• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

توسعه روابط نصر تهران با بخش‌های مختلف حاکمیتی/ احتمال نامگذاری میدان نیلوفر به نام شادروان آزاده داننده

  • کد خبر : 66319
  • 20 اسفند 1401 - 17:46
توسعه روابط نصر تهران با بخش‌های مختلف حاکمیتی/ احتمال نامگذاری میدان نیلوفر به نام شادروان آزاده داننده

در نشست خبری پایان سال ۱۴۰۱ خزانه‌دار و دبیر سازمان نصر تهران بدر مورد بخشی از فعالیت‌های این سازمان در ماه‌های اخیر و همچنین توسعه روابط با بخش‌های مختلف حاکمیتی توضیحاتی دادند.

به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در بخش دیگری از نشست خبری پایان سال ۱۴۰۱ فرهاد کرم زاده خزانه‌دار این سازمان با اشاره به مشارکت نصر تهران با سایر نصرهای استانی گفت: «هیأت مدیره دوره ششم در خصوص استان‌ها ماموریتی ویژه در ابتدای سال ۱۴۰۰ تعریف کرد و آن همکاری و تعامل بیشتر با نصرهای استانی با رویکرد حمایت های مالی و معنوی بود. این حمایت‌ها شامل زیرساخت‌های فنی و اداری نیز می‌شد».

او ادامه داد: « یک طرح جامع هم در شورای مرکزی برای حمایت مالی و تشکیل صندوق تهیه و به استان ها ارسال شد. در سال جاری حمایت مالی از منابع تهران برای دو استان انجام شد و امیدواریم این حمایت ها تا پایان سال برای ۸ استان دیگر که به لحاظ منابع مالی و فرایندی ضعیف هستند، انجام گیرد».

کرم‌زاده تاکید کرد که این حمایت‌ها با هدف تقویت ICT در استان‌ها از سوی سازمان‌های نظام صنفی رایانه‌ای استانی صورت می‌گیرد.

توسعه تعاملات

علیرضا کشاورز جمشیدیان دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز ضمن ارائه توضیحاتی در مورد اقدامات انجام شده در این سازمان گفت: «به طور ویژه در مورد موضوع قطعی اینترنت پس از حوادث ماه‌های اخیر، به عنوان تشکلی که مدافع منافع اعضای صنف است تلاش کردیم مطالبات را از مجاری متعدد پیگیری کنیم».

او ادامه داد: «در پنج دوره گذشته هیأت مدیره سازمان نصر استان تهران به صورت منسجم و سازمان یافته با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری داشت. این دوره هیأت مدیره مقداری فضای روابط را توسعه داد و با سایر بخش‌های حاکمیتی وارد ارتباط و تعامل شد. در بخش ارتباط با قوه قضائیه، اخیرا ارتباط خوبی با شعبه حل اختلاف استان تهران برقرار کردیم و از آنها وعده گرفتیم تا شعبه تخصصی حل اختلاف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را به نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران واگذار کنند. امیدواریم این موضوع در آینده اجرایی شود».

کشاورز درباره تعامل با استانداری تهران نیز توضیح داد: «برای نخستین بار سازمان نصر تهران به عضویت کارگروه تنظیم بازار استان تهران درآمد و این مورد تاکنون سابقه نداشته است. با این توضیح که سازمان به لحاظ قانونی در کارگروه مزبور حق رای نداشته و حالت مشورتی دارد. این یک اتفاق خوب به ویژه برای حوزه سخت افزار است».

دبیر سازمان نصر تهران درخصوص دیگر تعاملات انجام شده از سوی این تشکل توضیح داد: «تعاملاتی با شورای شهر تهران داشتیم و به آنها پیشنهاد نامگذاری یک معبر یا میدان در حوالی دبیرخانه به نام شادروان خانم «آزاده داننده» را ارائه دادیم که بنا به اطلاعات دریافتی این موضوع به کمیسیون تخصصی نامگذاری شورای شهر ارجاع شده است. امیدواریم با پیگیر‌های در حال انجام، میدان نیلوفر به نام ایشان نامگذاری شود».

او گفت: «یکی از موارد دیگری که در سال جاری اقدامات زیاد و با دقتی برای آن انجام شد، موضوع تعرفه‌ها است. فعالان این حوزه اطلاع دارند که بحث تعرفه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تا پیش از این به صورت سنتی توسط اتحادیه فناوران رایانه، انجام می شد؛ اما این تعرفه‌ها تمام اکوسیستم را پوشش نمی‌داد. ما در نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران دارای دفتر تعرفه هستیم، ولی تعرفه‌های تنظیمی توسط این دفتر چندان مورد توجه بخش حاکمیتی نبود و نتوانستیم تعرفه‌ها را به صورت مناسبی نهادینه کنیم».

کشاورز ادامه داد: «اتفاق خوبی که این اواخر رخ داد این بود که ما کتاب سال سازمان نظام صنفی استان تهران را با تمرکز بر تعرفه‌ها منتشر کردیم و از آن استقبال بسیار خوبی صورت گرفت. در این زمینه سایتی هم برای محاسبه تعرفه به صورت آنلاین راه اندازی و به اکوسیستم معرفی شد. بر اساس آمارهای اخیر این سایت بیش از ۴۰ هزار بازدید داشته است که در مقایسه با دوره مشابه زمانی گذشته، افزایش خیره کننده‌ای است. امیدواریم با تکمیل شدن تعرفه در دیگر حوزه‌ها و استناد حاکمیت به این تعرفه‌ها، آن را به عنوان تعرفه بخش خصوصی به حاکمیت معرفی کنیم».

او با اشاره به ارتباط با مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: «ما در نظر داریم نقطه نظرات صنف را برای درج در برنامه قانون توسعه ۵ ساله دوره هفتم بگنجانیم و تدابیری برای نهایی شدن این بخش اندیشیده شده است».

به گفته دبیر سازمان نصر تهران، در سال جاری یک پروژه مهم نیز در رسته نرم افزار در حال پیگیری است؛ این که نرم افزار به عنوان دارایی نامشهود معرفی شود. او با ابراز امیدواری از اینکه این موضوع در سال آینده نهایی شود گفت: «سازوکارهای آن در حال انجام است».

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=66319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.