• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

ثبت نشانه جغرافیایی افشار تکاب، در قالب مسئولیت پذیری اجتماعی در ( wipo)

  • کد خبر : 29136
  • 17 آبان 1400 - 14:07
ثبت نشانه جغرافیایی افشار تکاب، در قالب مسئولیت پذیری اجتماعی در ( wipo)

رییس مرکز ملی فرش ایران” از ثبت نشانه بین المللی فرش افشار تکاب در سازمان جهانی مالکیت فکری (wipo)خبر داد و گفت:به دنبال ثبت نشانه جغرافیایی ۳۰ منطقه فرش دستباف با اضافه شدن دو منطقه کلاردشت و جوشقان (اصفهان) تعداد مناطق نشانه جغرافیایی، ثبت شده کشور در سازمان جهانی مالکیت فکری (wipo) به ۳۲ منطقه افزایش می یابد که علاوه بر ارز آوری، رونق و تبلیغات، تحت حمایتهای دولتی گرفته است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، فرح نار رافع ” رییس مرکز ملی فرش ایران” افزود: ثبت نشانه جغرافیایی در سازمان مالکیت فکری (wipo) امکان معرفی فرش این مناطق در سطح بین المللی را فراهم آورده و موجب معرفی هر چه بهتر آن ها در سطح ملی و بین المللی خواهد شد.

رافع ادامه داد: مرکز ملی فرش ایران در نظر دارد با تهیه بروشورهایی به زبان های فارسی و انکلیسی با همکاری و مشارکت سازمان توسعه تجارت و معاونت وزارت امور خارجه نسبت به معرفی هر چه بیشتر فرش مناطق در سطح بین المللی اقدام نماید.

لازم به ذکر است: هزینه حق الثبت جهانی فرش دستباف افشار تکاب در قالب مسئولیت پذیری اجتماعی افراد محلی از این مناطق پرداخت شده و همچنین هزینه حق الثبت فرش مناطق کلاردشت و جوشقان ( اصفهان) توسط اتحادیه روستایی فرش آذربایجان غربی و نیز شهردارجوشقان تهیه و پرداخت شده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=29136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.