• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

جسارت را به مدیران کشور برگردانیم

  • کد خبر : 37602
  • 10 بهمن 1400 - 20:07
جسارت را به مدیران کشور برگردانیم

رویداد خبر – جمعی از تولیدکنندگان کشور و مسئولین اقتصادی و صنعتی امروز با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب دیدار کردند. در این دیدار مهندس ایمان عتیقی، مدیر عامل شرکت گل‌گهر به نمایندگی از شرکت‌های معدنی و صنعتی کشور به ایراد سخنرانی پرداخت‌. در این مراسم که به صورت آنلاین در سالن […]

رویداد خبر – جمعی از تولیدکنندگان کشور و مسئولین اقتصادی و صنعتی امروز با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب دیدار کردند. در این دیدار مهندس ایمان عتیقی، مدیر عامل شرکت گل‌گهر به نمایندگی از شرکت‌های معدنی و صنعتی کشور به ایراد سخنرانی پرداخت‌.

در این مراسم که به صورت آنلاین در سالن اجتماعات مجتمع گل‌گهر با حضور مسئولین شهرستان، مدیران شرکت‌های منطقه گل‌گهر و نمایندگان کارگران و کارکنان منطقه نیز پخش می‌شد، رهبر معظم انقلاب کارآفرینان و فعالان اقتصادی را افسران، و کارگران را رزمندگان با اخلاص و با صفای دفاع مقدس در مقابل جنگ اقتصادی با امریکا خواندند و گفتند: مسئولان پرتلاش با «ایجاد سند نقشه راهبردی صنعتی» و «مدیریت، هدایت، نظارت و حمایت از تولید» مسیر کاهش و رفع آسیب‌ها و «شتاب گرفتن تولید، اشتغال و پیشرفت کشور» را با تلاش بیشتر ادامه دهند تا آثار این روند در زندگی مردم نمایان شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، توجه مسئولان دولتی را به نکاتی که تولیدکنندگان و صنعتگران در دیدار امروز بیان کردند ضروری دانستند و با تأکید بر اینکه اطلاع مردم از موفقیت‌های فعالان اقتصادی از زبان خود این افراد، برای مقابله با جنگ روانی دشمن مفید است، افزودند: البته اگر در این ۱۰ سال مسئولان با تولیدکنندگان همراهی بیشتری می کردند، آسیب‌ها کمتر، و موفقیت‌ها بیشتر می‌شد.

رهبر انقلاب، تولید را «جهاد» خواندند و گفتند: ایستادگی تولیدکنندگان در مقابل حمله به اقتصاد و تلاش دشمن برای ممانعت از فروش نفت و گاز، قطع منابع ارزی و برنامه‌ریزی برای مسدودسازی مبادلات خارجی ایران، در واقع جهاد و از بزرگترین عبادتها است.

مهندس ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت گل‌گهر در این جلسه و در محضر مقام معظم رهبری گفت: یکی از معیارهای مقاوم‌سازی اقتصادی، پیچیدگی اقتصاد است که بر دو عامل تنوع محصول و پیچیدگی محصولات استوار است. در جهت خنثی‌سازی تحریم‌ها، راهی که می‌توان از آن بهره‌مند شد، پیچیدگی اقتصاد است.

وی افزود: معدن با تنوع محصول در کنار نفت می‌تواند تکمیل کننده و مقاوم‌ساز اقتصاد ایران باشد.

عتیقی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث کمرنگ شدن ایفای نقش معادن در کشور شده، نداشتن سیستم جامع اکتشافی است. در این زمینه باید فکری کرد، راهی ساخت و سیاستی نوشت. از نظر بنده و کارشناسان علاوه بر تکمیل زنجیره محصولات معدنی، اکتشاف نقش بسیار مهمی دارد.

مدیر عامل گل‌گهر گفت: خوشبختانه امروز با رویکرد خوب دولت و هم‌چنین تعامل وزارت صنعت، معدن، تجارت و بنگاه‌های اقتصادی، همدلی سازنده‌ای بین بنگاه‌های اقتصادی کشور به وجود آمده است‌. که از جمله به ایمیدرو، فولاد مبارکه،شرکت ملی صنایع مس ایران، چادر ملو، سرمایه‌گذاری امید، توسعه معادن و فلزات و گل‌گهر سیرجان اشاره کرد که این شرکت‌ها را در دولت پیشرانان اقتصاد ملی خوانده‌اند.

عتیقی افزود: از جمله دستاوردهای این شرکت‌ها برنامه‌ریزی جهت سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد یورو طی پنج سال آینده است‌ که بخش عمده این پروژه‌ها تا پایان امسال آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر به مجموعه شرکت‌های اقتصادی اعتماد شود و ابرپروژه‌های اقتصادی کشور به این شرکت‌ها سپرده شود، این شرکت‌ها می‌توانند به عنوان لوکوموتیو اقتصاد ایران، چرخ صنایع کوچک را به حرکت در آورده و باعث شکوفایی بخش مهمی از اقتصاد ایران بشوند.

عتیقی در خطاب به مقام معظم رهبری اظهار داشت: در گروه شرکت های گل‌گهر بیش از ۲۵ هزار نفر از کارگران و مهندسان و هم‌چنین مدیران گذشته با روحیه جهادی،انگیزه جوانی و کار تیمی با میانگین سنی ۳۸ سال در دل کویر، باورهای خود را نمایان کرده‌اند.

وی افزود: گل‌گهر به عنوان افتخار نظام که تمامی مسیر رشد و پیشرفت خود را در دوران انقلاب اسلامی طی کرده است، اولین منطقه‌ای است که زنجیره کامل فولاد اعم از اکتشاف، استخراج، تولید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش و در آینده ورق را در دل خود جای داده است که این تنوع محصول در خاورمیانه بی‌نظیر است.

عتیقی گفت: شرکت گل‌گهر به عنوان پنجمین شرکت بورسی ایران با نماد کگل از رشد خوبی برخوردار بوده و از ابتدای امسال بازدهی پنجاه درصدی را تجربه کرده است که با مقایسه شاخص‌ها و سایر نمادهای دیگر جزو شرکت‌های پیشرو در این زمینه است‌.

وی افزود: استراتژی آینده گل‌گهر، بر پایه شش محور و با تنوع بیش از ده محصول براساس نیازهای اقتصادی کشور در حوزه معادن در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل گل‌گهر گفت: رهبری مهربان همه این کارها محقق نخواهد شد مگر با لطف خداوند، کمک دولت مردمی، وزارت محترم صمت،عزم جدی همکاران جوانم و مهم‌تر از همه حمایت پدرانه حضرت عالی از شرکت گل‌گهر و شرکت‌های بزرگ جهت ایفای نقش اقتصادی آن‌ها

مهندس عتیقی افزود: درخواستی مکتوب خدمتتان ارائه می‌شود تا در صورت صلاحدید دستور فرمایید کار گروهی با اختیارات ویژه و فراقوه‌ای، جهت حل مشکلات اکتشافات و تعیین مسیر راه شود. هم‌چنین واگذاری پهنه معدن ۳ جنوبی گل‌گهر جهت ثبات تولید به کنسرسیوم گل‌گهر و گهر زمین با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه ما مدیران گام دوم وظیفه داریم برای حل مشکلات به عنوان مجریان اقتصادی کشور، تلاش بیشتری کنیم، گفت: از شما خواهش دارم؛ جسارت را به مدیران کشور برگردانیم، تذکرات لازم را بفرمایید، حمایت کنید؛ انجام ماموریت تا حصول نتیجه با ما.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=37602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.