پاسخ به این پرسش که آیا الزاما می بایست این پروژه بیمه نامه داشته باشد یا خیر اظهار داشت ؛ صرفا بیمه نامه شخص ثالث اتومبیل دارای مصوبه پارلمانی بوده و اجبار قانونی برای تهیه آن وجود دارد، اجباری که برای سایر رشته ها می توان متصور بود منبعث از انتظارات و تدابیری است که متقاضیان برای خود دارند.

آقارضی مدیر بیمه‌های مسئولیت بیمه “ما” و دبیر کارگروه بیمه‌های مسئولیت سندیکای بیمه‌گران ایران اشاره کرد: ایفای تعهدات بیمه نامه های صادره منوط به رعایت قوانین و مقررات است و نبایستی به گونه ای تصور شود که صرف وجود بیمه نامه خط بطلانی است بر قوانین موضوعه و بیمه گر موظف است تحت هر شرایطی خسارت ها را تامین نماید. قطعا می بایست به لحاظ قانونی عواقب سهل انگاری  ها و بی توجهی ها به قانون در زمان احراز مسئولیت مسببین مد نظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این فقره مستند به ماده ۱۵ از مبحث دوم مقررات ملی ساختمان ، آیین نامه شماره ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و تصویب نامه شماره ۴۶۰۵/ت ۲۸۵۵۴۹ ه مورخ ۱۳۸۳/۴/۲۲ هیآت وزیران، ارائه خدمات طراحی و نظارت عالیه ساختمان ها ، مجتمع ها و مجموعه های ساختمانی که بودجه آن از محل بودجه عمومی کشور نمی باشد ( غیر دولتی ) تنها از طریق سازمان نظام مهندسی ساختمان امکان پذیر است و شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه موظفند صرفا نقشه هایی را بپذیرند که مورد تائید نظام مهندسی ساختمان قرار گرفته باشد و انتظار صنعت بیمه از مراجع قانونی برای احراز قصور مسببینی که احتمالا نزد صنعت بیمه دارای بیمه نامه می باشند، لحاظ این دست مفاد قانونی است.

مدیر بیمه های مسئولیت بیمه “ما”  ادامه داد: در حال حاضر و بر حسب پیگیری اداره کل نظارت بیمه مرکزی ج.ا.ا، در حال جمع آوری اطلاعات بیمه‌ای این مجموعه هستیم. تاکنون تعدادی بیمه نامه با موضوعات مختلف برای این پروژه شناسایی شده است که اطلاعات اولیه آن را برای اداره کل نظارت بیمه مرکزی ارسال کرده ام ، البته متاسفانه با توجه به ابعاد گسترده حادثه،  به نظر می رسد وجود این بیمه نامه هایی که نام آنها در نزد محافل و اقوال مختلف پیچیده است پاسخگوی پوشش گسترده آن نباشد زیرا بیمه نامه های صادره دارای محدودیت پوششی هستند .

وی تاکید کرد: روی هم رفته باید قدری صبر کرد و دید که مجموعه بیمه‌نامه‌هایی که می‌‍تواند پوشش دهنده این حادثه باشد چیست. از طرفی ما نمی‌توانیم به صراحت بگوییم که بیمه‌نامه‌های صادر شده قطعا کدام خسارت‌ها را پوشش می‌دهند چرا که همه این مسائل به احراز مسئولیت مسببین حادثه هم بستگی دارد و آن را هم مراجع قانونی ذیصلاح مشخص  خواهند کرد.

آقارضی در پاسخ به اینکه شایع شده بیمه معلم برای این پروژه بیمه نامه دارد بیان داشت: بیمه‌نامه مسئولیت صادر شده از سوی بیمه معلم، بیمه نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان است با تعهدات در طول مدت بسیار محدود و بر روی این بیمه نامه پوشش اضافی شخص ثالث ( با پوشش صرفا جانی نه مالی ) هم ارائه شده است که مجموع تعهدات این بیمه نامه چه برای پوشش اصلی ( مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان ) و چه برای این پوشش اضافی کلا معادل ۵ دیه کامل البته تا سقف ریالی مندرج در جدول تعهدات بیمه نامه است.

دبیر کارگروه بیمه‌های مسئولیت سندیکای بیمه‌گران ایران در پاسخ به این پرسش که آیا برای صدور این بیمه نامه، بازدید اولیه صورت پذیرفته یا خیر اظهار داشت؛ برای بیمه نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان، الزامی به بازدید اولیه نمی باشد زیرا تعهدات صرفا جانی است و برای پوشش بیمه ای دیه فوت ونقص عضو، بر اساس اطلاعات تعداد کارکنان و تعهدات درخواستی متقاضی بیمه نامه صادر می شود و بیمه نامه صرفا بر اساس اطلاعاتی که متقاضی بیمه نامه در فرم پرسشنامه و پیشنهاد بیمه نامه ارائه می دهد، صادر می شود. درحوزه بیمه های مسولیت مدنی صرفا دربیمه نامه مسئولیت سازندگان ابنیه در قبال اشخاص ثالث که پوشش مالی را درخواست می کنند، بازدید اولیه صورت می پذیرد و توصیه های ایمنی هم با توجه به مختصات فنی کارشناسان در بیمه نامه درج می شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=46869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.