• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

تولیدبرق نیروگاه اتمی از ۵۰ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرده است

  • کد خبر : 26648
  • 18 مهر 1400 - 12:52
تولیدبرق نیروگاه اتمی از ۵۰ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرده است

تجارت‌گردان – رییس سازمان انرژی اتمی کشور با بیان اینکه ساخت نیروگاه شماره ۲ و ۳ اتمی بوشهر به دلیل کمبود سرمایه به تاخیر افتاده، گفت: تولید برق نیروگاه شماره یک بوشهر از ۵۰ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرده است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از خانه ملت، «محمد اسلامی» درباره سهم انرژی هسته‌ای در تامین برق کشور، گفت: اکنون در حال تهیه یک سند راهبردی هستیم تا میزان و سهم برق هسته‌ای را در سبد برق کشور تعریف کنیم و طبق مطالعات اولیه ما تا ۸ هزار مگاوات می‌توانیم هدفگذاری داشته باشیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: افزایش تولید برق هسته‌ای در جبران کمبود برق کشور موثر خواهد بود هرچند برق هسته‌ای دیر بازده بوده و احداث نیروگاه‌های هسته‌ای زمان‌بر است.

اسلامی درباره آخرین وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر، افزود: نیروگاه شماره یک در حال تولید است و تولید برق آن از ۵۰ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرده است و نیروگاه شماره ۲ و ۳ نیز با وجود آنکه در دست ساخت هستند اما از زمان‌بندی هدف‌گذاری شده عقب‌ مانده‌اند لذا امیدواریم بتوانیم با حل مشکلات مالی آن تاخیراتش را جبران کنیم.

وی گفت: در تمام دنیا حرکت به سمت تولید برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و هسته‌ای و فاصله از  انرژی‌های آبی و فسیلی توامان در حال انجام است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=26648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.