• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

جلسه هم‌اندیشی «کانون کارآفرینی استان تهران» با حضور دکتر کریمیان اقبال برگزار شد

  • کد خبر : 52591
  • 01 شهریور 1401 - 12:13
جلسه هم‌اندیشی «کانون کارآفرینی استان تهران» با حضور دکتر کریمیان اقبال برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی اعضای هیات مدیره «کانون کارآفرینی استان تهران» با حضور دکتر کریمیان اقبال در زمینه شناخت اکوسیستم کارآفرینی برگزار شد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از واحد اطلاع رسانی کانون کارافرینی استان تهران ، در ابتدا دکتر کریمیان اقبال عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به سوابق اجرایی و تحصیلی خود گفت: حوزه کارآفرینی مقوله وسیعی است که با نوآوری ارتباط تنگاتنگی دارد ، در این حوزه چالش های فراونی وجود دارد که در این میان سه چالش اصلی بیشتر از همه نمایان است .

وی اولین چالش حوزه کارافرینی را را اموزش دانست و گفت: در کنار مراکز علمی و دانشگاهی نیازمند ساختار و محیط هایی هستیم که بتوانیم افراد را خلاقتر و با دیدگاه وسیع و روشنتری در حوزه کسب و کار و کارآفرینی تربیت کنیم و آنها سرمایه های ارزشمند جامعه هستند .

کریمیان اقبال بر اساس تجربیات داخلی و بین‌المللی کشورهایی که در چند دهه اخیر این مسیر توسعه را طی کردند عنوان کرد: ما نیازمند آموزش و تربیت نسلی هستیم که همه مردم نیستند شاید ۱۰تا ۲۰ درصد باشند ولی تاثیرگذار و ارتباطشان با صنعت و رفع نیاز جامعه ارتباط درست و موثری باشد و ی اکوسیستمی را به‌وجود آورند که کل جامعه از ان منتفع شوند.

وی افزود: در این ۲۰ سال علی‌رغم این‌که ما نقاط ضعفی در آموزش داشتیم، نقاط مثبت هم زیاد بوده و بستری فراهم شده است که نسل جوان بتواند به کارآفرینی و نوآوری و اهمیت ارتباطات بین الملل فکر کند. . اکوسیستم نوآوری هم همین است. یا تو خودت را سازگار می‌کنی و تغییر پیدا می‌کنی یا منقرض می‌شوی و آن‌هایی که تغییر نمی‌کنند چه فرد حقیقی ، حقوقی ،چه شرکت و چه آدم باشند منقرض می‌شوند.

کریمیان از دیگر چالش های مسیر کارآفرینی را دولت و قوانین پیش روی کارافرینان مطرح کرد و گفت: در نظام اقتصادی و تصدی فعالیتهای اقتصادی، دولت نباید راسا ورود پیدا کند ، فقط در حوزه سیاست گذاری دخالت کند و با اعتماد به مردم و بخش خصوصی چابکی بیشتری را برای توسعه ، صنعت و کارآفرینی فراهم کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس مبحث مهم دیگر را فرهنگ مطرح کرد و خاظر نشان کرد : عوض کردن یک سیستم ضرورتا از بالای بالا صورت نمی‌گیرد برای تغییر فرهنگ یک سیستم باید از جز به کل حرکت کرد .مثلا اگر می‌خواهیم وضعیت محیط زیست در ایران بهتر شود من و تو باید درست شویم زیرا ما جامعه را تشیکل می دهیم .

کریمیان با توجه به اهداف کانون گفت: کانون کارآفرینی استان تهران می تواند نقش خیلی مهمی در ارتباط نسل جوان با نسل قبل داشته باشد. با رعایت یکسری اصول و الگوها و با هزینه اندک میتوان آنها را تبدیل به مدل کرد و برای توسعه فرهنگ کارآفرینی در رشد نسل جوان موثر است .

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=52591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.