• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

جریمه سنگین در انتظار مشترکان پر مصرف برق در کشور

  • کد خبر : 28955
  • 15 آبان 1400 - 15:51
جریمه سنگین در انتظار مشترکان پر مصرف برق در کشور

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: ۲.۶ درصد از مشترکان برق پرمصرف هستند و مصرف آن‌ها بیش از ۲۰ برابر مشترکان معمولی است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه ۳۰ میلیون مشترک در حوزه مصرف خانگی در کشور داریم که ۸۵ درصد که معادل ۲۵ میلیون نفر می‌شود جزو مشترکان خوش مصرف و کم مصرف هستند، گفت: برای این مشترکان قبض‌ها به صورت رایگان و میانگین در حدود ۳۰ هزار تومان صادر می‌شود.

او با بیان اینکه ۱۵ درصد از مشترکان برق خانگی باقی‌مانده که جزء مشترکان پرمصرف هستند، گفت: مصرف برق این افراد معادل مصرف برق ۸۵ درصد مشترکان خوش مصرف برق است. مشترکان پرمصرف دو برابر الگوی مصرف که حدود ۳۰۰ کیلووات است برق مصرف می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق بیان کرد: ۲.۶ مصرف کنندگان جزء مشترکان پرمصرف هستند و تا ۲۰ برابر مشترکان معمولی برق مصرف می‌کنند.

او اظهار کرد: این مشترکان درصد کمی از مشترکان را شامل می‌شوند که بیش‌از ۶۰۰ کیلووات در ساعت برق مصرف می کنند که این افراد از یارانه پنهان برخوردار نمی‌شوند و ۱۵ تا ۲۰ برابر مصرف متعارف برق استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: ۸۵۰ هزار مشترک پرمصرفی که بیش از دو برابر الگوی تعیین شده مصرف می‌کنند، یارانه انرژی به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

رجبی مشهدی توضیح داد: مطابق با بودجه ۱۴۰۰ به کسانی که به هر نحو مطابق قیمت تمام‌شده برق مصرف کنند، یارانه انرژی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و این موضوع در هیئت دولت در حال بررسی است و به زودی تصمیم گیری لازم در خصوص آن‌ها گرفته خواهد شد.

او در پایان یادآور شد: در نیمه نخست امسال مصرف برق ۸۵ درصد مشترکان در حد الگوی مصرف بوده است و از ابتدای سال تاکنون قبض برق حدود ۲۵ میلیون نفر زیر ۳۰ هزار تومان بوده و این تعداد مشترک، الگوی تعیین‌شده را رعایت کرده‌اند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=28955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.