• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

ثبت، صدور و تاییدیه چک از طریق خودپردازها تا پایان امسال

  • کد خبر : 29926
  • 24 آبان 1400 - 15:48
ثبت، صدور و تاییدیه چک از طریق خودپردازها تا پایان امسال

رییس کل بانک مرکزی گفت: امکان ثبت، صدور و تاییدیه چک از طریق خودپردازها، حداکثر تا پایان امسال فراهم می‌شود.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایرنا، «علی صالح آبادی» در خصوص جزییات نشست با اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، افزود: در جلسه امروز درباره قوانین چک رایزنی شد.

وی افزود: یکی  از قوانین مهم در قانون چک که باید اجرایی شود، امکان ثبت و صدور و تاییدیه چک از طریق خودپردازها و پیامک است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: این موضوع امروز در کمیسیون مطرح شد و توافق کردیم تا از آذرماه به تدریج بانک‌ها این کار را انجام دهند و حداکثر تا پایان امسال تمامی بانک‌ها امکان ثبت، صدور و تاییدیه چک از طریق خودپرداز را برای مشتریانشان فراهم کنند و این اقدام را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

وی همچنین درباره دیگر مباحث مطرح شده در کمیسیون گفت: در این جلسه درباره وصول چک از موجودی فرد در بانک‌های مختلف صحبت شد.

صالح آبادی افزود: در این جلسه مقرر شد شرایطی فراهم شود تا چنانچه صادر کننده چک، حساب‌های بانکی مختلفی داشته باشد اگر موجودی فرد در بانک کافی نبود از منابع دیگر بانکی وی برداشت شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۸ بانک امکان امکان وصول چک با استفاده از موجودی فرد در سایر بانک‌ها را فراهم کرده‌اند که باید سایر بانک‌ها نیز همکاری کرده و این امکان در دی ماه فراهم شود.

رییس کل بانک مرکزی اظهارداشت: در این جلسه درباره بحث چک به عنوان تضمین وثیقه مطرح شد.

صالح آبادی اضافه کرد: همچنین درباره اعتبار و رقم چک‌ نیز بحث شد که تصمیم گرفتیم این موضوع در شورای پول و اعتبار مطرح شود و این امر با هماهنگی کمیسیون به تدریج عملیاتی شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=29926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.