• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

حمایت فولاد مبارکه از مراکز آپا برای تقویت زیست‌بوم امنیت سایبری

  • کد خبر : 70722
  • 10 خرداد 1402 - 23:21
حمایت فولاد مبارکه از مراکز آپا برای تقویت زیست‌بوم امنیت سایبری

معاون فناوری شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه از زیست‌بوم امنیت سایبری کشور در لایه‌های مختلف حمایت می‌کند تا با همسوسازی همه متخصصان در این زمینه، جذابیت بالاتری برای کسب‌وکار امنیت ایجاد کند.

محمد ناظمی هرندی، معاون فناوری شرکت فولاد مبارکه امروز در آیین افتتاح هشتمین جشنواره ملّی امنیت فضای تبادل اطلاعات(افتا) در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: طبق حدیث شریف نبوی، امنیت و سلامت دو نعمت پنهان الهی برای بشریت عنوان شده و به همان میزان در مدیریت بنگاه‌های اقتصادی نیز باید به ایمنی کارکنان و امنیت اطلاعات کسب و کار توجه شود. فولاد مبارکه در راستای تقویت زیست‌بوم امنیت سایبری، از استعدادها، شرکت‌های نوآور و مراکز آپا حمایت همه‌جانبه می‌کند.

وی گفت: براساس چشم‌انداز تعریف‌شده برای فولاد مبارکه تا سال ۱۴۱۰، این شرکت قرار است در حوزه‌هایی نظیر امنیت فناوری اطلاعات و دیگر کسب‌وکارها ورود پیدا کرده و نقش‌آفرینی کند. هدف‌گذاری فولاد مبارکه تا ۱۰ سال آینده تحقق فروش ۱۵ میلیارد دلاری محصولات است که در این زمینه نیازمند فناوری، نوآوری و تولید سبز، جهت‌گیری و نگاهی نو است.

معاون فناوری شرکت فولاد مبارکه افزود: فولاد مبارکه از بدو تأسیس و بهره‌برداری، دارای سیستم‌های اطلاعاتی یکپارچه بوده و این امر موجب شده تا این شرکت مسیر توسعه را بر مبنای این سیستم‌ها به سرعت پیش ببرد. این سیستم‌های یکپارچه، حفظ امنیت را به ضرورتی انکار ناپذیر تبدیل می‌کند. در اسناد بالادستی نیز امنیت در کنار تحول دیجیتال به‌عنوان دو بال تحول سیستم‌های فولاد مبارکه دیده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پس از حمله سایبری به فولاد مبارکه، اقدامات متعددی در دو حوزه اصلاحات فرایندهای داخلی و تبیین نقش ملی فولاد مبارکه در امنیت سایبری تعریف و فعالیت‌های زیادی برای تقویت امنیت در این مجموعه بزرگ صنعتی انجام شد. ناگفته نماند بسیاری از این اقدامات، پیشتر در فولاد مبارکه انجام شده بود که سرعت آن‌ها پس از حمله سایبری، افزایش یافت. با همین نگاه، فولاد مبارکه از زیست‌بوم امنیت سایبری کشور در لایه‌های مختلف حمایت می‌کند تا با همسوسازی همه متخصصان در این زمینه، جذابیت بالاتری برای کسب‌وکار امنیت ایجاد کند.

ناظمی هرندی تصریح کرد: پرورش استعدادها، حمایت از پژوهش‌ها، رفع شکاف‌های دانشی، تقویت ایده‌ها و حمایت از هسته‌های فناور، اقداماتی است که در دستور کار فولاد مبارکه قرار گرفته و این شرکت با استفاده از مسیر پروژه‌های تحقیقاتی، شرکت‌ ایریسا و شرکت MSTID، برای حمایت از فعالان این عرصه آمادگی کامل دارد. شرکت MSTID (شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه) با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان و سایر دانشگاه‌های بزرگ کشور، در کنار سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان، از پژوهش‌های دانشگاهی برای تقویت این عرصه حمایت‌های لازم را انجام داده است.

لازم به ذکر است، این رویداد با حمایت شرکت فولاد مبارکه، به‌منظور ارتقای سطح آگاهی عمومی و کشف و پرورش استعدادهای جدید در حوزه امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=70722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.