• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

تولید بیش از دوهزار میلیارد تومانی حق‌بیمه و رشد ۱۳۵ درصدی شاخص فروش در بیمه دانا

  • کد خبر : 46030
  • 31 اردیبهشت 1401 - 18:56
تولید بیش از دوهزار میلیارد تومانی حق‌بیمه و رشد ۱۳۵ درصدی شاخص فروش در بیمه دانا

مدیرعامل بیمه دانا از تولید بیش از دوهزار میلیارد تومانی حق‌بیمه تولیدی این شرکت و رشد ۱۳۵ درصدی آن در شاخص فروش در دو ماه ابتدایی سال‌جاری خبر داد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، دکتر رضا جعفری در سی‌وهشتمین گردهمایی سراسری مدیران ستادی و شعب این شرکت در شهر ساری، ضمن تشریح عملکرد سال گذشته بیمه دانا، به تحلیل کلی فضای صنعت بیمه و تأثیر آن در اقتصاد کلان کشور پرداخت و سپس با مرور مهمترین برنامه‌ها، سیاست‌ها و انتظارات هیئت‌مدیره از کارکنان، اهم اقدامات انجام‌شده این شرکت در۱۰۰ روز اخیر را اعلام کرد.
مدیرعامل بیمه دانا در ابتدای سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) اظهار داشت: برای تحقق این مهم لازم است صنعت بیمه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت هوشمندسازی و تقویت زیرساخت‌های الکترونیک و نرم‌افزاری خود حرکت کنند.
 وی در ادامه با ذکر مهمترین چالش‌های صنعت بیمه در کشور و مقایسه عملکرد بیمه‌های داخلی با خارج از کشور، پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران را ناشی از متغیرهای فراوانی دانست و اظهار داشت: فعالیت‌های بیمه‌گری در دنیای امروز سودآوری چندانی ندارد و بیشتر شرکت‌های بیمه موفق در جهان از منابع مازاد و ذخایر خود در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری، در پی کسب حاشیه سود مناسب هستند.
همچنین، وی با تحلیل عملکرد این شرکت در شاخص‌های صدور و پرداخت خسارت، خواستار بهره‌گیری بیشتر از توانمندی‌های منابع انسانی و کاهش فرآیند برون‌سپاری خدمات بیمه‌ای شد و اظهار داشت: امسال برای صنعت بیمه سال سخت و دشواری خواهد بود که امیدواریم با ابلاغ برنامه‌ها و سیاست‌های جدید و افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌ها در بازار سرمایه، به تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده خود تا پایان سال‌جاری نائل شویم.
 دکتر رضا جعفری از طراحی و ارائه محصولات جدید این شرکت در آینده نزدیک به بازار بیمه کشور خبر داد و با تأکید بر روند سرعت گرفتن عملیات هوشمندسازی فعالیت‌های بیمه‌ای، به تشریح نقشه راه این شرکت در افق برنامه ۱۴۰۱تا ۱۴۰۳ پرداخت و اظهار داشت با تحقق این برنامه‌ها بیمه دانا به یک شرکت پایدار و با رشد مناسب و حاشیه سود مورد انتظار سهامداران دست خواهد یافت و همه سهامداران و ذینفعان شرکت از منافع آن بهره‌مند خواهند شد.
 وی گفت: سرمایه‌گذاری از ستون‌های اصلی فعالیت‌های این شرکت محسوب می‌شود، لذا با توجه به این اصل مهم باید راهبردهای کلان در حوزه حاکمیتی، سرمایه انسانی و اصلاح ساختار  آن، حوزه دانش، نوآوری و خلاقیت، حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازار مالی و سرمایه گذاری، به سمت چابک‌سازی سازمانی حرکت کرده و با توقف روند فرآیند برون‌سپاری خدمات و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرمایه انسانی و شبکه عظیم نمایندگان سراسر کشور، به سمت اهداف پیش‌بینی‌شده گام برداریم.
مدیرعامل بیمه دانا همچنین از تشکیل مدیریت ارتباط با مشتریان در راستای چابک‌سازی و توسعه بازار خبر داد و افزود: تقویت حوزه سرمایه‌گذاری موجب افزایش شاخص توانگری مالی خواهد شد، لذا می‌کوشیم تا پایان امسال حجم سرمایه‌گذاری‌های شرکت با رشد حدود ۱۰ برابری به بالغ بر سه‌هزار میلیارد تومان ارتقاء یابد.
دکتر جعفری سپس با مرور عملکرد ۱۰۰ روزه اخیر این شرکت اظهار داشت: تسویه پرونده‌های خسارت معوق و به‌روزرسانی آنها، پیگیری اراضی این شرکت و رسیدن به مراحل پایانی مذاکرات، تقویت و تعیین اعضای جدید هیئت‌مدیره شرکت اطمینان‌گستر دانا و افزایش سرمایه آن، راه‌اندازی طرح سیار پرداخت خسارت، آماده‌سازی طرح‌های بیمه‌ای طلایی و نقره‌ای و بیمه تکافل و اخذ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی، تشکیل ستاد دیه و رسیدگی متمرکز به پرونده‌ها، پروژه ری‌برندینگ و هویت‌بصری شرکت، از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در این بازه زمانی بوده است.
وی در ادامه رعایت اخلاق حرفه‌ای، پایبندی به مقررات، مدیریت بهینه هزینه‌ها، آموزش مستمر کارکنان، جانشین‌پروری، مدیریت ریسک و تکریم ارباب رجوع را از اهم انتظارات مدیرعامل و هیئت‌مدیره از کارکنان عنوان کرد.
 مدیرعامل بیمه دانا در بخش پایانی اظهارات خود، ضمن قدردانی از اعضای هیئت مدیره و سایر مدیران ارشد و کارکنان ستاد و صف، به رعایت برنامه راهبردی شرکت و نقشه راه آن پرداخت و خواستار رعایت اصول مبتنی بر فعالیت‌های بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری، حمایت از طرح‌های نوین و خلاقانه، تشکیل سبد مناسب پرتفوی سرمایه‌گذاری و بیمه‌ای، پیگیری جدی وصول مطالبات، کنترل ریسک، تفویض اختیارات به مدیران در حوزه فروش و نمایندگان و پایبندی تمامی همکاران به اجرای برنامه ابلاغی استراتژیک شرکت شد و ابراز امیدواری کرد: در سایه افزایش همدلی، تعامل و هم‌افزایی تمامی همکاران تحقق اهداف موردنظر در کوتاه ترین زمان ممکن رخ دهد.

رئیس هیئت مدیره بیمه دانا: بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرمایه انسانی ضروری است
پیش از سخنان مدیرعامل، عبدالحسین پهلوان رئیس هیئت‌مدیره بیمه دانا طی سخنانی، ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر در همایش، به مرور فعالیت‌ها و تاریخچه تأسیس این شرکت از ابتدا تاکنون و همچنین فراز و فرودهای آن پرداخت و سپس با بررسی تحولات رخ داده در بیمه دانا، خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرمایه انسانی شد و ابراز امیدواری کرد: در سایه افزایش همدلی همکاران و تلاش مضاعف  کارکنان شاغل در ستاد و صف، اصلاحات ساختاری رخ داده در شرکت، منجر به تحولات مفید و اتفاقات امیدوارکننده‌ای شود.

قائم‌مقام مدیرعامل: مدیریت و رهبری در سازمان‌های فرانوگرا، عامل موفقیت سازمانی
 در ادامه سی‌وهشتمین گردهمایی سراسری مدیران ستادی و شعب بیمه دانا، دکتر احمد جوادی‌پور قائم‌مقام مدیرعامل در یک سخنرانی، به مبحث مهم مدیریت و رهبری در سازمان‌های فرانوگرا پرداخت.
وی مهمترین عنصر موفقیت سازمان‌ها را به نحوه مدیریت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرمایه انسانی مرتبط دانست و اظهار داشت: نگرش مناسب به بهره‌وری و شاخص‌های مدیریت از عوامل مهم رسیدن به شاخص‌های موفقیت در سازمان‌هاست.
 دکتر احمد جوادی‌پور سپس با تشریح مکاتب مدیریت از ابتدا تاکنون و تشریح عملکرد و دیدگاه آنها، نحوه ارتباط با بیمه‌گذاران را امر مهمی در بازاریابی دانست و افزود: حضور نود هزار نفر نماینده فعال در صنعت بیمه کشور می‌طلبد تا با تغییر نحوه اصول مدیریت و تکیه بر اصل مهم مدیریت مشارکتی، به سمت جذب و جلب افکار مثبت کارکنان و شبکه فروش گام برداریم و با تفویض حدود اختیارات و افزایش میزان نظارت به‌گونه‌ای عمل کنیم که ضمن افزایش مهارت‌های کارکنان و دوری از تفکرات سنتی، شبکه‌ای شدن مدیریت دانش از نتایج این تفکر نوین باشد.


پنل بررسی برنامه‌های معاونت‌ها 

در ادامه این همایش، معاونین شرکت با برگزاری یک پنل، به تشریح مهمترین برنامه‌ها و سیاست‌های خود در سال‌جاری پرداختند.
معاون بازاریابی و شبکه فروش: راه‌اندازی نرم‌افزار جدید فروش آنلاین 
در این پنل، ابتدا مسعود رستم‌پور معاون بازاریابی و شبکه فروش با ترسیم چارت و وظایف مدیریت‌های تحت زیرمجموعه این معاونت، به ذکر اهم برنامه‌های آن پرداخت و درجه‌بندی شعب، ارزیابی عملکرد کارکنان، شبکه فروش و شاخص‌های ارزیابی آن، جذب نمایندگان جدید، افزایش سهم بازار، تفویض اختیار به نمایندگان، راه‌اندازی نرم‌افزار جدید برای فروش آنلاین و همچنین شرایط تبدیل وضعیت نمایندگان را از مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت برشمرد.
معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت: بیمه آتش‌سوزی، پاشنه آشیل صنعت بیمه

منصور حسینی معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت نیز با بررسی عملکرد این معاونت و برنامه تولید سال جاری، دقت در انتخاب ریسک را یادآور شد و با اشاره به اینکه پاشنه آشیل صنعت بیمه در حال حاضر، بیمه‌های آتش‌سوزی است، نفوذ در بازار بالقوه و توسعه آن، بازبینی در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صدور، آموزش هدفمند شبکه فروش، پیشنهاد افزایش حدود اختیارات شعب، کنترل ضریب خسارت با حفظ حاشیه سود و نظارت مستمر بر شبکه فروش را از مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت در سال جاری عنوان کرد.
معاون فنی بیمه‌های اشخاص: جذب قراردادها با نسبت خسارت مناسب

 دکتر سید داوود حسینی معاون فنی بیمه های اشخاص در این همایش با تشریح عملکرد این معاونت در سال گذشته و بررسی سهم این رشته در صنعت بیمه، جذب قرارداد های مختلف با نسبت خسارت مناسب را اولویت این معاونت دانست و بر ضرورت توسعه بیمه های خرد، توسعه مراکز تشخیص درمانی طرف قرارداد، رعایت قوانین و مقررات، توسعه فعالیت های بیمه های عمر اعتباری، سودده بودن پرتفوی و جلوگیری از صدور الحاقیه‌های بازگشتی و نیز وصول به موقع مطالبات تاکید کرد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی: صدور احکام جدید کارگزینی

ذوالفقار فتح الهی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی با تشریح وظایف و اقدامات این معاونت و ذکر آمار همکاران رسمی، قراردادی و پاره‌وقت، به صدور احکام جدید کارگزینی برای کارکنان اشاره کرد و افزود: اصلاح بایگانی و مکانیزه‌شدن اسناد آن در آینده‌ای نزدیک و اجرای اصل مهم جانشین‌پروری، از جمله مهمترین اقدامات این معاونت محسوب می‌شود.
معاون طرح و توسعه: ضرورت توسعه مباحث آموزشی و پژوهشی در بیمه دانا
وحیدرضا باختری معاون طرح و توسعه هم در این پنل، طی سخنانی با اشاره به نحوه شکل‌گیری این معاونت، به برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت آن اشاره و بر لزوم تحقق برنامه‌ها در فصل‌های مشخص و تعیین‌شده تأکید کرد.
وی با اشاره بر ضرورت توسعه مباحث آموزشی، پژوهشی و توسعه گفت: مقرر شده فایل‌های محتواهای آموزشی به شبکه فروش و نمایندگان ارائه شود تا بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته، تغذیه آموزشی همکاران ادامه یابد.
معاون مالی و اقتصادی: وصول مطالبات سرعت یابد
فرشید جوان معاون مالی و اقتصادی نیز مهمترین دغدغه این معاونت را تأمین منابع و پرداخت مانده خسارات دانست و با تأکید بر ضرورت وصول مطالبات ابراز امیدواری کرد: با تلاش مضاعف همکاران شاغل در ستاد و صف و توجه به کنترل مدیریت ریسک، نسبت خسارت شرکت کاهش بیشتری یافته و با افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌ها، روند روبه‌رشد بیمه دانا با قوت بیشتری تداوم یابد.
در پایان این پنل، دکتر احمد جوادی‌پور قائم‌مقام مدیرعامل ضمن جمع‌بندی مسائل مطرح‌شده، به سؤالات طرح شده از سوی رؤسای شعب پاسخ داد.

تشریح راهبردهای فروش بیمه‌های زندگی 
 در ابتدای مراسم روز دوم این همایش، بهنام بهنام‌فر مدیر بیمه‌های عمر و پس‌انداز طی سخنانی با محوریت «راهبردهای فروش بیمه‌های زندگی» و تشریح اهداف کوتاه، میان و بلندمدت این مدیریت پرداخت و برگزاری مسابقات فروش بیمه‌نامه‌های حوادث انفرادی و پرداخت جوایز نفیس به نمایندگان برتر را از جمله این برنامه‌ها ذکر و ابراز امیدواری کرد که این سیاست‌ها در سال‌جاری نیز با تعیین شرایط و شاخص‌های لازم برای تشویق شبکه فروش ادامه یابد.
وی ایجاد باشگاه فروشندگان بیمه عمر و مشتریان، و ابلاغ سقف اختیارات شعب و نمایندگان را از سایر برنامه‌های این مدیریت ذکر کرد.

مدیر پروژه وزارت نفت: هدف ما تجمیع امور بیمه‌ای وزارت نفت است 
ناصر صالحی مدیر پروژه نفت در این مراسم به قراردادهای منعقد شده با شرکت ملی نفت، گاز، پتروشیمی و پخش فرآورده‌های نفتی اشاره کرد و گفت که تاکنون در این خصوص هزار قرارداد منعقد شده و تلاش داریم در سال‌جاری تجمیع امور بیمه‌ای این بیمه گذار را نیز به سرانجام برسانیم.

رئیس مرکز فاوا: سامانه ثبت آنلاین هزینه‌های درمانی راه‌اندازی شد 
وحید حقانی رئیس مرکز فاوا، با مرور برنامه‌ها و اقدامات این مدیریت در حوزه هوشمندسازی عملیات بیمه‌ای، به راه‌اندازی سامانه ثبت و رسیدگی آنلاین هزینه‌های درمان اشاره کرد و افزود: به‌منظور تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌گذاران، اپلیکیشن‌های همراه دانا، پورتال بیمه‌گذاران و سپاد بیمه‌گذاران طراحی و راه‌اندازی شده است.

ارائه گزارش کارگروه‌ها
 در ادامه همایش، گزارشی از عملکرد کارگروه‌ «بیمه‌های اموال و مسئولیت»، «بیمه‌های اشخاص»، «مالی، اداری، ساختمان و تدارکات»، «فاوا، آموزش و روابط عمومی»، «حسابرسی و بازرسی» و «امور شعب و نمایندگان» توسط دبیران این کارگروه‌ها شامل علی رنجبر سونی، حسن حاجی‌صفری، محسن کریمی، وحید فیاضی، احسان خانی و علی پارسامنش ارائه شد. 
در این گزارش‌ها مهمترین مسائل و مشکلات طرح شده از سوی رؤسای شعب و شبکه فروش مورد بحث و بررسی اعضای گروه قرار گرفت و مقرر شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مسایل و چالش‌های موجود بررسی و پیگیری شود.

مدیر بازاریابی: محصولات بیمه‌ای بهینه‌سازی می‌شوند
 حسین غلامی مدیر بازاریابی نیز در این همایش اعلام کرد: برای اصلاح ترکیب پرتفوی و کنترل نسبت خسارت باید با بهینه‌سازی محصولات بیمه‌ای، از جمله طرح مهر دانا و افزایش تعهدات و تسهیلات آنها به مشتریان، ضمن جذب پرتفوی‌های جدید و سودآور، نسبت به گسترش و تسری آن به سایر محصولات بیمه‌ای اقدام کرد.

دکتر سعید شیرزادی: منابع حاصل از محصولات بیمه‌ای صرف سرمایه‌گذاری می‌شوند
دکتر سعید شیرزادی در ادامه این مراسم با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و افزایش حجم نقدینگی و نرخ تورم اظهار داشت: این مسائل ممکن است تمایل مشتریان را به خرید بیمه کمتر کند، بنابراین وظیفه ما در این خصوص سنگین است و  ضرورت دارد شبکه فروش با توجه به برنامه‌های ابلاغی، از منابع محصولات جدید بیمه‌ای که نقدینگی مناسبی دارند، برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند.
وی با اشاره به تحولات بازار بورس در ایران و جهان افزود: در دنیای پیشرفته امروز حدود ۷۰ درصد از منابع بیمه‌ها در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری می‌شود، بنابراین ما نیز باید از منابع مالی خود و بهینه کردن آن در حوزه سرمایه‌گذاری بهره کافی ببریم.
 به گفته وی، ساختار شرکت اطمینان‌گستر دانا به گونه‌ای تحکیم یافته که به زودی به یک گروه مالی تبدیل خواهد شد تا بتوان بخشی از سهام آن را نیز به کارکنان شرکت واگذار کرد.
 دکتر سعید شیرزادی در پایان ضمن قدردانی از مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره ابراز امیدواری کرد: با بهره‌گیری از منابع مالی این شرکت در بازار سرمایه، روند روبه‌رشد شرکت بیش از پیش تقویت شود.

دکتر سیدمجتبی عطری: حمایت هیئت‌مدیره از برنامه‌های ابلاغی
 در این همایش دکتر سید مجتبی عطری عضو هیئت‌مدیره طی سخنان کوتاهی با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده از سوی مدیران ارشد، حمایت و همراهی هیئت‌مدیره در اجرای برنامه‌های ابلاغی را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد: در سایه تعامل و هم‌افزایی بیشتر همکاران شاهد نتایج مثبت و امیدوارکننده آن تا پایان سال باشیم.

فرامرز خجیر: رعایت سبد ترکیب پرتفوی
 فرامرز خجیر دیگر عضو هیئت‌مدیره، تحولات جدید رخ داده در شرکت را مقدمه ایجاد تغییرات برای بهره‌گیری و بهره‌وری بیشتر سازمانی دانست و اظهار داشت: برای ارتقاء جایگاه بیمه دانا در صنعت بیمه باید با توجه به وجود دانش بالا در این شرکت، به سمت جذب قراردادها با نسبت خسارت مناسب حرکت کرد تا به میانگین‌ها و شاخص‌های مطرح در صنعت دست یابیم.
وی توجه به ظرفیت‌های داخلی، مشاوره در حوزه خسارت با مدیریت حقوقی، جدی گرفتن وصول مطالبات و رعایت سبد ترکیب پرتفوی را مورد تأکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد: با ارائه محصولات جدید بیمه‌ای توسط بیمه دانا، تحول اساسی در حوزه فروش ایجاد شده و تمایز رقابتی این شرکت با سایر رقبا در صنعت بیمه مشخص‌تر شود.

بیانیه پایانی همایش
 در پایان سی‌وهشتمین گردهمایی مدیران ستادی و شعب بیمه دانا که روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری در شهرستان ساری برگزار شد، بیانیه و میثاق‌نامه‌ای قرائت شد که طی آن، شرکت‌کنندگان پایبندی خود را به اجرای برنامه‌های ابلاغی استراتژیک شرکت از سوی مدیرعامل اعلام کردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=46030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.