• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

ثمرات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بر عرصه های منابع طبیعی

  • کد خبر : 41802
  • 24 اسفند 1400 - 14:29
ثمرات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بر عرصه های منابع طبیعی

مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از سال ۹۷ تاکنون در جهت حفـظ و توسعه پوشش گیـاهی منابع‌طبیعی طرح هایی از جمله جنگل‌کاری، حفاظت و حمایت از پوشش گیاهی و احیای فضای سبز، مبارزه با آفت گیاهخوار و کشت بذرهای گیاهان بومی را اجرا کرده است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل منابع طبیعی استان کرمان و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در آذر‌ماه سال ۹۷ منعقد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، مطالعه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی از جمله جنگل‌کاری، حفاظت و حمایت از پوشش گیاهی و احیای فضای سبز منطقه در دستور کار مجتمع مس سرچشمه قرار گرفت.

مبارزه با آفت لورانتوس گیاهان ارژن

آفت لورانتوس بعد از تهاجم به پوشش گیاهی و جنگل‌های بلوط زاگرس و مناطق مختلف استان کرمان، پوشش گیاهی محدوده مس سرچشمه را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

مبارزه با این آفت در راستای حفظ پوشش گیاهی طبیعی منطقه از آذر ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شده و همچنان این روند ادامه دارد؛ تاکنون نیز در راستای مبارزه با آفت، در سال ۹۷ بیش از ۴۰۰ هکتار، در سال ۹۸ برابر با ۹۰۰ هکتار، در سال ۹۹ برابر با ۳۰۰ هکتار و در سال جاری نیز ۲ هزار هکتار و در مجموع ۳۶۰۰ هکتار از درختان ارژن اراضی مذکور، انجام شده است.

کشت بذر گیاهان

پس از امضای تفاهم‌نامه در راستای گسترش فضای سبز در سطح اراضی مجاور مجتمع مس سرچشمه، پس از ارائه نظرات کارشناسی و تهیه نقشه اراضی مورد تائید کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان کرمان، در سال ۹۷ برابر با ۲۵ هکتار و در سال ۹۸ برابر با ۷۵ هکتار جنگل کاری اجرا شد.

همچنین اجرای این طرح در سال گذشته برابر با ۲۱۰ هکتار و در سال جاری نیز ۳۰۵ هکتار و در مجموع ۶۱۵ هکتار از اراضی محدوده مجتمع مس سرچشمه و معدن دره زار اجرا شد.

۲۰ هزار نهال زیتون توزیع شد

به منظور گسترش فضای سبز منطقه‌ای و با هدف ارتقا سطح فرهنگ جامعه در خصوص حفظ و توسعه فضای سبز، امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست با همکاری امور انبارها و سفارشات و امور نظارت بر پیمانکاران مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اقدام به توزیع نهال زیتون کرد.

در این زمینه تعداد ۷ هزار نهال در سال ۹۹ در بین پرسنل، ۱۳ هزار نهال در سال جاری و در مجموع ۲۰ هزار نهال زیتون در بین کلیه پرسنل(شرکتی و پیمانکار) توزیع شد.

 قابل ذکر است به همراه توزیع نهال، دستورالعمل نحوه کاشت نهال‌ها از طریق سیستم اتوماسیون اداری و فضای مجازی به اطلاع کارکنان رسید.

روابط‌ عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=41802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.