• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

خلوصی: برنامه تشکیل ۵ شرکت سهامی عام پروژه /لیست عناصر موثر استراتژیک برای توسعه طی ۲ ماه آتی اعلام می شود

  • کد خبر : 47648
  • 23 خرداد 1401 - 10:02
خلوصی: برنامه تشکیل ۵ شرکت سهامی عام پروژه /لیست عناصر موثر استراتژیک برای توسعه طی ۲ ماه آتی اعلام می شود

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو از برنامه تشکیل ۵ شرکت سهامی عام پروژه (جدید) در تابستان جاری خبر داد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سمیه خلوصی که در سومین نشست مطبوعاتی رئیس هیات عامل ایمیدرو با رسانه های (تخصصی) حوزه معدن و صنایع معدنی سخن می گفت، افزود: با ثبت این شرکت ها، مسیر ورود به بورس اوراق بهادار هموار می شود. وی افزود: تامین مالی پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری مستقیم مردم در پروژه‌های منتخب، از مهم ترین اهداف این راهبرد است. خلوصی گفت: پیش از این شرکت تجلی به عنوان نخستین شرکت “پروژه محور سهامی عام” در زنجیره فولاد تشکیل شد.

معرفی عناصر حیاتی و استراتژیک با رویکرد توسعه
مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو اعلام کرد: توسعه کشور و لزوم استقلال در زمینه تأمین مواد معدنی اولیه از نیازهای کشور به شمار می رود.
خلوصی ادامه داد: برنامه‌ای کامل جهت تولید این عناصر برای آینده صنعت کشور به اجرا گذاشته خواهد شد و در این زمینه فهرست عناصر موثر استراتژیک به منظور توسعه طی ماه های آتی اعلام می شود.

توسعه زیرساخت ها
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات و برنامه های ایمیدرو در حوزه زیرساخت، گفت: اجرای دو خط جدید آب، برای انتقال به استان های اصفهان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان با هدف تامین آب بخش معدن و صنایع معدنی و تفاهم نامه ای با وزرات راه برای بهبود حمل ونقل ریلی و جاده ای در شمار برنامه های راهبری این سازمان قرار گرفت.
خلوصی افزود: احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه در چارچوب تفاهم نامه با وزارت نیرو از دیگر برنامه های توسعه ای در حوزه زیرساخت محسوب می شود.

تکمیل طرح های نیمه تمام
مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: سال ۱۴۰۰ طرح هایی با بیش از ۷۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری و با اشتغال مستقیم نزدیک به ۲۱۸۸ نفر تکمیل و راه اندازی شدند.
خلوصی افزود: تکمیل و راه اندازی ۱٫۲۸ میلیارد دلار طرح در سال ۱۴۰۱ با اشتغالزایی مستقیم نزدیک به ۳۳۷۷ نفر نیز در برنامه قرار دارد.

حمایت از بخش خصوصی
وی با اشاره به جذب ۷٫۲ میلیارد دلار سرمایه از بخش خصوصی طی سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۳، گفت: تاکنون ۲٫۵ میلیارد دلار طرح از این رقم تکمیل شده است.
خلوصی گفت: سرمایه صندوق سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از ۱۴۰ میلیارد به ۵۰۰ میلیارد تومان در سال های اخیر افزایش یافت و برنامه افزایش آن به ۵۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ در دستور کار ایمیدرو است.
وی اظهار داشت: این سازمان برای بیش از ۵۶۰ معدن بخش خصوصی، برنامه احداث جاده دسترسی و خط انتقال برق دارد که بخش زیادی از آن اجرا شده است
خلوصی گفت: در حوزه احیای معادن کوچک، سال گذشته ۴۵۳ معدن احیا شد و برای اجرای این طرح در سال جاری ۳۰ بسته سرمایه گذاری تعریف شده است.

ظرفیت سازی در تولید
وی گفت: از ابتدای تاسیس ایمیدرو (سال ۸۱) ظرفیت تولید فلزات اساسی کشور افزایش قابل ملاحظه داشته است.
خلوصی افزود: از ابتدای تاسیس ایمیدرو تا سال ۱۴۰۰، ظرفیت تولید فولاد ۵٫۴ برابر (از ۸ میلیون به ۴۳٫۵ میلیون تن)، کاتد مس ۲٫۴ برابر (از ۱۹۰ هزار به ۴۵۰ هزار تن) و شمش آلومینیوم ۳٫۵ برابر (از ۲۱۶ هزار به ۷۷۰ هزار تن)، افزایش یافته است.

توسعه اکتشاف
مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اکتشاف، عنوان کرد: اکتشاف پهنه ها در فازهای شناسایی و پی جویی در استان های مختلف کشور با مساحت بیش از ۴۸۹ هزارکیلومتر مربع گستره کشور اجرا شده و ۹۶ درصد آن تکمیل شده است.
وی افزود: طی ۱۰ سال گذشته یک میلیون و ۴۵۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام شده است. خلوصی گفت: مجموع هزینه ایمیدرو در حوزه اکتشاف بالغ بر ۱۴۵۵ میلیارد تومان بوده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=47648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.