• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

جعفری اعلام کرد: توسعه اکتشاف، عاملی حیاتی برای تامین خوراک طرح های توسعه “چادرملو”

  • کد خبر : 61243
  • 07 دی 1401 - 14:25
جعفری اعلام کرد: توسعه اکتشاف، عاملی حیاتی برای تامین خوراک طرح های توسعه “چادرملو”

وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو، توسعه اکتشافات در منطقه معدنی چادرملو را عاملی حیاتی برای تامین خوراک آینده این شرکت دانست.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، جعفری که در جلسه کنترل مدیریتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سخن می گفت، تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد این منطقه با توجه به وجود آنومالی های سنگ آهن، پتانسیل بالایی برای توسعه فعالیت معدنکاری و تامین خوراک آتی شرکت دارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در این برنامه که معاونان ایمیدرو، مدیر عامل و مدیران ارشد شرکت معدنی و صنعتی چادرملو حضور داشتند، اظهار داشت: در ایران مرکزی حدود ۵۰۰ میلیون تن سنگ آهن “با قابلیت معدنکاری” وجود دارد که ۱۵۰ میلیون تن آن ذخیره اثبات شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: تمرکز چادرملو بر روی اکتشاف و ذخایر جدید باشد.

جعفری در عین حال اظهار داشت: توسعه های شرکت چادرملو در بخش های مختلف، با درنظر گرفتن طرح جامع فولاد انجام شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین درباره چالش شرکت در تامین انرژی گفت: برای رفع این مشکل رایزنی هایی از گذشته با وزارت نیرو داشته ایم و آن را ادامه می دهیم.

طاهرزاده اعلام کرد: فعالیت ویژه بر روی اکتشاف

امیرعلی طاهرزاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در این نشست، پس از ارایه گزارش فعالیت های این شرکت در بخش های مختلف، تاکید کرد: به تازگی شرکتی با هدف فعالیت های اکتشافی وارد عرصه کرده ایم و به طور ویژه در این بخش فعال شده ایم.

وی خواهان پشتیبانی ایمیدرو از این شرکت برای فعال سازی معادن جدید شد.

طاهرزاده گفت: چشم انداز شرکت برای ارتقای جایگاه، ایجاد اشتغال، ارزش آفرینی و … مورد بازبینی قرار گرفته و ۱۸هدف راهبردی تدوین شده است.

وی درباره استفاده از فناوری های جدید در چادرملو گفت: در راستای استقرار نسل چهار تکنولوژی و نیز تقویت شرکت های دانش بنیان همکاری با نهادهای مربوطه آغاز شده است. طاهرزاده افزود: برای تحقق اهداف این بخش با ۵ دانشگاه کشور قرارداد امضا کرده ایم.

وی همچنین گفت: برای تقویت ناوگان حمل ریلی، برنامه خرید ۲۰۰واگن را اجرایی می کنیم.

طاهرزاده در ادامه به دستورالعمل های فروش محصولات در بورس کالا اشاره کرد و گفت: تمامی محصولات شرکت چادرملو در بورس کالا عرضه می شود.

مدیر عامل چادرملو ارزش کل طرح های توسعه ای این شرکت را ۸٫۸ میلیارد یورو اعلام کرد و اظهار داشت: ۱٫۷ میلیارد یورو از این رقم در حال اجرا است و ۴٫۵ میلیارد یورو نیز در مرحله شروع عملیات اجرایی قرار دارد.

برنامه افزایش سرمایه و تسویه حقوق دولتی

مدیر عامل چادرملو اظهار داشت: برنامه افزایش سرمایه از ۱۱۹۰۰ میلیارد به ۲۸۸۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

به گفته طاهرزاده، حقوق دولتی و حق انتفاع مربوط به سال ۱۴۰۰ به طور کامل تسویه شده و برای ۱۴۰۱ نیز پرداختی هایی به صورت علی الحساب انجام شده است.

وی درباره وضعیت تولید گفت: تولید گندله در نیمه نخست با رشد ۶٫۸درصدی به ۱٫۸ میلیون تن، آهن اسفنجی با رشد ۱۳٫۳درصدی به ۹۲۲هزار تن و شمش فولادی با رشد ۲۹٫۴درصدی به ۵۹۰هزار تن رسید.

در این برنامه امیر خرمی شاد معاون برنامه ریزی و توسعه، حسام مقدمعلی معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی و نیز امیر صباغ مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری، سمیه خلوصی مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی، سعید پیرمرادی مدیر صنایع معدنی، منیژه غلامرضایی مدیر زیرساخت، امید امامی مدیر معادن و احمد فتاحی مدیر اکتشاف ایمیدرو حضور داشتند و موضوعاتی همچون تامین مالی و نیز انرژی برای طرح های توسعه، چارچوب طرح جامع فولاد، فعالیت های اکتشافی، زیرساختی و … را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=61243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.