• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

خودکفایی ۸۵ درصدی در ساخت تجهیزات صنعت نفت

  • کد خبر : 28746
  • 13 آبان 1400 - 12:51
خودکفایی ۸۵ درصدی در ساخت تجهیزات صنعت نفت

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران از خودکفایی ۸۵ درصدی کشور در ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی خبرداد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از صدا و سیما، مجید محمدپور از خودکفایی ۸۵ درصدی کشور در ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی خبرداد و افزود: هم اکنون ۸۲۰ شرکت عضو این انجمن هستند که ۸۵ درصد نیاز صنعت نفت کشور به این تجهیزات را تامین می‌کنند.

وی گفت: این خودکفایی تنها در زمینه دستیابی به ساخت و تولید این تجهیزات نیست و امروز شرکت‌های داخلی به دانش فنی تولید تجهیزات نیز دست یافته‌اند بطوریکه تمامی مراحل طراحی، مهندسی، ساخت و نصب آن‌ها توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

محمدپور با بیان اینکه ماهیت صنعت نفت توام با تحقیق و توسعه است، افزود: این دستاوردها به واسطه بخش‌های تحقیق و توسعه در شرکت‌های ایرانی به دست آمده و به موازات آن ۲۴۰ شرکت دانش بنیان نیز هم اکنون عضو انجمن هستند که این شرکت‌ها نگرانی در زمینه کمبودها را برطرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده شرکت‌های سازنده تجهیزات نفت تامین مواداولیه است، گفت: تولید و تامین مواداولیه در این صنعت نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان است که بخش خصوصی توان تامین مالی آن را ندارد بنابراین خواسته ما از شرکت‌های دولتی و شبهه دولتی این است که در زمینه تولید مواداولیه سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با بیان اینکه هم اکنون در زمینه ساخت انواع تجهیزات، موادشیمیایی، کاتالیست‌ها، ابزار دقیق و تجهیزات دوار هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، افزود: با وجود عرضه این تجهیزات و رشد خوبی که در سال‌های اخیر در این زمینه داشته‌ایم، اما به موازات آن تقاضا رشد نکرده است به همین دلیل ۴۰ درصد ظرفیت ۸۲۰ شرکت عضو انجمن خالی است که این جای نگرانی دارد.

محمدپور با بیان اینکه هم اکنون شرکت‌های سازنده تجهیزات نفت ۸۰ هزار شغل مستقیم و ۲۴۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کرده‌اند، گفت: باتوجه به اهمیت حفظ این اشتغال و وعده‌هایی که دولت در زمینه ایجاد اشتغال داده باید هرچه سریع‌تر طرح‌های صنعت نفت، راه‌اندازی شود تا برای این شرکت‌ها کار ایجاد شود، زیرا در غیر این صورت حفظ این اشتغال در شرکت‌های سازنده تجهیزات صنعت نفت کار دشواری خواهد بود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=28746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.