• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
3

تولید کشنده آتامان نتیجه تحول مثبت در ایران خودرو دیزل

  • کد خبر : 48213
  • 30 خرداد 1401 - 21:58
تولید کشنده آتامان نتیجه تحول مثبت در ایران خودرو دیزل

رییس فراکسیون شوراها و مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقات مهم و مثبتی در صنعت خودرو خصوصا در ایران خودرو روی داده که طراحی و تولید کشنده آتامان یکی از آن‌ها است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- محسن پیرهادی در آیین رونمایی از کامیون کشنده آتامان در ایران خودرو دیزل گفت: طراحی و تولید کشنده کار ماندگاری است که توسط کارکنان و مدیران کارآمد ایران خودرو صورت گرفته است و جامعه باید افراد را با توجه به اقدامات و عملکرد آن‌ها مورد ارزیابی قرار دهد که مجموعه مدیران و کارکنان ایران خودرو که در حال انجام کارهای جدید صنعتی و تولیدات به‌روز هستند، از زمره افراد مفید برای صنعت و اقتصاد کشور هستند.
وی افزود: طراحی و تولید کشنده آتامان نشان داد که با مدیریت درست و استفاده بهینه از نیروی انسانی متخصص و توان داخل می توان محصولی با کیفیت تولید کرد.
رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی افزود: با وجود محدودیت‌های فراوان، در چند دهه اخیر موفق به عبور از موانع زیادی شدیم و موفقیت‌های زیادی در صنایع به خصوص خودروسازی کسب کرده ایم.
پیرهادی به نبود برنامه‌های بلند مدت در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: با تمام توسعه و پیشرفت‌های صورت گرفته در صنعت خودرو به علت نبود برنامه مدون، شاهد برخی اتفاقات همچون قرعه کشی خودرو، قیمت گذاری دستوری و بی‌ثباتی در زمینه واردات خودرو هستیم.
وی افزود: در صنعت خودرو کارشناسان و متخصصان زیادی وجود دارند و خودروسازان باید در برنامه هفتم توسعه برنامه ها و نظرات کارشناسی خود را به نمایندگان مجلس در حوزه خودرو ارایه کنند و ایران خودرو برای توسعه بهتر این صنعت برنامه محتوایی ارایه دهد.
پیرهادی به انتقاد از واردات خودرو دست دوم پرداخت و گفت: از مدیران حوزه شهری انتظار می رود از توان داخلی برای حمل و نقل عمومی استفاده کنند، با این سابقه فرهنگی و تمدنی و توان صنعتی موجود در کشور نباید محصولاتی که امکان تولید آن در داخل فراهم است را وارد کنیم.
رییس فراکسیون شوراها و مدیریت شهری ادامه داد: واردات خودرو دست دوم زیبنده کشور نیست و با توجه به این‌که امکان تولید این اتوبوس ها در ایران فراهم است، با مدیریت بهتر و تعامل از تولیدات داخلی در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شود.
پیرهادی با اشاره به توانمندی تولید پنج هزار دستگاه اتوبوس در کشور، گفت: تهران نیاز به ۹ هزار اتوبوس دارد که فعلا فقط ۲۸۰۰ دستگاه فعال دارد و الباقی یا فرسوده‌اند یا کسری دارند، از این رو مدیریت شهری با تعامل بهتر و تسهیل شرایط خرید، امکان استفاده از اتوبوس های داخلی را در شهر تهران فراهم کند.
وی گفت: مردم از نمایندگان مجلس در حوزه های مختلف مانند صنعت خودرو مطالبه دارند هر چند بعضی از انتقادات به صنعت خودرو دقیق نیست، اما امروز افکار عمومی مطالبه خاصی درباره قیمت و کیفیت دارند که باید به آن‌ها پاسخ داد و گلایه مردم به‌حق هست.
وی تصریح کرد: شایسته است دست اندرکاران صنعت خودرو کشور با سرعت بالاتر عقب ماندگی گذشته را جبران کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=48213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.