• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

جزئیات سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیون یورویی و افزایش سرمایه ۳ هزار درصدی فولاد غدیر نی‌ریز

  • کد خبر : 57876
  • 17 آبان 1401 - 11:30
جزئیات سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیون یورویی و افزایش سرمایه ۳ هزار درصدی فولاد غدیر نی‌ریز

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز در خصوص عملکرد این شرکت فولادی در شش ماهه ابتدایی امسال گفت: اقدامات صورت گرفته در شش ماه ابتدایی امسال معطوف به چند جبهه بود نخست تلاش‌های شبانه روزی برای اتمام پروژه فولادسازی به عنوان اصلی‌ترین پروژه فولاد غدیر نی ریز بود که قرار بود در نیمه اول سال به بهره برداری برسد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از چیلان، محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز در خصوص عملکرد این شرکت فولادی در شش ماهه ابتدایی امسال گفت: اقدامات صورت گرفته در شش ماه ابتدایی امسال معطوف به چند جبهه بود نخست تلاش‌های شبانه روزی برای اتمام پروژه فولادسازی به عنوان اصلی‌ترین پروژه فولاد غدیر نی ریز بود که قرار بود در نیمه اول سال به بهره برداری برسد لذا با توجه به مشکلاتی که برای ارسال تعدادی از تجهیزات ما از خارج کشور به وجود آمد و همچنین تاثیرات ناشی از تحریم‌ها مقداری دچار تاخیر شد که خوشبختانه عملیات ترخیص صورت گرفت.

عملکرد مثبت در حوزه تولید، فروش و افزایش سرمایه

مصطفی‌پور گفت: در حوزه افزایش سرمایه که مصوب مجمع ما بود با توجه به این که سهام ما در واگذاری در اختیار سازمان خصوصی سازی بود اخذ مصوبات دیگری لازمه این کار بود که با پیگیری‌های صورت گرفته افزایش سرمایه شرکت با ۳ هزار درصد افزایش تصویب شد.

وی ادامه داد: در حوزه تولید، ما با ابلاغیه‌ای از سوی سازمان برق مبتنی بر این که حدود ۹۰ روز ما می‌بایست قطع برق داشته باشیم مواجه شدیم. با پیگیری‌های صورت گرفته از سمت مسئولین استان این قطعی برق را توانستیم به حداقل برسانیم به طوری که این ۹۰ روز به ۲۰ روز کاهش پیدا کرد و با این اقدام توانستیم در مدار تولید باقی بمانیم، همچنین در حوزه فروش به گونه‌ای برنامه ریزی کردیم که طبق روال هر هفته در بورس عرضه محصول داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: مجموعه ما به طور کامل توانست در حوزهای مختلف مالی، تولیدی، افزایش سرمایه و فروش اقدامات مثبتی در شش ماه اول سال ۱۴۰۱ رقم بزند.

کارخانه فولادسازی فولاد غدیر نی‌ریز در آستانه بهره برداری

مدیرعامل فولاد غدیر نی ریز ادامه داد: بدون تردید مهم‌ترین برنامه ما در شش ماه دوم سال ۱۴۰۱ پایان عملیات اجرایی پروژه و آغاز راه اندازی و بهره برداری از کارخانه فولاد سازی مجتمع فولاد غدیر نی ریز با ظرفیت یک میلیون تن است که با تلاش‌های شبانه روزی در حال پیگری است. وی افزود: با توجه با این که آغاز سال مالی ما در ابتدای نیمه دوم سال هر سال است، در تلاشیم با تعاملاتی که داریم، افزایش سرمایه دیگری را داشته باشیم که بتوانیم طرح‌های توسعه و پروژه‌های آتی را به سرانجام برسانیم.

مصطفی‌پور در خصوص پروژه فولادسازی و گندله سازی این شرکت گفت: پروژه فولادسازی پیشرفت قابل قبولی داشته و در پایان آذرماه وارد فاز راه اندازی می‌شود و بهره برداری اصلی را یک الی دوماه بعد در دستور کار داریم که تولید تجاری ما وارد بازار شود.

وی افزود: در خصوص گندله سازی هم باید گفت در حال پیشرفت قابل قبولی است و عملیات اجرایی آن در سایت در حال انجام است. مشکلات و موانعی در خصوص تامین مالی این پروژه وجود داشت که با تدابیر ویژه‌ای این موضوع نیز مدیریت شده و طبق برنامه پیش می‌رود.

وی گفت: هزینه اجرایی پروژه فولادسازی ما حدود ۱۵۰ میلیون یورو است و گندله سازی هم در حدود ۱۰۱ میلیون یورو سرمایه گذاری شده است و در مجموع ما حدود ۲۷۰ میلیون یورو با توجه به سایر هزینه‌های جانبی برای اجرای این دو پروژه هزینه خواهیم کرد.

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز در پایان در خصوص قطعی گاز و مشکلات ناشی از آن در فصل پاییز و زمستان گفت: ما در سال گذشته مذاکره‌ای را با شرکت گاز منطقه داشتیم و یک خط تقویت فشار از رینگ مشکان و هرات را که در حال اجرا بود را به نحوی تامین منابع کردیم. وی افزود: امیدواریم با توجه به همکاری و تعامل خوبی که در این خصوص با پیمانکار داشتیم، این خط هم امسال در مدار قرار بگیرد و با بحران و مشکل قطعی گاز مواجه نشویم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=57876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.