• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

تولید اَکسل در شرکت زامیاد از ظرفیت اسمی عبور کرد

  • کد خبر : 3358
  • 09 آذر 1399 - 13:33
تولید اَکسل در شرکت زامیاد از ظرفیت اسمی عبور کرد

معاون مهندسی شرکت زامیاد گفت: زامیاد توانست در سال جهش تولید با همت و تلاش جمعی همکاران خود با تولید ۱۱۱ دستگاه اَکسل عقب و ۱۰۴ دستگاه اَکسل جلو در یک شیفت کاری، از ظرفیت اسمی عبور کند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از سایپا، محمدحسین زیبنده پور معاون مهندسی و مدیر پروژه اَکسل شرکت زامیاد، در گفت و گویی گفت: به دنبال برنامه افزایش تیراژ تولید خودرو در گروه خودروسازی سایپا و شرکت زامیاد، در ظرف کمتر از سه ماه از نمونه زنی اولیه اَکسل در این شرکت، زامیاد توانست در سال جهش تولید با همت و تلاش جمعی همکاران خود با تولید ۱۱۱ دستگاه اَکسل عقب و ۱۰۴ دستگاه اَکسل جلو در یک شیفت کاری، از ظرفیت اسمی عبور کند.
وی ادامه داد: بر اساس تاکید گروه خودروسازی سایپا مبنی بر تسریع در فرآیندهای اجرایی خطوط تولید، کاهش ارزبری و خودکفایی در داخلی سازی ساخت قطعات، با تصمیم مدیرعامل و اعضا هیات مدیره شرکت زامیاد، اقدامات مطالعاتی و طراحی خط تولید اَکسل در این شرکت (از اردیبهشت ماه جاری) در دستور کار قرار گرفت.
زیبنده پور افزود: از ابتدای سال جاری، خط تولید شرکت زامیاد به علت کسری مجموعه اَکسل به صورت متناوب دچار توقف شد؛ بدین منظور طبق تاکید و دستور مدیریت ارشد و اعضا هیات مدیره مقرر شد، برای رفع بنیادین این مشکل، خط تولید مجموعه اَکسل وانت زامیاد در این شرکت طراحی و راه اندازی شود که خوشبختانه این امر مهم در کمتر از سه ماه از زمان این دستور با توان متخصصین داخلی و گروه سایپا، محقق شد.
معاون مهندسی شرکت زامیاد در ادامه تصریح کرد: پس از این موفقیت، با حمایت‌های مدیریت ارشد و همکاری حوزه‌های مختلف، روند اجرایی پروژه به منظور راه اندازی خط تولید انبوه اَکسل شتاب بیشتری به خود گرفت و علی رغم کمبودهای موجود (به دلیل تحریم‌های ظالمانه در حوزه صنعت خودرو و شیوع اپیدمی کرونا) توانستیم پس از ساعت‌ها کار شبانه روزی، خط تولید انبوه اَکسل را در مدت کوتاهی از اجرای نمونه اولیه تست، راه اندازی و به بهره برداری برسانیم.
وی با اشاره به اینکه افزایش تولید اَکسل و بهبود همزمان روند کیفی قطعات، کاهش قطعات نامنطبق و ضایعات، گامی جدید به منظور حفظ و ارتقا تیراژ تولید است، تاکید کرد: با اجرای پروژه‌های مرتبط با فرآیند تولید، علاوه بر افزایش میزان ظرفیت تولید خودرو در شرکت زامیاد، شاهد افزایش داخلی سازی و تحقق شعار جهش تولید با اتکا به توان و تخصص نیروهای داخلی خواهیم بود.
زیبنده پور همچنین در مورد درصد داخلی سازی اکسل تولیدی خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات مورد استفاده در خط تولید این قطعه در داخل شرکت زامیاد و گروه سایپا طراحی و تولید شده که این اتفاق مهم موجب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌ها نیز شده است.
وی این موفقیت کم نظیر زامیاد را حاصل ساخت فرصت از تحریم عنوان کرد و افزود: این محدودیت‌ها موجب شد تا با افزایش همدلی و یکپارچگی میان تمامی اعضای گروه خودروسازی سایپا و زامیاد شکل گیرد و در نهایت منجر به خلق اتفاقاتی بزرگ و شکوفایی فراوان شود و تلاش بر این است تا بتوانیم با عزمی راسخ‌تر و تلاشی بیشتر، علاوه بر افزایش داخلی سازی قطعات محصولات تولیدی، چرخه تولید را در این شرکت شتاب بیشتری دهیم و همچون گذشته نقش مهمی در صنعت خودرو کشور ایفا نمائیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=3358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.