• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

توسعه و نقش بی بدیل سرمایه های انسانی در پیشبرد آن

  • کد خبر : 60579
  • 28 آذر 1401 - 15:54
توسعه و نقش بی بدیل سرمایه های انسانی در پیشبرد آن

دکتر حمید محمدی رفیع معاون توسعه سرمایه‌های انسانی فولاد سنگان در گفتگو با روابط عمومی از اهمیت و جایگاه منابع انسانی در سازمان گفت و افزود: برای درک اهمیت، نقش و جایگاه افراد در سازمانها، باید تعبیر سرمایه انسانی را به کار ببریم که به خوبی این نقش و جایگاه را مشخص که سرمایه‌های انسانی هر مجموعه موجب دمیدن روح به چرخه یک سازمان یا صنعت شده و باعث رشد و شکوفایی آن سازمان خواهد شد.

معاون توسعه سرمایه‌های انسانی فولاد سنگان اعلام کرد : لازمه رشد سازمان داشتن سرمایه انسانی پر نشاط، شاداب و سالم است . رویکرد ما در فولاد سنگان حرکت در مسیری است که با طراحی و یا ارتقاء فرآیندهای لازم، بتوانیم در مسیر تلاش، تولید ایمن، توسعه پایدار و خانواده آرمانی گام برداریم.

او افزود: اگر بخواهیم چرخ این صنعت را با سرعت بیشتری به حرکت درآوریم، لازم است سرمایه‌های انسانی  پرانرژی، پویا، شاداب و خلاق در سازمان داشته باشیم و اگر به دنبال آن هستیم که این چرخه را روانتر سازیم،  لازم است آن را در یک فرهنگ سازمانی مطلوب پرورانده  و برای حرکت رو به جلو در محیطی که به ارزشهای سازمانی باور دارد، باید رفتار شهروندی سازمانی و فرهنگ سازمانی و کدهای رفتاری را در سازمان تعریف نمایم و به آنها استناد کنیم.

محمدی رفیع در ادامه گفت: وظیفه مهم ما انتقال این سرمایه‌های انسانی به نسل آینده است و این امر جز با ایجاد تعادل و هماهنگی رخ نخواهد داد و همه اینها در گرو رسیدن به آن چیزی است که ما در فولاد سنگان به آن خانواده آرمانی می گوییم.

معاون توسعه سرمایه‌های انسانی بیان کرد: در فولاد سنگان بر اساس سیستم یکپارچه منابع انسانی موفق شدیم در مسیر تلاش، تولید ایمن، توسعه پایدار و خانواده آرمانی گام برداریم. از نظر وی سیستم یکپارچه توسعه سرمایه‌های انسانی سیستمی است که از یک طرف رهبری منابع انسانی را در نظر دارد و از طرف دیگر توسعه سرمایه‌های انسانی و ساختار مورد نیاز، جهت رشد و تعالی این سرمایه را در بر می‌گیرد.

 همچنین مواردی نظیر مسائل زیست محیطی، سلامت کارکنان در این حوزه قرار دارند و این سیستم همه این موارد را ابتدا ایجاد و سپس با برنامه‌ریزی به پیش می‌برد و به طور کامل پایش می‌نماید.

 هدف نهایی این سیستم ارتقای بهره‌وری سرمایه‌های انسانی سازمان است.

محمدی رفیع ادامه داد : در بعد رهبری توسعه سرمایه‌های انسانی در فولاد سنگان، در سطح وظیفه‌ای، معاونت سرمایه‌های انسانی، استراتژی‌هایی را برای سازمان تدوین و محقق نموده و ما به گونه‌ای عمل نمودیم که موفق به کسب تقدیرنامه سه ستاره تعالی سازمانی شدیم و مطابق نظام ۳۴۰۰۰ گواهی نامه C3  را از دانشگاه تهران دریافت و با تدوین مرام نامه رفتاری کارکنان در جهت افزایش بلوغ سازمانی گام برداشته و در حال حاضر برنامه‌های این معاونت به صورت سیستمی در حال اجرا است.

 محمدی رفیع از استقرار نظام مدیریت اخلاق، ارزشها و فرهنگ سازمانی در فولاد سنگان و اجرایی شدن آن خبر داد و افزود: این نظام به صورت مدام اجرا که منجر به افزایش بهره‌وری سازمان خواهد شد و اعتقاد داریم که رفتارهای شهروندی سازمانی حاصل استقرار این نظام است که ما را به سودآوری بیشتر در سازمان می‌رساند.

وی با اشاره به اهمیت امر آموزش کارکنان در راستای تعالی آنها گفت: در مسیر توسعه سرمایه‌های انسانی در مسیری گام برداشتیم که آموزش‌های کارکنان را بر اساس نیازمندی‌ها و توانمندی‌های آنها برنامه‌ریزی و اجرا نماییم. در این رابطه با استقرار نظام اطلاعاتی مدیریت آموزش، LMS و TMS در شرکت فولاد سنگان خودمان را به هدف والای توسعه سرمایه‌های انسانی نزدیک می‌کنیم.

وی در پایان اذعان کرد : به منظور افزایش سطح کیفی آموزش کارکنان از سیستم‌های بین‌المللی ایزو ۱۰۰۱۵ بهره می‌بریم و تشکیل هسته آموزش یا همان باشگاه مدرسان داخلی را از افتخارات فولاد سنگان می دانیم و اعتقاد داریم هر یک از همکاران ما در این مجموعه می‌تواند خود استادی برای سایر همکاران باشد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=60579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.