• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
3

ثبت رکورد تولید شش ماهه چدن مذاب در ذوب آهن اصفهان

  • کد خبر : 56745
  • 30 مهر 1401 - 15:34
ثبت رکورد تولید شش ماهه چدن مذاب در ذوب آهن اصفهان

به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان رکورد تولید شش ماهه چدن مذاب با تولید یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۲۷۰ تن در این مجتمع عظیم صنعتی به ثبت رسید.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، همایون صمیمی مدیر بخش کوره بلند ذوب آهن اصفهان گفت: با وجود همه کمبودها به ویژه زغال داخلی، بعضاً کک خارجی و سنگ آهن درشت دانه، در شش ماهه اول سال جاری تولید یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۲۷۰ تن چدن مذاب با تلاش و کوشش کادرهای مختلف سرپرستی، مهندسی، فورمن ها، تکنسین ها، کارگران و همچنین همکاری بخش های مختلف کارخانه رقم خورد که نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۷۶۸ تن تولید شد، ۱۰ درصد افزایش را نشان می دهد  .  

•    کاهش ۳۵ کیلوگرمی کک خشک مصرفی و پیشی گرفتن از برنامه تولید
وی افزود: در سال گذشته کک خشک مصرفی به ازای یک تن چدن تولیدی ۵۵۱ و هفت دهم کیلوگرم بود که در شش ماهه اول سال جاری به ۵۱۷ کیلوگرم رسیده است یعنی حدود ۳۵ کیلوگرم به ازای هر تن چدن تولیدی مصرف کک کاهش یافته است و در شش ماهه اول امسال، دو درصد از برنامه تولید جلو هستیم.
مدیر بخش کوره بلند ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: در کنار این افزایش تولید، تعمیرات جاری و همچنین تعمیرات مهم تعویض نوار نقاله cc۳ در توقف ۴۴ ساعته کوره بلند شماره ۳ و تعمیرات اساسی کارگاه دانه بندی سرباره با همدلی بسیار خوب همه مدیریت های معاونت بهره برداری و دیگر معاونت ها انجام پذیرفت.
این مقام مسئول افزود: در شش ماهه دوم نیز باتوجه به شرایط خوب کوره بلندها و برنامه ریزی های انجام شده انشاا… تولید طبق برنامه انجام می شود و تولید امسال به ۳ میلیون تن چدن مذاب می رسد .
وی گفت: سه کوره به میزان ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز فرایندی در ساعت تولید می کنند که ارزش حرارتی آن با حدود ۶۵ هزار متر مکعب گاز طبیعی برابری می کند و از آن در نیروگاه و سایر مصرف کننده ها استفاده می گردد.
محمدعلی علایی مدیر بخش تولیدات کک و مواد شیمیائی ذوب آهن اصفهان نیز در ادامه گفت: در شش ماهه نخست امسال علیرغم کاهش تولید کک در برخی از ماه ها که به دلیل کمبود تامین زغال اتفاق افتاد، توانستیم کک مورد نیاز کوره بلند را بدون وقفه تامین و با وجود اجرای تعمیرات اساسی برخی از ماشین های کک در باتری ۱  و ۳ تامین نماییم و همچنین ۲ درصد از برنامه تولید جلوتر هستیم.
وی افزود: در تعمیرات اساسی درب بازکن غربی باتری ۳ با تعویض مجموعه دوراسیون که کار کروکی برداری و تهیه نقشه آن توسط دفتر فنی بخش انجام و با توان یک شرکت داخلی ساخته شده بود موفق شدیم شعار ما می توانیم را به اثبات برسانیم.

•    مصرف زغال خارجی در شارژ زغال پنج درصد کاهش یافت
مدیر بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: از اوایل مهرماه جهت کاهش هزینه ها، مصرف زغال خارجی در شارژ زغال را پنج درصد کاهش دادیم که صرفه جویی ارزی قابل توجهی را به همراه دارد و در صورت تداوم تامین زغال داخلی و افزایش کیفیت آن می توان از این ناحیه، قیمت تمام شده محصول را کاهش داد.  
محمدعلی علایی اظهار داشت: در زمان تعمیرات ۴۴ ساعته شهریور ماه کوره بلند امکان تعویض دو دستگاه الکتروگریبکس نوار نقاله K۲-۳ که طراحی آن با توانمندی پرسنل شرکت انجام شده بود، میسر گردید و با این اقدام یکی از مسایل مهم در مسیر اصلی خط تولید یعنی ارسال کک باتری ۳ به کوره بلند ۳ مرتفع گردید.   

•    افزایش ۱۱ درصدی تولید آگلومره
محمدجواد ذبیحی مدیر بخش آگلومراسیون ذوب آهن اصفهان نیز اضافه کرد: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ در مجموع یک میلیون و ۷۲۱ هزار و ۷۱۳ تن آگلومره و ۸۳ هزار و ۶۵۷ تن آهک  پخته تولید و به میزان ۳ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۴۹۰ تن انواع مواد معدنی از انبار مواد خام ارسال شد . وی افزود: این ارقام در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش تولید و شش و هفت دهم درصد افزایش ارسال مواد معدنی را نشان می دهد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=56745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.