• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

جایگاه ویژه بانک‌ مسکن در طرح جهش تولید مسکن

  • کد خبر : 26839
  • 20 مهر 1400 - 11:07
جایگاه ویژه بانک‌ مسکن در طرح جهش تولید مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ویژه بانک مسکن در تامین مالی طرح جهش تامین و تولید مسکن، گفت: ضمن اینکه عملکرد بانک مسکن در طرح مسکن مهر ماندگار بود.

اقبال شاکری در گفت و گو‌ با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با اشاره به اجرای طرح ملی جهش تولید و تامین مسکن اظهار داشت: مجلس یازدهم با تدوین طرح جهش تولید و تامین مسکن تلاش کرد گامی برای خانه دار کردن افراد فاقد مسکنی که به دلیل گرانی‌های افسارگسیخته امکان تامین خانه را نداشته اند، بردارد. وی افزود: لذا هدف مجلس توانمند کردن افراد فاقد مسکن با تسهیلات بانکی ارزان و با پوشش ۸۰ درصد هزینه ساخت به همراه تامین زمین ارزان قیمت و رایگان بوده تا راحت تر صاحب خانه شوند. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تامین تسهیلات ارزان قیمت نیز صندوقی با عنوان صندوق ملی مسکن در قانون جهش تولید و تامین مسکن پیش بینی شده تا با منابع تسهیلاتی بانک ها تجمیع و مشکلی جهت پرداخت تسهیلات ارزان و با بهره پایین وجود نداشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به حساسیت بانک مسکن گفت: این بانک به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه ای در حوزه مسکن به شدت مورد توجه مردم قرار دارد و این موضوع جایگاه و اهمیت بانک مسکن را بیشتر می کند. شاکری با بیان اینکه بانک مسکن ارتباط خوبی با بدنه جامعه داشته است و از این حیث این بانک به شدت مورد قضاوت مردم قرار می گیرد، افزود: علاوه بر این، عملکرد بانک‌ در حوزه مسکن مهر هم ماندگار بود. وی با تاکید بر اینکه این بانک در طرح جهش تولید و تامین مسکن جایگاه خاصی دارد، گفت: بر اساس قانون، ۲۰درصد تسهیلات شبکه بانکی باید به این طرح ملی اختصاص یابد که بانک مسکن می تواند به عنوان لیدر در این زمینه عمل کند. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد تخصصی من به بانک مسکن این است که در اسرع وقت به عنوان لیدر سندیکایی وارد شود تا این تسهیلات به صورت هدفمند برای اجرای این طرح بزرگ تخصیص یابد. این عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین تاکید کرد: برخی افراد ادعا می‌کنند که دولت توانایی ساخت یک میلیون واحد مسکونی را ندارد و پرداخت تسهیلات نیز ایجاد تورم می‌کند که به هیچ عنوان صحیح نبوده چرا که محل تامین منابع مالی لازم برای ساخت این مقدار خانه توضیح داده شده و از طرفی به دلیل اینکه پرداخت تسهیلات به تولید منجر می‌شود، تورم ایجاد نخواهد کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=26839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.