• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

جایگاه ویژه حال حاضر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در نظام تصمیم گیری اقتصادی کشور با اهتمام و تلاش وصف ناپذیر رئیس و اعضای این شورا محقق شد

  • کد خبر : 12218
  • 17 فروردین 1400 - 13:35
جایگاه ویژه حال حاضر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در نظام تصمیم گیری اقتصادی کشور با اهتمام و تلاش وصف ناپذیر رئیس و اعضای این شورا محقق شد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در تشریح عملکرد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالجاری گفت: جایگاه ویژه حال حاضر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در نظام تصمیم گیری اقتصادی کشور با اهتمام و تلاش وصف ناپذیر رئیس و اعضای این شورا محقق شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران جایگاه ویژه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در نظام تصمیم گیری اقتصادی کشور را نتیجه اهتمام و تلاش وصف ناپذیر رئیس و اعضای این شورا دانست
به گزارش رویداد خبر به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در یکصد و سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با دستور کار “بررسی و ارائه پیشنهادات مستخرج از جلسات آسیب شناسی برخی واگذاری ها برگزار شد، با اشاره به شرایط کنونی برخی واگذاری ها، پیشنهاد تشکیل کارگروهی حقوقی به منظور بررسی حقوقی شرایط واگذاری ها را مطرح کرد.
وزیر اقتصاد با اشاره به ترکیب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور نمایندگان ۳ قوه مجریه، مقننه و قضاییه افزود: در ادامه، جمع بندی کارگروه مذکور، می تواند تحت عنوان جمع بندی “شورای گفتگو” به روسای سه قوه ارسال شود.

دژپسند گفت: نتیجه جلسات مربوط به واگذاری ها، حتی می تواند به عنوان برآیند نظرات شورا درباره پرونده های خاص، تحت عنوان نظر مشورتی به رییس قوه قضاییه منعکس شود.
وی این نتایج را حاصل همدلی و هم افزایی بخش خصوصی و سه قوه کشور دانست و بیان داشت: استفاده از ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی سبب می شود خبر های مثبت ، جهت دار و دلنشینی به مردم داده شود.
دژپسند در خصوص پیشنهادات مطرح شده در جلسه در خصوص اصلاح نحوه واگذاری شرکت های دولتی از جمله، واگذاری آنها با محوریت و شرط “ارتقای بهره وری و توسعه شرکت ها” تصریح کرد: اعمال چنین اصلاحی در روند واگذاری ها نیاز به تغییر قانون از مسیر های خاص خود دارد.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه در ۱۰ جلسه شورای گفتگو در سال جاری، ۱۷ مصوبه قابل پیگیری تصویب شده است؛ افزود: مصوبات مربوط به مشوق های مالیاتی، مصوبه ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید، مصوبات مربوط به واگذاری ها، مصوبه حذف الزام مفاصا حساب مالیاتی و … از جمله این مصوبات است که برخی از آنها نتایج درخشانی داشته اند.

دکتر دژپسند در ادامه با اعلام اینکه تا یکشنبه شب (۲۴ اسفند ماه) ۳۳/۴ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته ایم و به احتمال زیاد این آمار تا پایان سال ۱۳۹۹ به ۳۵ میلیارد دلار بالغ خواهد شد، گفت: این تقریبا همان رقمی است که ما در معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد در ابتدای سال برآورد کرده بودیم.

وی با اشاره به شرایط ویژه کشور و جهان در دوران شیوع بیماری کرونا گفت: بنا بر آمار رسمی، خوشبختانه رشد اقتصادی کشور با و بدون احتساب صادرات نفت در سه ماهه سوم سال جاری، همانند سه ماه دوم، مثبت شده است.

وزیر اقتصاد با اعلام خبر تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی سال ۱۳۹۹ تا ۲۰ اسفند ماه اظهار داشت: این اتفاق در حالی رخ داد که حتی خیلی از منتقدان و صاحبنظران حداکثر تحقق ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی را پیش بینی می کردند.
وی تصریح کرد: باید توجه داشت، تحقق صد در صدی درآمد مالیاتی در شرایط کرونایی و بدون در تنگنا قرار دادن تولید کنندگان و مؤدیان خوش حساب مالیاتی رخ داده است.

این گزارش حاکی است، در بخش دیگری از یکصد و سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، اعضای شورا، با اهدای لوح یادبود، از زحمات و تلاش های “محمد علی دهقان دهنوی” معاون پیشین امور اقتصادی وزارت اقتصاد به خاطر تلاش های وی در راستای کمک به بخش خصوصی و بویژه بهبود فضای کسب و کار تقدیر کردند.

این گزارش می افزاید: “دهقان دهنوی” معاون پیشین وزارت اقتصاد و رییس فعلی سازمان بورس و اوراق بهادار؛ نیز طی سخنان کوتاهی در این جلسه، با تشریح برخی دست آورد های این معاونت در دوران تصدی خود، موفقیت های حاصله را مرهون تلاش بی وقفه همکارانش بویژه در مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب وکار و حمایت های بی نظیر وزیر اقتصاد و دیگر اعضای شورای گفتگو دانست.

بنا بر این گزارش، “غلامحسین شافعی” رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در ادامه جلسه طی سخنانی، با قدردانی از اعضای شورای گفتگو بویژه رییس این شورا ظهار داشت: علاقه مندی و باور کامل اعضا به ظرفیت های بخش خصوصی و در رأس آن، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی؛ همراه با اهتمام و تلاشی وصف ناپذیر، منجر به ارتقای جایگاه این شورا در نظام تصمیم گیری اقتصادی کشور شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=12218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.