• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
3

حضور مستمر بانک پاسارگاد در خط مقدم مقابله با پاندمی کرونا و حمایت از حامیان سلامت

  • کد خبر : 21393
  • 23 مرداد 1400 - 14:38
حضور مستمر بانک پاسارگاد در خط مقدم مقابله با پاندمی کرونا و حمایت از حامیان سلامت

آیین اهدا کیت‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ توسط بانک پاسارگاد به ستاد مقابله با بیماری کرونا استان تهران در روز چهارشنبه مورخ ۲۰ اَمرداد۱۴۰۰ در محل این ستاد واقع در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکترعلیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا استان تهران، دکتر مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد و تنی چند از مسئولین مربوطه برگزار گردید.

آیین اهدا کیت‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ توسط بانک پاسارگاد به ستاد مقابله با بیماری کرونا استان تهران در روز چهارشنبه مورخ ۲۰ اَمرداد۱۴۰۰ در محل این ستاد واقع در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکترعلیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا استان تهران، دکتر مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد و تنی چند از مسئولین مربوطه برگزار گردید.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد، در این مراسم علیرضا زالی ضمن اشاره به اقدامات ارزشمند بانک پاسارگاد از روزهای ابتدایی گسترش پاندمی کرونا در بخش‌های مختلف از جمله حمایت از کادر درمان، حمایت از اقدامات تولید واکسن و داروی مقابله با بیماری کووید۱۹، اهدا ۳۵۰ هزار ماسک N95، ۱۰ هزار لباس مخصوص و… از نگاه مسئولانه بانک پاسارگاد در حوزه مسئولیت اجتماعی و توجه به سلامت عمومی جامعه تشکر و قدردانی کرد.

زالی در ادامه با اشاره به جنگ نابرابر و فرسایشی در مقابله با پاندمی کرونا افزود: گستردگی و خیزهای جدید شکل گرفته این بیماری در استان تهران و سایر استان‌ها، نشان‌دهنده این موضوع است که در جنگی نابرابر و فرسایشی به سر می‌بریم و این فرآیند بلا‌انقطاع ادامه دارد. مبارزه با امواج بلند و سنگین این بیماری به جز با همتی بلند و شکل‌های جسورانه حضور سایر دستگاه‌ها غیر‌ممکن به نظر می‌رسد. امروز مبارزه با بیماری کرونا با توجه به ابعاد پیچیده و شکل‌های مختلف آن به گونه‌ایست که حوزه سلامت به تنهایی نمی‌تواند این موضوع را حل فصل کند و تمشیت عاقلانه و خردمندانه این موضوع نیازمند استفاده جمعی از همه ظرفیت‌ها است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به اقدامات بانک پاسارگاد خاطر نشان کرد: نظام بانکی کشور و بخصوص بانک پاسارگاد با درک اهمیت موقعیت موجود، اقدامات سنجیده‌ای را انجام دادند.

وی تصریح کرد: بانک پاسارگاد در طول سال‌های اخیر در حوزه سلامت کشور نقش آفرینی فراوانی داشته است، طراحی یک شالوده اختصاصی برای سلامت محوری در حوزه این بانک و طراحی دستگاه‌های اسپین آفی ناشی از این موضوع، نشان دهنده نگاه سلامت محور بانک می‌باشد که مصادیق آن را مشاهده کرده‌ایم. زالی در ادامه یکی از نیازهای اساسی کشور را انجام تست‌های تشخیص بیماری دانسته و این امر را از اقدامات ضروری و مورد نیاز برشمرد.

علیرضا زالی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص مقابله گسترده با بیماری کرونا در ابعاد اجرایی و انجام تست‌های رایگان، حضور پیشتازانه بانک پاسارگاد در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری را ستود و در این خصوص افزود: کیت‌های تشخیصی اهدایی در حوزه سلامت بصورت رایگان و در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

در ادامه مراسم دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد ضمن ابراز خرسندی از حضور در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونای استان تهران، از خدمات ارزشمند این ستاد، جامعه پزشکی، کادر درمان و تلاش‌های این عزیزان در راستای خدمت به جامعه قدردانی و اقدامات ایشان را مجاهدت و آمادگی برای شهادت در راستای حفظ سلامت جامعه بیان کرد.

وی درخصوص فعالیت‌های بانک پاسارگاد در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: بانک پاسارگاد و گروه مالی پاسارگاد اولین نهاد اقتصادی است که در کنار ارائه گزارش های مالی ، گزارش مسئولیت‌های اجتماعی خود را هر ساله بصورت منظم منتشر می‌کند. انتشار چنین گزارشی می‌تواند تذکری از کسری‌های گذشته باشد و از طرفی نقاط تمرکز برای آینده را مشخص می‌کند.

وی افزود: در بانک پاسارگاد چارچوب مشخص و مدونی در این حوزه طراحی شده است که این امر باعث تسریع تصمیم‌گیری‌ها و تشخیص سریع در اولویت اقدامات شده است.

مدیرعامل بانک پاسارگاد ضمن اشاره به ایجاد هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد در راستای اهداف مسئولیت اجتماعی بانک، درخصوص اهداف این هلدینگ اذعان داشت: قرار است بیش از ۷۰۰۰ تخت بیمارستانی طبق ماموریت‌های مشخص شده توسط وزارت بهداشت در کشور توسط این هلدینگ احداث شود. شهرستان قم به علت داشتن سرانه بسیار پایین تخت و توسعه شهرستان، در اولویت یک وزارت بهداشت بود و به همین دلیل نقطه آغاز عملیات اجرایی این طرح قرار گرفته است و امیدواریم حداکثر تا اواسط سال آینده بتوانیم ۶۵درصد از بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی قم را به بهره برداری برسانیم.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: برای ارائه خدمات در ۷۰۰۰تخت بیمارستانی الزاماتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، بر اساس استانداردها حداقل به ۲۰۰۰۰ نفر کادر خدماتی در این خصوص نیاز خواهیم داشت و اگر به امید خدا موانع موجود برداشته شود و دولت در رفع موانع و جلوگیری از ایجاد آن‌ها کمک کند، ظرف ۵سال آینده امیدوار به تحویل این ۷۰۰۰ تخت بیمارستانی هستیم.

وی در ادامه افزود: باید توجه داشت ما در هر منطقه‌ای که وارد می‌شویم باید یک شهر سلامت ایجاد کنیم که بیمارستان بخشی از این شهر سلامت است، در عین حال درخواست و انتظار ما این است که در کنار این بیمارستان‌ها دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کنیم که در این خصوص پس از بررسی‌های انجام شده توسط وزارت بهداشت نگاه‌های مثبتی وجود دارد.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه به جایگاه دانشگاه خاتم در مرز دانش دنیا اشاره کرد و در این خصوص گفت: دانشگاه خاتم در حال تربیت جوانان خوبی در حوزه‌هایی مثل فن‌آوری‌های همگرا، مهندسی داده (Data Engineering) که در دانشگاه‌های مهم کشور هنوز ایجاد نشده، در بخش فعالیت‌های نانومتری و… است، و کارهای فاخری در این حوزه در حال انجام می‌باشد. توجه به این بخش هم در نگاه و حمایت‌های آموزشی گروه مالی پاسارگاد دیده شده است.

قاسمی درخصوص ارائه خدمات حوزه سلامت افزود: توافقی با وزارت بهداشت کرده‌ایم که در این توافق قرار است ۶۰درصد از خدمات حوزه سلامت با کیفیت یکسان و با تعرفه‌های دولتی در اختیار عامه مردم قرار گیرد.

مدیرعامل بانک پاسارگاد ضمن تاکید بر وسعت فعالیت‌های مورد نیاز در بخش سلامت گفت: کمک و همراهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌تواند دلگرم کننده و حمایت‌های وزارت بهداشت مشوق خوبی در این راستا باشد.

دکتر قاسمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص مانع زدایی‌ها تصریح کرد: ما با تمام وجود این مطلب را حس می‌کنیم که موانع و بروکراسی‌های دست و پاگیر چقدر باعث عقب افتادن کارها می‌شود.

وی درخصوص سایر خدمات پیش‌بینی شده در حوزه سلامت افزود: در تمام مراکز مورد نظر بحث خدمات بهداشتی درمانی برای گردشگران خارجی را پیش‌بینی کرده‌ایم. با توجه به بضاعت علمی خوب کشورمان در بخش بهداشت و درمان و جایگاه بالای آن در سطح بین المللی، باید در شهرهای مهم کشور امکان ارائه خدمات سلامت روح و تن به افرادی که در کشور خودشان امکان دریافت این خدمات با این کیفیت را ندارند فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود توانمندی بالقوه موجود در سرمایه انسانی کشورمان کافی است امکانات فیزیکی مورد نیاز را فراهم سازیم که آمادگی لازم را در این زمینه داریم و بر این اساس می‌توانیم در این حوزه سربلند و سرفراز باشیم.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه به بخشی از اقدامات انجام شده توسط این بانک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و در این خصوص افزود: از جمله کارهای فرهنگی انجام شده خود دانشگاه خاتم است که در واقع در بخش مسئولیت اجتماعی انجام می‌شود، خیلی از دانشجویان به دلیل استعدادهای بالا و محدودیت‌های مادی که دارند نه تنها شهریه نمی‌دهند، بلکه ما به آنها شهریه هم می‌پردازیم تا بتوانند درسشان را بدون دغدغه بخوانند و وقتشان را برای کارهای نازل صرف نکنند، چرا که این عزیزان افراد صاحب نظر و خلاق آینده اقتصاد ما خواهند بود و باید تمرکزشان را روی تحصیلاتشان بگذارند.

دکتر قاسمی در ادامه‌ی اشاره به اقدامات فرهنگی در حوزه مسئولیت اجتماعی بانک پاسارگاد به احیای مصحف شریف طباخ به‌عنوان یکی از افتخارات قرآن نویسی و خطاطی قرآن ایرانی‌ها و همچنین احیای شاهنامه شاه طهماسبی، کتابی که بعد از جنگ چالدران آن را پاره پاره کردند و آتش زدند اشاره کرد.

وی افزود: مجموعه اقدامات بانک پاسارگاد در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بسیار گسترده بوده که از آن جمله می‌توان به آزادسازی زندانیان معسر و غیرمجرم که در خفا و بدون هیچ تبلیغی انجام شده، اشاره داشت.

مدیر عامل بانک پاسارگاد در ادامه گفت: ما در همه حوزه‌ها چه بهداشت و درمان، چه علوم دیگر و چه توان توسعه فیزیکی کشور به مقتضیات فرهنگی بسیار جدی نیاز داریم. اگر سند ضمیمه اجتماعی فرهنگی را برای فعالیت‌هایمان خوب تعریف نکنیم ممکن است در مسیرمان منحرف شویم و نتوانیم آن‌طور که باید امکانات و افکار عمومی جامعه را بسیج کنیم. ما در بانک پاسارگاد در این حوزه هم تلاش کردیم دقت داشته باشیم و به همین دلیل همکاران ما در بانک پاسارگاد دو افتخار دارند: افتخار اول؛ اعلام رضوی بودن بانک و بالیدن بر این موضوع است و افتخار دوم؛ اعلام بانک با نام بانک عشق است که این عشق هم عشق خدمت به مردم است و همکاران‌مان خیلی به این قضیه مفتخرند و این فرهنگی است که خودشان ایجاد کرده‌اند و ما به هیچ وجه آن را القاء نکرده‌ایم.

گفتنی است در پایان این مراسم ستاد مقابله با بیماری کرونای استان تهران با اعطای لوح تقدیر از اقدامات دکتر قاسمی و بانک پاسارگاد در حوزه سلامت و مقابله با بیماری کرونا تقدیر کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=21393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.