• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

جان دانا چگونه بازار بیمه کشور را متحول می‌کند؟

  • کد خبر : 34459
  • 15 دی 1400 - 12:22
جان دانا چگونه بازار بیمه کشور را متحول می‌کند؟

بیمه دانا پس از چندین ماه بررسی روی چند طرح تخصصی در حوزه بیمه‌های عمر و زندگی، در نهایت از اولین طرح بیمه‌های زندگی با عنوان “جان دانا” رونمایی کرد، طرحی که مجوزهای لازم برای فعالیت از بیمه مرکزی را دریافت کرده و مدتی است آموزش آن به شبکه فروش سراسر کشور آغاز شده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه دانا و به گفته دکتر ابراهیم کاردگر، حجم نقدینگی بالا به عنوان یک مشکل اساسی در اقتصاد جامعه موجب شده که صنعت بیمه بیش از پیش، به این مسئله ورود کند چراکه این صنعت حدود ۸۰ میلیون مشتری در کشور دارد، بنابراین ضروری است برای جذب نقدینگی  سرگردان و تامین مالی اقتصاد، به این بخش وارد شد.  

وی بر این باور است که پول‌های سرگردان در بخش‌های اقتصادی کشور باید به سمت سرمایه‌گذاری هدایت شود و یکی از ابزارهای مهم برای هدایت این پول‌ها نیز، بیمه‌های زندگی است که نقش تعیین‌کننده‌ای در تامین مالی اقتصاد جامعه ایفا می‌کند.

دکتر کاردگر،”جان دانا” را یکی از طرح‌های مهم صنعت بیمه می‌داند که در نهایت موجبات ارتقاء شاخص‌های توسعه صنعت بیمه کشور را فراهم خواهد کرد. 

مدیرعامل بیمه دانا همچنین با تاکید بر تلاش مضاعف نمایندگان و شبکه فروش برای بهره‌گیری از ابزارهای نوین صنعت بیمه، جذب نقدینگی را مهمترین هدف آنها دانسته و تلاش دارد با حضور در جمع نمایندگان و شبکه فروش استان‌های مختلف کشور، این هدف را محقق سازد.

در همین راستا و با هدف معرفی و آموزش جامع و کامل طرح “جان‌دانا”، دکتر ابراهیم کاردگر طی هفته‌های گذشته در  جمع نمایندگان و شبکه فروش استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، مازندران، گلستان، کرمان و البرز حضور یافت و بر اهمیت فروش بیمه نامه‌ “جان دانا” در کشور تاکید کرد.

…اما چرا جان دانا؟

به نوشته پایگاه خبری پایشگر، یکی از نقاط ضعف بیمه های زندگی در کشور مزیت آن پس از مرگ فرد بیمه شده است، اما جان دانا آمده تا علاوه بر این مورد، پوشش‌های زمان زندگی بیمه شده را هم فراهم کند. به عبارت دیگر جان دانا ترکیبی از پوشش‌های مرگ و زندگی است و اولین بیمه نامه تمام دیجیتال صنعت بیمه است که با تنوع پوشش‌های بیمه‌ای موجب برقراری امنیت روحی و روانی افراد جامعه در ایام حیات و همچنین در پایان زندگی بیمه شده خواهد شد.

بیمه نامه جان دانا برای اولین بار در صنعت بیمه کشور پوشش”تشخیص فوت تا شش ماه آینده” را ارائه می‌کند. در این پوشش در صورت قطعی بودن فوت بیمه شده( به هر علت ظرف شش ماه آینده) معادل ۵۰ درصد سرمایه فوت خریداری شده در بیمه نامه را پرداخت می کند.

در حال حاضر بیشتر اقشار مردم به ویژه نوجوانان و جوانان و افراد تحصیل کرده با توجه به پیشرفت تکنولوژی حضور فعالی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دارند، لذا نقش آفرینی در این حوزه که روز به روز بر تعداد مشتریان و مخاطبانش اضافه می شود، اهمیتی دوچندان دارد.

با توجه به این اهمیت مدتی است که بحث تحول دیجیتال در صنعت بیمه مطرح و مورد استقبال دست اندرکاران آن قرار گرفته، به طوری که همایش امسال بیمه و توسعه نیز از این رویداد تاثیر پذیرفت و محورهای آن بر اساس این ضرورت شکل گرفت و برگزار شد.

تحول دیجیتال و بهره‌گیری از ابزارهای نوین کسب و کار در صنعت بیمه آنقدر دارای اهمیت است که اگر شرکت‌های فعال به این حوزه ورود نکنند و یا دانش خود را در جهت بسط و گسترش آن بکار نگیرند، در آینده نزدیکی از گردونه رقابت کنار خواهند رفت.

با توجه به این ضرورت مدتی است که شرکت بیمه دانا با هدایت و راهبری دکتر کاردگر نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت، محور برنامه‌ها و سیاست‌های خود را مبتنی بر تحول دیجیتال قرار داده و توانسته برای اولین بار در صنعت بیمه، بیمه نامه جدیدی را در حوزه بیمه‌های زندگی روانه بازار کند که تمام دیجیتال بوده و مزیت های فراوان آن در زمان حیات بیمه شده قابل توصیف و ارزیابی است.

ضرورت‌های عصر دیجیتال

در کشورهای توسعه یافته قابلیت های فناوری دیجیتال برای افزایش آگاهی و سواد بیمه ای نسبت به ریسک ها، اعم از زندگی، غیرزندگی و مسوولیت و همین طور پوشش‌های بیمه‌‍‌ای برای کاهش آثار زیان بار مالی آن به خصوص در افراد با درآمدهای متوسط و پایین تر از آن بسیار موثر است و  برای توسعه آن، گام‌های موثری برداشته شده است، اما این امر هنوز در جامعه ما چندان مورد توجه قرار نگرفته و برای گسترش این فضا راه درازی پیش رو داریم.

 اگر مردم به واسطه فناوری دیجیتال به مزایای بیمه به ویژه بیمه زندگی و جایگاه آن در کمک به دیگران در قالب سرمایه مشخص یا مستمری، واقف شوند، بخشی از درآمد ماهیانه و سالیانه خود را نه تنها برای خود، بلکه برای کمک به دیگران نیز سرمایه گذاری می‌کنند تا مزایای طولانی مدت آن بتواند ثمره بخش‌تر از روش‌های سنتی تامین آتیه باشد.

یکی از ابزارهای توسعه به کمک فناوری دیجیتال، داده‌کاوی در اطلاعات بیمه نامه های صادرشده به منظور بررسی سطح سواد بیمه‌ای بیمه‌گذاران وتلاش  و برنامه‌ریزی برای افزایش سواد بیمه‌ای آنها  از یک طرف و طراحی، عرضه و معرفی محصولات با توجه به سلایق و نیازهای مشتریان از طرف دیگر با کمک این فناوری است.

حضور نیروهای جوان و متخصص در صنعت بیمه می‌تواند نوید بخش گشایش دریچه‌ای تازه به روی این حوزه باشد که با بهره‌گیری از تکنولوژی های نوین و کارآمد بتوان بیشتر از همیشه، فرهنگ بیمه را در میان آحاد جامعه گسترش داد.

تاثیر جان دانا در رونق صنعت بیمه

با توجه به نکات ذکر شده و اهمیت حرکت به سمت عصر دیجیتال و رونق گرفتن کسب و کارهای نوین به نظر می رسد محصول تازه بیمه دانا با عنوان جان دانا می‌تواند تحول بزرگی در رشد و توسعه بیمه های زندگی در جامعه بوجود آورد. همانطور که اشاره شد، مسیر حرکت در اقتصاد آینده قطعا از جاده بیمه‌های زندگی عبور می‌کند و اگر صنعت بیمه و شرکت‌های فعال در این حوزه بتوانند با تولید محصولات جدید، مردم را به خرید بیمه نامه‌های زندگی تشویق کنند، می توان به دورنمای مثبت این صنعت امیدوار بود، یعنی همان کاری که بیمه دانا مدتی است در پیش گرفته و می کوشد با حرکت در این مسیر، آینده مطمئن و آرامش بخشی را برای بیمه گذاران خود فراهم کند.

فراموش نکنیم فناوری امروز می تواند اهرمی سودمند برای ترویج فرهنگ بیمه در کشورمان باشد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=34459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.