• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
1

جهش ۲۰ درصدی درآمدهای صادرات نفتی روسیه در ۲۰۲۱

  • کد خبر : 21055
  • 19 مرداد 1400 - 0:33
جهش ۲۰ درصدی درآمدهای صادرات نفتی روسیه در ۲۰۲۱

درآمدهای حاصل از فروش نفت خام روسیه در خارج از این کشور در ۶ ماهه ابتدایی ۲۰۲۱ با جهشی ۲۱.۵ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است. به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، اداره خدمات گمرک فدرال روسیه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که درآمدهای حاصل از فروش نفت خام روسیه […]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، اداره خدمات گمرک فدرال روسیه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که درآمدهای حاصل از فروش نفت خام روسیه در خارج از این کشور در ۶ ماهه ابتدایی ۲۰۲۱ با جهشی ۲۱.۵ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است.

به لحاظ پولی صادرات نفت خام روسیه در این بازه به ۴۷.۶۳ میلیارد دلار رسید. این در حالی بود که حجم این صادرات در واقع ۱۲ درصد افت کرده بود و به ۸۸.۲ میلیون تن رسیده بود. این افت حجم صادرات نفت خام به علت توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت می‌باشد.

در ماه ژوئن صادرات نفت خام روسیه ۱۱.۵ درصد نسبت به ماه قبل جهش کرد و به ۲۲.۶۵ میلیون تن رسید. از لحاظ پولی صادرات نفت خام ماه ژوئن ۲۲.۹ درصد نسبت به ماه قبل جهش کرده و به ۱۰.۹ درصد رسیده است.

درآمد حاصل از صادرات گاز مایع طبیعی (ال‌ان‌جی) روسیه در بازه ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۱ با سقوطی ۱۵.۹ درصدی به ۳.۳۰۱ میلیارد دلار رسید. در همین زمان حجم این صادرات ۷.۳ درصد رشد کرده و به ۳۵.۳ میلیون متر مکعب رسیده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=21055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.