• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

حرکت بانک ها به سمت بانکداری دیجیتال نه یک انتخاب بلکه یک الزام است

  • کد خبر : 10540
  • 18 اسفند 1399 - 14:46
حرکت بانک ها به سمت بانکداری دیجیتال نه یک انتخاب بلکه یک الزام است

حسین عسکری عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن اظهار داشت: بازیگران اصلی صنعت بانکداری آینده، بانک هایی هستند که به استقبال تحولات شگرف تکنولوژی و فضای مجازی در حوزه بانکداری بروند و این دیجیتالی شدن نه یک انتخاب بلکه یک الزام است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از بانک صنعت و معدن، وی در همایش سراسری مدیران بانک صنعت و معدن بیان داشت: اقتصاد کشور در سال ۹۹ تحت تأثیر بیماری کوید ۱۹ و تحریم های بین المللی در شرایط خاص و ویژه ای قرار گرفت و بالتبع صنعت بانکداری کشور و مبادلات بین المللی متأثر از تحریم ها و شیوع این بیماری به شدت آسیب دید. نظر به اینکه اقتصاد کشور بانک محور است و بخش عمده تأمین منابع فعالیت های اقتصادی از طریق سیستم بانکی صورت می گیرد، در شرایطی که اشتغال و تولید بر اثر شیوع ویروس کرونا تحت تأثیر قرار گرفته انتظارات از نظام بانکی برای حمایت و برنامه ریزی برای به حداقل رساندن اثرات کرونا و تحریم افزایش یافته است.
وی افزود: صنعت مالی و بانکی کشور به عنوان زیرساخت اصلی نظام اقتصادی بایستی نسبت به تدوین استراتژی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای تغییرات اساسی در خود اقدام نمایند تا بتوانند ضمن پاسخگویی به انتظارات جامعه با اصلاح روندها، ساختارها و فرایندهای خود و با حرکت به سمت بانکداری دیجیتالی از دارایی های خود استفاده کرده و اثربخشی خود را در تولید و اشتغال افزایش دهند.
عسکری عنوان داشت: امروزه هر ابزار و دستگاهی که تولید می شود قابلیت اتصال به اینترنت دارد و ضریب نفوذ ابزارهای هوشمند مانند تلفن همراه در همه ابعاد زندگی بشر به سرعت در حال افزایش است و می دانیم جمعیت جوان کشور در محیطی رشد کرده که از جنبه های مختلف تکنولوژی متأثر بوده و این امر بر انتظارات مشتریان بانک ها که بخش عمده آنان را جوانان تشکیل می دهند نیز تأثیر چشم گیری داشته است.
وی گفت: پیشرفت های هوش مصنوعی، ایجاد زنجیره های اطلاعاتی، خلق محیط های مجازی که به طرز شگفت انگیزی واقعی به نظر می رسند و نسل های جدید تلفن همراه در آینده نزدیک بانک ها را قادر می سازد تا بدون صرف هزینه های هنگفت برای ایجاد فضاهای فیزیکی، شعب مجازی ایجاد کنند.
عسکری ادامه داد: تحقیقات نشان داده است نوآوری و تجربه دیجیتال این شعب مجازی، تعلق مشتریان به بانک را افزایش داده و احتمال نارضایتی آنان را کاهش می دهد.
وی افزود: باید مزایای ورود فین تک ها به حوزه بانکداری را نیز اینگونه در نظر بگیریم که آنها به بانک ها کمک می کنند تا اکوسیستم بانکداری ایجاد شود و در تولید محصولات نوین و ایجاد تقاضا برای این محصولات و خدمات با بانک ها همکاری خواهند داشت.
عسکری یادآور شد: در بانکداری دیجیتال، بانک هر خدمت و محصول را شخصی سازی کرده و آن را مختص همان مشتری طراحی می کند یعنی متناسب با اطلاعاتی که از رفتار و ترجیحات مشتریان بدست می آورد، سرویس مناسب همان فرد را در اختیار او قرار می دهد که این امر رویکرد شعب بانک در بازاریابی و جذب مشتریان جدید را تغییر خواهد داد.
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: بانکداری باز با سرعت بالایی رواج می یابد تا بانک ها سیستم ها و ابزارهایی که دارند را در اختیار مشتریان خود قرار دهند و برای اینگونه خدمات کارمزد دریافت کنند؛ همچنین اعتبار سنجی و احراز هویت دیجیتالی، بانک ها و مشتریان آنها را از صرف زمان و هزینه های اضافی بی نیاز می سازد.
عسکری بر لزوم تحقق بانکداری شرکتی نیز تأکید کرده و گفت: شرکت های بزرگ که عمده مشتریان بانک صنعت و معدن را تشکیل می دهند، نیازهای بسیار متفاوت و پیچیده ای با دیگر مشتریان دارند که بانک باید به این نیازها با ارائه راه حل ها، مدل ها و فرآیندهایی کاملاً متفاوت پاسخ دهد و با تکیه بر تمایزهای حاصل از استراتژیهای مشتری مدارانه به عنوان یک شریک معتمد و یک مشاور متخصص و کارآمد برای این دسته از مشتریان عمل کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=10540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.