• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

توزیع لاستیک تولید داخلی مبتنی بر پیمایش می‌شود

  • کد خبر : 39709
  • 26 بهمن 1400 - 12:12
توزیع لاستیک تولید داخلی مبتنی بر پیمایش می‌شود

وزیر صمت با بیان اینکه ۳۰ درصد لاستیک سنگین تولید داخل است، افزود: تخصیص این ۳۰ درصد لاستیک تولید داخل مبتنی بر پیمایش می‌شود که این موضوع در حال نهایی شدن است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید رضا فاطمی امین با بیان این مطلب، افزود: حوزه حمل‌ونقل نیز یکی از موضوعات بسیار مهم در زنجیره توزیع کالا است و به دنبال اصلاح ساختارهای بازار آن هستیم.

وی در این خصوص ادامه داد: برنامه‌های این حوزه در دست اجراست و در آینده‌ای نزدیک شاهد اصلاح ساختار بازار حمل بار خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هزینه‌های حمل‌ونقل بسیار مهم است، گفت: وزارت صمت از چند وجهه با این موضوع مرتبط است، یکی مسائل ریلی است و دیگری هزینه‌های جاری حمل‌ونقل جاده‌ای است.

وزیر صمت در این خصوص، ادامه داد: با توافقاتی که با وزارت راه و شهرسازی شده است موضوع تأمین لوکوموتیو برای حمل‌ونقلی ریلی در دست پیگیری می‌باشد.

فاطمی امین در خصوص هزینه‌های جاری حمل‌ونقل جاده‌ای نیز، بیان کرد: ۳۰ درصد لاستیک سنگین تولید داخل است که ۲۰ درصد آن بایاس و ۱۰ درصد دیگر رادیال است.

وی ادامه داد: تخصیص این ۳۰ درصد لاستیک تولید داخل مبتنی بر پیمایش می‌شود که این موضوع در حال نهایی شدن است.

وزیر صمت همچنین اضافه کرد: در حوزه نوسازی ناوگان نیز توافقات لازم بین وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی نهایی شده است و منتظر مصوبه شورای عالی اقتصاد می‌باشد.

در این نشست اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص مهم‌ترین مسائل مرتبط با هزینه‌های حمل بار در شبکه توزیع کالا با حضور محمدرضا پورابراهیمی «رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس» و تشکل‌های تخصصی مربوطه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=39709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.