• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

حذف فیزیکی کارت‌های بانکی یک گام مثبت/ زیرساخت‌ها تقویت شود

  • کد خبر : 10524
  • 18 اسفند 1399 - 8:32
حذف فیزیکی کارت‌های بانکی یک گام مثبت/ زیرساخت‌ها تقویت شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سازگاری حذف فیزیکی کارت‌های بانکی با استانداردهای معتبر بین‌المللی، بیان داشت: این راهکار می‌تواند در شرایط کرونایی کمک کننده باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حذف فیزیکی کارت‌های بانکی با استانداردهای معتبر بین المللی سازگار است و به صورتی کاملاً امن، این امکان را فراهم می‌سازد که مشتریان بانک‌ها بتوانند با وارد کردن مشخصات کارت‌های خود به درون گوشی همراه، بدون تماس با کارتخوان تراکنش‌های لازم را انجام دهند.
علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره حرکت تدریجی حذف فیزیکی کارت‌های بانکی، اظهار کرد: ابتدا باید در نظر داشته باشیم که به اجبار باید به سمت نظام الکترونیکی شدن کشور در حرکت باشیم، یعنی خدمات دولتی و بانکی باید به صورت مجازی اتفاق بیفتد، زیرا دنیا در حال رفتن به آن سمت است و ایران نیز باید به آن سمت برود.
وی ادامه داد: حذف کارت‌های بانکی در جهت حرکت به سمت الکترونیکی شدن خدمات بانکی است تا دریافت کنندگان خدمات به راحتی بتوانند عملیات بانکی خود را انجام داده و در وقت خود صرفه جویی لازمی صورت دهند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حذف فیزیکی کارت‌های بانکی هم یکی از راهکارهایی است که می‌توان در شرایط کرونایی به کمک کشور بیاد. یعنی از تجمعات افراد در شعب بانک یا اقداماتی که باعث می‌شود بیماری گسترش یابد، جلوگیری می‌کند.
رضایی تصریح کرد: این اتفاق با استانداردهای معتبر بین المللی سازگار است و به صورتی کاملاً امن، این امکان را فراهم می‌سازد که مشتریان بانک‌ها بتوانند با وارد کردن مشخصات کارت‌های خود به درون موبایل بدون تماس با کارتخوان تراکنش‌های لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن نقل و انتقال عملیات بانکی باعث شفافیت بیشتر می‌شود، بیان کرد: موضوعی که در این امر وجود دارد این است که ابتدا باید زیرساخت امن برای الکترونیکی شدن عملیات بانکی صورت گیرد تا در آینده با مشکل مواجهه نشویم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: این اقدام بانک مرکزی یک اقدام به جایی بوده است، اما نباید به صورت شتاب زده عمل کرد و باید با کار کارشناسی شده‌ای انجام شود که ابتدا اطلاعات افراد در معرض سوءاستفاده شدن قرار نگیرد و ثانیا مشکلات بانکی ایجاد نشود.
رضایی در پایان بیان کرد: موضوع مهم بعدی که باید بانک مرکزی به آن توجه داشته باشد این است که باید سقف انتقال پول در فضای مجازی رعایت شود تا افراد سودجو نتوانند از این بستر برای سودجویی خودشان استفاده کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=10524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.