• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

خدمات تأمین‌اجتماعی، پیام‌آور امنیت‌خاطر و امیدواری نسبت به آینده است

  • کد خبر : 60896
  • 03 دی 1401 - 12:38
خدمات تأمین‌اجتماعی، پیام‌آور امنیت‌خاطر و امیدواری نسبت به آینده است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه سفر استانی به استان همدان و بعد از بازدید از درمانگاه و شعبه تأمین‌اجتماعی رزن، در نشستی با حسن لطفی نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی و علی‌اصغر غفاری آثار فرماندار رزن، به بررسی شرایط ارائه خدمات به بیمه شدگان و بازنشستگان در این شهرستان پرداخت.

در این نشست، حسن لطفی نماینده مردم رزن و درگزین و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با قدردانی از تلاش‌های تیم مدیریتی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: با تمام وجود می‌خواهم از زحمات آقای موسوی تشکر کنم. من ۷ سال است در کمیسیون اجتماعی هستم. یعنی ۷ سال است مدام با مدیران سازمان تامین اجتماعی سروکار داشتم و الان به جرات می‌توانم بگویم که مدیرعامل فعلی تامین اجتماعی، مدیری هستند که در طول ۷ سالی که من دیده‌ام از صادق‌ترین، باشخصیت‌ترین، باسوادترین و دلسوزترین مدیران مجموعه سازمان هستند. از زحمات شبانه‌روزی همه عزیزان در همه حوزه‌‌های تأمین‌اجتماعی و همچنین از همراهی‌ با مجلس و کمیسیون اجتماعی تشکر می‌کنم.

لطفی با اشاره به فعالیت صنایع کوچک و خانگی در منطقه رزن در زمینه تولید قطعات لاستیک خودرو، موزائیک‌سازی و قاب‌سازی خواستار بهره‌مندی فعالان این حوزه از حمایت‌های دولت در زمینه پرداخت حق بیمه شد و افزود: درمانگاه تأمین‌اجتماعی با وجود ساختمان و تجهیزات بسیار مناسب، در زمینه تأمین نیروی انسانی متخصص، دچار کمبودهایی است که امیدواریم تدابیری برای جذب پزشکان متخصص برای اشتغال در این درمانگاه اتخاذ شود. 
علی‌اصغر غفاری آثار فرماندار رزن نیز در این نشست، گفت: خواستار مساعدت و همراهی بیشتر تأمین اجتماعی با کارگاه‌‌ها و واحدهای اقتصادی این منطقه که گاه در زمینه تأمین منابع نقدی برای پرداخت حق بیمه مشکلاتی دارند، هستیم.
وی همچنین با اعلام اینکه برخی کارگران ساختمانی در شهرستان رزن برای بهره مندی از بیمه خاص این کارگران، در نوبت ابلاغ سهمیه جدید هستند، خواستار تفویض اختیار به واحدهای اجرایی تأمین‌اجتماعی برای تصمیم‌گیری متناسب باشرایط خاص هر منطقه شد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این نشست اظهار داشت: تأمین‌اجتماعی با حدود ۷۰ سال سابقه کار و خدمت‌رسانی در بخش بیمه‌ای و درمانی و حمایت از حوزه تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری، از بزرگترین سازمان‌های کشور است که بیشترین ارتباط را با مردم دارد و در نقطه تماس با مردم است. خدمات این سازمان، پیام‌آور امنیت‌خاطر و امیدواری نسبت به آینده است و خدمات کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان با  سرمایه اجتماعی در کشور گره خورده است. خدمات تأمین‌اجتماعی پاسخگوی نیازهای روزمره و مورد نیاز مردم و همچنین پوشش‌دهنده خطرات و ریسک‌هایی است که ممکن است برای مردم اتفاق بیافتند.
دکتر موسوی، توسعه پوشش بیمه‌های اجتماعی را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: در دوره قبل از انقلاب تنها ۲۰ درصد از مردم کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند و امروز مفتخریم که بیش از ۷۳ درصد از اقشار جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند که ۵۳ درصد از مردم تحت پوشش تأمین‌اجتماعی قرار دارند. البته باید برای تکمیل پوشش بیمه اجتماعی در کشور تلاش کنیم و پوشش بیمه اجتماعی را به ۱۰۰ درصد برسانیم همانطور که در پوشش بیمه درمانی به ۱۰۰ درصد رسیده‌ایم و این مسیر را باید ادامه دهیم.
دکتر موسوی افزود: اصل ۲۹ قانون اساسی که اصلی مترقی با رویکرد دینی است؛ پوشش بیمه برای آحاد جامعه را با رویکرد عدالت تجویز کرده است. توسعه پوشش بیمه‌ای با همکاری و هماهنگی همه بخش‌های حاکمیتی و مدیریتی کشور در همه مناطق و شهرستان‌ها و بخش‌ها اتفاق می‌افتد. یکی از مسائلی که در شهرستان رزن باید با جدیت دنبال شود، افزایش پوشش بیمه‌ای‌ است و هر کمکی که لازم است انجام می‌دهیم و باید با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها برای افزایش پوشش بیمه‌ای اقدام کنیم تا اقشار مختلف مردم از این خدمت مهم بهره‌مند شوند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: بسیاری از مشکلات ما با اجرای کامل اصل ۲۹ قانون اساسی رفع می‌شود. چالش ناپایداری منابع ما با پوشش بیمه‌ای ۳۰ درصد از جامعه که در حال حاضر از پوشش بیمه‌های اجتماعی خارج هستند؛ قابل رفع است. حل معضلات منطقه‌ای در زمینه توسعه خدمات که مورد مطالبه مردم است نیز با تکمیل پوشش بیمه‌ای قبل تحقق است.
دکتر موسوی گفت: برای تکمیل پوشش بیمه‌ای باید همه مجموعه در کنار هم برای خدمت به مردم فعالیت کنند. همه ما باید برای افزایش ضریب پوشش بیمه‌ای در مناطقی همچون رزن باید تلاش کنند و درهای تأمین‌اجتماعی را باید به روی مردم باز کنیم. تأمین‌اجتماعی در همه شرایط در کنار کارگران و کارفرمایان است. ما در ایام کرونا حدود ۳ هزار میلیارد تومان تسهیل و بخشودگی جرایم را انجام دادیم.
وی بهبود خدمت‌رسانی مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی رزن را مورد تأکید قرار داد و گفت: در صورت تأمین کادر درمانی تخصصی؛ هر نیروی متخصی که جذب شود؛ تجهیزات مورد نیاز را در اسرع وقت تأمین می‌کنیم. در حوزه سرمایه‌گذاری نیز شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا) بررسی‌های لازم را درباره ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری منطقه با توجه به اصل سودآوری انجام می‌دهد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=60896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.