• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

حفظ و تکریم خانواده از دغدغه‌های مهم جوامع کنونی است

  • کد خبر : 65189
  • 04 اسفند 1401 - 10:39
حفظ و تکریم خانواده از دغدغه‌های مهم جوامع کنونی است

دومین نشست کشوری کمیته تخصصی امور زنان، خانواده و جمعیت سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور زنان و خانواده و تعدادی از مدیران و کارشناسان ستادی این سازمان و حضور ویدئوکنفرانسی مدیران و نمایندگان حوزه زنان خانواده ادارات‌کل و مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر شکیبا محبی‌تبار مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور زنان و خانواده در این نشست، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: خانواده یک نهاد و سیستم اجتماعی است که در طول زمان به سبب رشد تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی و جهانی شدن و مسائل دیگر مورد تهدید قرار گرفته است و با تغییرات ساختاری و کارکردی مواجه شده است. از این رو تمامی اندیشمندان و کارشناسان حوزه خانواده در ایران و جهان به فکر مقابله با این روند هستند و آنچه که در این میان مورد تأکید دلسوزان حوزه خانواده است، مقاوم‌سازی و پایداری و تحکیم بنیان خانواده است چراکه نظام خانوادگی که تاب‌آوری و مقاومت کافی نداشته باشد در برابر سیل آسیب‌ها دچار شکنندگی و فروپاشی می‌شود.

دکتر محبی‌تبار با بیان اینکه در خصوص تحکیم و تقویت خانواده باید هم‌اندیشی‌های تخصصی برگزار و مطالعات دقیق بیشتری انجام شود، افزود: البته فضای تهدیدآمیز امروز دنیا فرصت‌هایی هم دارد که می‌توان برای حفظ خانواده از آن بهره گرفت و آن فرهنگ‌های بومی و منطقه‌ای است که در تمام دنیا به دنبال پایداری خانواده هستند. مطالعات نشان می‌دهد که ادیان و فرهنگ‌های متعدد در جهان توصیه به مقاومت وتاب‌آوری خانواده‌ها در برابر تهدیدات می‌کنند. مکتب اسلام نیز مفاهیم انتظار فرج و استقامت را مطرح می‌کند که اتکا به آنها نوید آینده درخشان را به بشر می‌دهد.

وی گفت: الگو و شاخص‌ها برای مقاوم‌سازی خانواده باید با توجه به فرهنگ دینی و ملی تعریف شود و در عین حال در تهیه آنها ظرافت‌های لازم رعایت شود و ما نباید در دوگانه زن در اجتماع و در خانواده قرار بگیریم زیرا بر طبق آموزه‌های اسلام، زن در عین ادای نقش مدیریتی در خانواده،  می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماع حضور داشته و مشارکت لازم را در عرصه‌های مختلف نیز داشته باشد.

دکتر محبی‌تبار، درباره دیدگاه دولت سیزدهم درباره خانواده و جایگاه زنان گفت: یکی از ارکان مورد تاکید دولت سیزدهم خانواده‌محوری است و در تهیه برنامه‌هفتم توسعه نیز تلاش شده مباحث زن و خانواده مورد توجه بیشتر قرار گیرد. از آنجا که حفظ و تکریم خانواده در جامعه ما مسئله مهمی است حوزه‌های مختلف در کشور از جمله سازمان تأمین‌اجتماعی برای صیانت از نهاد مقدس خانواده باید در چارچوب مأموریت‌های خود تلاش کنند.

فرامرز بهاروند، مدیر کل منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این نشست گفت: نیروی انسانی از مهمترین سرمایه‌های هر سازمان محسوب می‌شود. سازمان تأمین اجتماعی ۶۵ هزار همکار دارد و به بیش از ۴۵ میلیون نفر در کشور خدمت‌رسانی می‌کند و ما هم موظفیم دغدغه‌های همکاران را بررسی و رفع کنیم.

بهاروند به تشکیل کارگروهی در اداره کل منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی برای بررسی مسائل مطرح شده از سوی بانوان همکار از قبیل ساعت کار، بازنشستگی، حق عائله‌مندی و… اشاره کرد و افزود: در این کمیته مطالبات همکاران بانو در حال بررسی است و مصوبات بعد از تایید مسئولان سازمان به اطلاع تمامی همکاران می‌رسد. در حال حاضر برای بانوان دارای فرزند زیر ۶ سال و همچنین فرزندان دارای معلولیت کاهش ساعت کار هفتگی اجرا می‌شود و مرخصی زایمان به تمامی همکاران بانو که دارای فرزند می‌شوند با اعطای حقوق و مزایای کامل ارائه می‌شود.

در این جلسه همچنین تعدادی از مدیران و نمایندگان حوزه زنان و خانواده ادارات‌کل و مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=65189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.