• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

حمایت از صنایع پیشران، اولویت راهبردی بانک اقتصادنوین در سال ۹۹ بوده است

  • کد خبر : 8873
  • 18 بهمن 1399 - 20:44
حمایت از صنایع پیشران، اولویت راهبردی بانک اقتصادنوین در سال ۹۹ بوده است

مدیرعامل بانک اقتصادنوین اولویت راهبردی این بانک در سال ۱۳۹۹ را حمایت از صنایع پیشران، در راستای تحقق شعار «جهش تولید» دانست.

به گزارش رویداد خبر، مدیرعامل بانک اقتصادنوین در تشریح عملکرد این بانک در سال ۱۳۹۹ گفت: بانک اقتصادنوین در راستای همگامی و همسویی با سیاست‌های کلان اقتصادی و تحقق شعار جهش تولید با به‌کارگیری تمام توان و ظرفیت خود سعی کرده تا با تمرکز بر تامین مالی صنایع پیشران، استراتژیک و ارزآور رسالت خود را در خنثی‌سازی اثرات جنگ اقتصادی و تاب‌آوری در شرایط تحریمی به‌جا آورد.
علیرضا بلگوری با اشاره به عزم این بانک برای نقش‌آفرینی در توسعه اقتصادی کشور، افزود: بانک اقتصادنوین امسال به پشتوانه اعتماد مشتریان رشد درخشانی در منابع داشت و در پاسخ به این اعتماد تلاش کرد با تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های ملی و راهبردی رسالت و وظیفه ذاتی خود را به منصه ظهور برساند.
او تسهیلات پرداختی توسط این بانک به بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی تا پایان دی‌ماه ۹۹ را ۵۸۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به هدف اصلی و راهبردی بانک در سال جاری اغلب صنایع کشور را تامین مالی کردیم اما دو صنعت پتروشیمی و خودروسازی در صدر توجه این بانک قرار داشتند.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین صنعت پتروشیمی را از جمله صنایع استراتژیک، پیشران، ارزآور و فقرزدا دانست و گفت: نقش مهم صنعت پتروشیمی در خنثی‌سازی تحریم‌ها، اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی و نیز جلوگیری از خام فروشی که همواره مورد تاکید بوده است، ما را بر آن داشت تا با شناخت بیشتر این صنعت و زنجیره خلق ارزش در آن بتوانیم راهکارهای موثری برای تامین مالی این صنعت ارائه کنیم و در همین راستا این صنعت با ۲۰۰هزار میلیارد ریال بیشترین سهم در تسهیلات پرداختی این بانک را به خود اختصاص داده است.
بلگوری همچنین صنعت خودرو را دومین صنعت مورد توجه بانک اقتصادنوین اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون در صنعت خودروسازی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم یک‌میلیون نفر مشغول کارند که تامین مالی این صنعت به تداوم اشتغال در کشور کمک می‌کند. از این رو از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه سال جاری در مجموع حدود ۱۰۰هزار میلیارد ریال توسط این بانک به این صنعت پرداخت شده است.
او در پایان به تداوم حمایت از صنایع پیشران و اولویت‌دار به‌عنوان سیاست کلیدی و راهبردی بانک اقتصادنوین در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: کشورمان ایران برهه حساسی را به لحاظ اقتصادی سپری می‌کند و در چنین شرایطی بانک اقتصادنوین در ایجاد رونق اقتصادی و محدود کردن اثرات تحریم از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=8873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.