• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
2

حمایت از بانک توسعه تعاون از اولویت های کاری ماست

  • کد خبر : 45961
  • 31 اردیبهشت 1401 - 13:00
حمایت از بانک توسعه تعاون از اولویت های کاری ماست

استاندار اردبیل در نشست با سرپرست بانک توسعه تعاون گفت : حمایت از بانک توسعه تعاون یکی از اولویت های اصلی و اساسی ما در راستای کمک به اشتغال آفرینی و اشتغال پایدار در استان است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون استان اردبیل, عاملی استاندار اردبیل با اشاره به میزان بالای بیکاری در این استان به حمایت بیش از پیش این بانک از طرح های اقتصادی تاکید کرد .
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران بخش خصوصی با دریافت تسهیلات ارزان می توانند با توسعه واحد‌های تولیدی و راه اندازی واحد‌های راکد ، کمک شایانی به رشد و پیشرفت اقتصادی استان داشته باشند افزود :مقرر شده است مبلغ ۵٠٠٠میلیارد ریال از سوی بانک توسعه تعاون از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری برای طرح های اشتغالزایی و تبصره های مربوط به صندوق توسعه ملی به استان های کمتر برخوردار از جمله اردبیل اختصاص داده شود که انتظار می رود در اعطای این تسهیلات به فعالین اقتصادی استان تسریع شود .
استاندار اردبیل در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد سال گذشته بانک توسعه تعاون استان اردبیل ، به کمک در تجهیز و جذب منابع این بانک قول مساعد داد و در این مورد یادآور شد : شناسایی و هدایت ‌ تجمیع منابع موجود در سطح این استان یک راهکار اساسی برای تلفیق منابع دولتی و خصوصی برای افزایش توان مالی بانک برای امکان تحقق این مهم خواهد بود.
شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون نیز در این جلسه گفت : در پرداخت و پیگیری تسهیلات طرح های اشتغالزایی و سرمایه گذاری معرفی شده از سوی استانداری و دستگاه های اجرایی اردبیل تمامی تلاش معطوف این خواهد شدتا با استفاده از ظرفیت داخلی و منابع تبصره ای و سپرده ای در قالب تسهیلات اعتباری و تعهدات به طرح های اقتصادی دارای توجیهات فنی و مالی و اقتصادی ارائه خدمت نماید.
شیخ حسینی تصریح کرد : تلاش ما بر این است تا با تشکیل کمیته های فنی نسبت به بررسی طرح های که موجب توسعه اقتصادی استان می شود و از قابلیت و ظرفیت مناسب در جهت کمک به تولید و اشتغال برخوردار است گام های موثری برداریم .
وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون صد درصد دولتی و تخصصی بخش تعاون است گفت : در اساس نامه این بانک امکان پرداخت تسهیلات به میزان ۷۰ درصد از سبد پرتفوی به بخش تعاون و ٣٠ درصد به بخش خصوصی پیش بینی شده است که از این ظرفیت قانونی برای اعطای تسهیلات و خدمات اعتباری به واحد‌های تولیدی و سرمایه گذاری که منجر به اشتغال پایدار در استان می شود برای این استان بهره گیری نمائیم نیز حمایت نمائیم.
سرپرست بانک توسعه تعاون ضمن تقدیر از رویکرد حمایتی و ایجاد تعامل اثر بخش استاندار اردبیل با بانک توسعه تعاون گفت : انتظار داریم تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش های مختلف اقتصادی که مورد حمایت این بانک قرار گرفته اند منابع خود را به بانک توسعه تعاون بسپارند تا توانمندی مالی بانک افزایش و در جهت تقویت و حمایت بیش از پیش بنگاه های اقتصادی این استان معطوف شود .
در ادامه مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل نیز گفت : مجموع تسهیلات و تعهدات اعطایی این بانک در سال ۱۴۰۰ ، حدود ۶۷۰۰ میلیارد به تعداد ۵۸۵۰ فقره است که ۳۳۰۰ میلیارد آن در قالب تسهیلات و ۳۴۰۰ میلیارد آن در قالب تعهدات ، اعم از صدور ضمانت نامه و یا صدور اسناد خزانه اسلامی بوده است .
کریمی افزود : در راستای عمل به مفاد بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ، جلسات مستمری به دستور مقام عالی استان برگزار شده و هدف از این جلسات ، بررسی آخرین وضعیت پرداختی تسهیلات از این محل به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است که تا کنون مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال مصوب و به اجرای طرح ها پرداخت شده است .
وی در پایان خاطر نشان کرد : از محل اشتغال روستایی و عشایری نیز ۸۵۰ میلیارد ریال با اشتغال زایی ۱۱۴۰ نفر مصوب و پرداخت شده است و از محل ماده ۵۶ برای پروژه پایاب سد سبلان ۶۰۰ میلیارد ریال مصوب شده است که ۳۵۰ میلیارد آن برای تکمیل حدود ۱۴/۵ کیلومتر آن پرداخت شده است .
گفتنی است در این جلسه سعید معادی معاون مدیر عامل در امور استانها و بازار یابی بانک توسعه تعاون، شیخ حسینی سرپرست این بانک را همراهی کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=45961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.