• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

خدمت رسانی به مردم حتی یک ساعت نباید متوقف شود/ روزنه های بروز فساد در تامین اجتماعی باید گرفته شود

  • کد خبر : 24138
  • 21 شهریور 1400 - 15:58
خدمت رسانی به مردم حتی یک ساعت نباید متوقف شود/ روزنه های بروز فساد در تامین اجتماعی باید گرفته شود

تجارت گردان – وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در آیین معارفه و تکریم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: کارآمد سازی مدیریت و افزایش بهره‌وری در همه بخش ها به خصوص در حوزه های اقتصادی تامین اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر حجت الله عبدالملکی با اشاره به اینکه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت مردم است،اظهار داشت: این وزارتخانه بیشترین ارتباط را با حوزه‌های معیشتی و رفاهی مردم دارد.
وی با بیان اینکه  بیشترین تعامل با مردم  در سازمان تامین اجتماعی رخ می‌دهد، گفت:  در سال‌های بعد از انقلاب به ویژه سالیان اخیر، سازمان تامین اجتماعی جزو سازمان‌های پویا بوده است.
عبدالملکی تصریح کرد: اگر مجموعه وزارت تعاون،  کار و رفاه اجتماعی  را  بین دستگاه‌های مختلف در طول دو سال اخیر ارزیابی کنم به این سازمان نمره بالاتری می دهم.
وی با بیان اینکه  همواره نسبت به عملکرد دولت‌های  یازدهم و دوازدهم منتقد بودیم ،  گفت:  انصافا این وزارتخانه در طول این سال‌ها خوب کار کرده است.
عبدالملکی  با اشاره به اینکه سالاری در مجموعه سازمان تامین اجتماعی  منشأ خدمات بسیاری بوده  گفت : هوشمند سازی دیجیتال و الکترونیکی کردن خدمات و فعالیت ها ، اتفاق بسیار بزرگی بوده که  در دوره مدیریت وی انجام شده است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از تلاش ها و خدمات  تمامی دست اندرکاران سازمان گفت : از آقای سالاری  که انصافاً تا آخرین ساعت های خدمت، مشغول رسیدگی به امور چالشی این سازمان بود تشکر می‌کنم.
*مجموعه صندوق ها و حوزه تامین اجتماعی، حق‌الناس است
عبدالملکی  تاکید کرد:  خدمت‌رسانی به مردم حتی یک ساعت نیز نباید متوقف شود.
وی با بیان اینکه کارهای زیادی مانده که باید انجام شود، تصریح کرد :  این سازمان متعلق به مردم است و مجموعه صندوق ها و حوزه تامین اجتماعی حق‌الناس است و ما باید با این نگاه ، این مجموعه ها را مدیریت کنیم.
عبدالملکی  با تاکید بر اینکه رضایت مردم بسیار مهم است و ما امانت‌دار آنها هستیم،  افزود:  ما مکلف و موظف هستیم که رضایت مردم را روز به روز بالاتر ببریم.
وی گفت: با وجود زحماتی که در این خصوص کشیده شده باید بپذیریم که  رضایتمندی در حد مطلوب حاصل نشده است ، مردم از ما گله‌مند هستند، باید تلاش کنیم همه این زحمات که در طول این سال‌ها کشیده شده  را با سرعت و شتاب بیشتری، جلو ببریم.
وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تغییرات  در دولت‌ها یک پنجره تحول ایجاد می‌کند اظهار امیدواری کرد؛ این تغییرات  به جهش منجر شود.
*تداوم فعالیت های دیجیتال  و الکترونیکی کردن فعالیت ها
عبدالملکی  با تاکید بر اینکه  بخشی از این تحول و تغییر باید در تداوم فعالیت های دیجیتال  و الکترونیکی کردن خدمات انجام شود گفت:  بخش دیگر آن مربوط به تسهیل سایر فرآیندها است که به تدریج  دکتر موسوی به صورت جدی به آن ورود خواهند کرد.
  وی با اشاره به اینکه از مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی انتظار می‌رود  این مسیر را با قدرت و قوت جلو ببرد،  افزود:  در همه بخش‌های بیمه‌گری، درمان و سایر بخش های مرتبط ، خدمات رسانی باید با سهولت و به نحو مطلوب صورت گیرد . 
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به دومین انتظار خود از مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی  اشاره و تصریح کرد :  باید کارآمد سازی مدیریت و افزایش بهره‌وری در همه بخش ها به خصوص در حوزه های اقتصادی اتفاق بیفتد.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی دارای یک زیر مجموعه اقتصادی بسیار بزرگ است افزود : شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی( شستا)  به عنوان زیرمجموعه  سازمان تامین اجتماعی باید قوی تر از گذشته اداره شود.
*شستا، باید با هیات  مدیره و هیئت امنا مستقیم کار کند
عبدالملکی  با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) به لحاظ قانونی  زیر مجموعه  سازمان تامین اجتماعی است، گفت: بر اساس این سنت رایج  دیرینه  که البته غلط است،نباید این شرکت با وزیر به طور مستقیم کار کند .
وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی  افزود:  شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی باید با سازمان تامین اجتماعی که هم هیات  مدیره و هم هیئت امنا دارد کار کند .
وی با بیان اینکه یکی از الزامات اساسی برای افزایش بهره‌وری در زیر مجموعه‌های اقتصادی  این سازمان قطعاً  رعایت نظام سلسله مراتبی است ، اظهار داشت  : در دوره جدید انتظار داریم همه به این اصل ملتزم باشند، این فقط  به سازمان تامین اجتماعی محدود نیست بلکه  باید در همه مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حاکم شود .
عبدالملکی  با اشاره به اینکه ثروت بسیار زیادی در مجموعه‌های اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی و صندوق ها نهفته است افزود:  انتظار داریم با اتخاذ  روش‌های نوین و به کارگیری الگوهای مدیریتی کارآمد ، بازدهی صندوق و مجموعه‌های اقتصادی در این سازمان افزایش پیدا کند .
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه این مجموعه‌های اقتصادی امانت مردم است که در اختیار ما قرار دارد ، افزود:  ما باید این امانت را به درستی حفظ کنیم  و هرگز نباید اجازه دهیم به آن دست اندازی شود.
وی با اشاره به اینکه در برخی موارد امکاناتی از این صندوق ها و شرکت ها به وزارتخانه داده شده است بیان داشت: این موارد را ممنوع اعلام کردم و در همین راستا به حوزه وزارتی هم اعلام شده  که این موضوع را در قالب بخشنامه به تمامی زیرمجموعه‌های وزارتخانه ابلاغ کند.
عبدالملکی  با تاکید بر اینکه صندوق ها متعلق به جامعه مشخصی از مردم مانند کارگران،  کارفرمایان و بازنشستگان هستند تصریح کرد : امکانات این جامعه نباید به وزارتخانه اختصاص یابد و این کار ممنوع اعلام شده است .
* امور  بیمه ای، نیازمند تحول جدی و اساسی است
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه ما از دکترموسوی انتظار یک تحول مدیریتی بنیادین در مجموعه اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی را داریم،  گفت :  امور  بیمه ای ،تحول جدی و اساسی نیاز دارد.
وی تصریح کرد:  طبیعتاً در نظام مدیریتی هم انتظار ما این است که انتصابات در چارچوب ساختارها و بر اساس الگوهای تعریف شده،  به درستی انجام شود .
عبدالملکی  با اشاره به اینکه  ۵ معیار اصلی باید برای انتصابات مدنظر قرار گیرد،  افزود : اولین معیار،  انقلابی بودن است و چون بدنه این سازمان یک بدنه انقلابی است ، باید مدیران انقلابی در تمامی سطوح  فعالیت داشته باشند.
وی دومین معیار  مدیران را  کارآمدی دانست و به دست پاک بودن به عنوان سومین شاخص در انتصابات تاکید کرد.
وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی به عنصر فساد ستیز بودن به عنوان چهارمین معیار در  انتصابات  اشاره کرد و افزود:  فسادستیزی بودن با دست پاک بودن متفاوت است، دست پاک دست کسی است که خودش تخلف نمی کند ولی  فساد ستیز کسی است که  تخلف نمی کند و تخلف را هم بر نمی تابد و در زیر مجموعه خود با آن برخورد می کند.
و ی تصریح کرد:  ما مدیرانی را می‌خواهیم که اگر تخلف مالی دیدند خون شان به جوش بیاید و تحمل نکنند .
*انتصابات مدیران مجموعه دولت باید طبق ابلاغیه رئیس جمهور باشد
عبدالملکی، عنصر مردمی بودن را پنجمین شاخص در انتصابات دانست و گفت :  انتصابات مدیران این سازمان ، وزارتخانه و کل مجموعه دولت باید طبق ابلاغیه رئیس جمهور که به تمامی دستگاه‌های اجرایی اعلام شده است صورت گیرد.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  ادامه داد:  مدیران کل در  همه سطوح سازمان باید مردمی باشند و از خدمت رسانی به مردم لذت ببرند.
  وی با تاکید بر حذف  ضوابط زائد در این سازمان گفت :  در نخستین  نشست شورای سیاستگذاری که با حضور همه معاونین و روسای سازمان‌ها ی زیر مجموعه برگزار شد  تاکید کردیم که  اقدام نخست باید فساد ستیزی و بستن روزنه های فساد و  اقدام دوم نیز باید مقررات زدایی باشد .
عبدالملکی  با بیان اینکه بخش زیادی از مقررات قطعاً دارای فایده بسیار کم و زحمت زیادی برای مردم است،  افزود:  این مقررات زائد باید حذف شوند و دکتر موسوی باید این مسیر را ادامه دهد.
وی با تاکید بر اینکه در سه ماه آینده باید حجم ضوابط موجود در این سازمان کاهش یابد تاکید کرد:  با تمرکز زدایی  باید اختیارات  به استان‌ها و شهرستان‌ها تفویض  شود .
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به معرفی مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی پرداخت و  تصریح کرد:  دکتر موسوی  متعلق به این سیستم است،پیش از ادغام   به عنوان مدیرکل در واحدهای ستادی این وزارتخانه  مشغول بود و بعد از ادغام هم در صندوق‌های بیمه و  ستاد وزارتخانه پست های مدیریتی بر عهده داشت.
عبدالملکی به دیگر ویژگی‌های موسوی پرداخت و گفت : به اعتقاد من، ایشان یکی از دو یا سه فرد برجسته و صاحب نظر در حوزه رفاه و تامین اجتماعی هستند و این برای دولت از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه دکتر موسوی در حوزه نظام تامین اجتماعی ، رفاه از منظر انقلاب اسلامی و تفکر اسلامی  دارای اندیشه و نظریه است ، بیان داشت : این نظریه مبتنی بر  تجربه بشری ، تحولات ایران و  تفکر اصیل اسلامی  و انقلابی بسیار ارزشمند است.
وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دکتر موسوی  یک جوان انقلابی دانا است افزود:  بر اساس بیانات مقام معظم رهبری باید امور اقتصادی کشور به جوانان مومن دانا سپرده شود که وی یکی از مصادیق بارز این تعبیر مقام معظم رهبری است.
عبدالملکی  افزود : دکتر موسوی، موظف هستند که از امروز اولاً مسائل جاری و فوری این سازمان را دنبال کند و ثانیاً برای تحولات بلندمدت برنامه‌ریزی کنند .
وی تصریح کرد : ما در این وزارتخانه هرگز به دلیل پرداختن به مسئله فوریت ها ، از انجام کارهای بنیادی و اساسی غفلت نمی کنیم، بلکه باید همزمان هر دو مورد را با هم پیش برد.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت:  دکتر موسوی، انتصابات مورد نیاز  و امور مالی را در چارچوب اختیارات با هماهنگی هیات مدیره با رعایت ملاحظات قانونی انجام دهد.
وی افزود: با وجود دکتر موسوی ،  در سال‌های آینده ، شاهد تحولات بسیار بزرگی در این سازمان خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=24138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.