• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

جذب بازیکن خارجی جدید یا پرداخت مطالبات کالدرون؟/ فاصله یک هفته‌ای پرسپولیس تا بسته شدن پنجره

  • کد خبر : 22929
  • 11 شهریور 1400 - 14:29
جذب بازیکن خارجی جدید یا پرداخت مطالبات کالدرون؟/ فاصله یک هفته‌ای پرسپولیس تا بسته شدن پنجره

رویداد خبر – باشگاه پرسپولیس درحالی که نتوانسته مطالبات سرمربی سابق آرژانتینی خود را بپردازد و به همین خاطر با بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی روبه‌رو است، می‌خواهد یک مهاجم خارجی جذب کند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین نامه کمیته انضباطی فیفا برای باشگاه پرسپولیس، این باشگاه تنها تا ۱۷ شهریور فرصت دارد تا با پرداخت مطالبات گابریل کالدرون و دستیارش، از بسته شدن پنجره‌ نقل‌وانتقالاتی خود جلوگیری کند. این درحالی است که سرخ‌ها این روزها در یک بحران مالی قرار دارند و به خاطر اینکه هنوز نتوانسته‌اند تکلیف همکاری و یا قطع همکاری را با کارگزار خود مشخص کنند، عملا منبع درآمدی ندارند که روی آن برای پرداخت پول کالدرون حساب کنند.

مدیران پرسپولیس که به خوبی می‌دانستند به خاطر شرایط مالی باشگاه، امکان پرداخت مطالبات سرمربی آرژانتینی خود را ندارند و به همین خاطر احتمالا با پنجره بسته مواجه خواهند شد، طی هفته‌های اخیر بازیکنان جدید کادر فنی را جذب کردند تا اینگونه مشکلی برای تیم ایجاد نشود اما با این حال باید فکری به حال پرداخت مطالبات کالدرون شود.

کالدرون و دستیارش حدود ۶۷۵ هزار دلار از پرسپولیس طلبکار  هستند اما نکته جالب ماجرا اینجاست، به تاخیر انداختن پرداخت این پول، عملا به سود پرسپولیس نیست و کالدرون منتفع می‌شود. بر اساس حکم فیفا، بابت تاخیر در پرداخت این پول، از زمان جدایی این مربیان، پرسپولیس باید سالی ۵ درصد سود دیرکرد پول را بپردازد. به عبارتی این پول بالاخره باید به مربی آرژانتینی و دستیارش پرداخت شود و هرچه دیرتر پرداخت شود، مبلغ آن افزایش پیدا می‌کند. کالدرون اگر قرار بود این پول را در یکی از بانک‌های اروپایی و یا آمریکایی در حسابش نگه می داشت، عملا سود چندانی به آن تعلق نمی‌گرفت اما حالا سالی ۵ درصد سود می‌گیرد که این یعنی یک سرمایه‌گذاری مطمئن و پر سود برای او.

باشگاه پرسپولیس درحالی برای پرداخت مطالبات کالدرون دچار مشکل است و هر روز هم سودی به این پول اضافه می‌شود که بر اساس درخواست سرمربی تیمش در صدد جذب یک بازیکن خارجی هم است. البته بر اساس قوانین جدید ابلاغی از سوی فدراسیون فوتبال، باشگاه‌های بدهکار نظیر پرسپولیس که پرونده خارجی قطعی دارند، نمی‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند اما یحیی گل‌محمدی در آخرین مصاحبه خود صراحتا از فدراسیون فوتبال خواسته اجازه دهند با وجود بدهی خارجی، پرسپولیس بتواند بازیکن خارجی جذب کند.

جذب بازیکن خارجی شاید از نظر فنی به این باشگاه کمک کند اما عقل سلیم می‌گوید وقتی باشگاه توان پرداخت بدهی خارجی خود را ندارد و با مجازات‌های گوناگون نظیر بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی تهدید می‌شود هر روز هم سود دیرکرد می‌پردازد، اولویت باشگاه باید پرداخت بدهی باشد، نه اینکه با جذب یک بازیکن خارجی دیگر، یک بدهی ارزی دیگر برای باشگاه ایجاد شود. البته بماند که در سال‌های اخیر به غیر از یکی دو مورد نظیر بشار رسن، سرخ‌ها سابقه درخشانی از خود در جذب بازیکن بی کیفیت خارجی و تولید پرونده‌های بین‌المللی ثبت کرده‌اند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=22929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.