• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

توانمند سازی مناطق محروم؛ اولویت بانک پارسیان/ چقدر تسهیلات قرض الحسنه به هرکدام از استان‌ها پرداخت شد؟

  • کد خبر : 59929
  • 19 آذر 1401 - 14:21
توانمند سازی مناطق محروم؛ اولویت بانک پارسیان/ چقدر تسهیلات قرض الحسنه به هرکدام از استان‌ها پرداخت شد؟

توجه به اهمیت اشتغال در جامعه و رونق کسب‌وکار، به‌ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، از اهداف مهم بانک پارسیان در راستای پرداخت هدفمند تسهیلات جهت ایجاد اشتغال و کاهش شکاف اقتصادی در مناطق روستایی و محروم است.

بررسی عملکرد بانک در استان‌های کشور بیانگر آن است که در مدت ۸ ماهه امسال پس از استان تهران، استان‌های فارس، خوزستان، مازندران، اصفهان و گیلان به ترتیب بیشترین سهم دریافتی تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان را به خود اختصاص دادند و این نشان از توجه ویژه‌ی این بانک به رونق و توانمندسازی مناطق محروم دارد.
بر این اساس؛ تسهیلات پرداختی بانک پارسیان در بخش‌های ازدواج، فرزند آوری، اشتغال‌زایی بنیاد برکت، اشتغال کمیته امداد و سازمان بهزیستی و تعمیر مسکن در استان فارس با تعداد ۲ هزار و ۲۸۹ فقره تسهیلات به مبلغ بالغ‌بر ۱۷۴۰ میلیارد ریال پرداخت‌شده است. استان خوزستان نیز طی ۸ ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۲۷۹ فقره تسهیلات به ارزش ۱۴۶۱میلیارد ریال از طرف پارسیان دریافت کرده است.
همچنین در استان مازندران با ۱۷۵۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۲۵۵ میلیارد ریال، در استان اصفهان با ۱۶۵۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۲۱۵ میلیارد ریال و در استان گیلان با ۱۴۷۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۱۳۸میلیارد ریال تسهیلات پرداخت‌شده است.
عملکرد بانک پارسیان در دیگر استان‌ها نیز حاکی از آن است که این بانک توانسته با اقدامات خود نقش مهمی در کمک به رونق اشتغال و توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار جامعه ایفا کند.
آنچنان که آمارها نشان می‌دهد، بانک پارسیان در استان‌های خراسان رضوی تعداد ۱۲۵۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۹۰۳میلیارد ریال، استان کرمان تعداد ۱۰۵۵ فقره به مبلغ ۸۰۵میلیارد ریال، استان البرز ۱۰۱۵ فقره بالغ‌بر ۷۴۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است. استان سیستان و بلوچستان نیزطبق آمارهای اعلامی از تعداد ۱۰۹۷ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۷۱۵ میلیاردریال برخوردار شده است.
برهمین اساس، تعداد تسهیلات پرداختی در استان آذربایجان شرقی یک هزار و ۱۴۶ فقره به ارزش ۷۰۷ میلیارد ریال و استان آذربایجان غربی یک هزار و ۱۱۰ فقره به ارزش ۶۹۵ میلیارد ریال بوده است.
همچنین در هرمزگان ۷۷۹ فقره به ارزش ۶۱۹ میلیارد ریال، در استان لرستان ۹۹۶ فقره به مبلغ ۶۰۹ میلیارد ریال، در استان قزوین ۷۸۳ فقره به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال، در استان کهکیلویه و بویراحمد ۷۳۵ فقره بالغ‌بر ۵۳۸ میلیارد ریال، در استان مرکزی تعداد ۷۷۰ فقره به مبلغ ۵۳۱ میلیاردریال، استان کرمانشاه تعداد ۷۹۱ فقره به مبلغ ۵۱۳ میلیارد ریال و در استان یزد تعداد ۶۹۵ فقره بالغ‌بر ۵۰۲میلیارد ریال بوده است که در مجموع می‌توان گفت بانک پارسیان در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، جمعاً تعداد۱۲۲۲۴ و مبلغ ۸۴۸۱میلیارد ریال تسهیلات به هم‌وطنان پرداخت کرده است.
شایان ذکر است؛ این بانک در استان‌های همدان، گلستان، کردستان، ایلام، اردبیل، قم، بوشهر، چهارمحال بختیاری، زنجان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و سمنان نیز تعداد ۵۰۸۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۴۴۶ میلیاردرریال در بخش‌های ازدواج، فرزند آوری، اشتغال‌زایی بنیاد برکت، اشتغال کمیته امداد و سازمان بهزیستی و تعمیر مسکن پرداخت کرده است.
گفتنی است؛ اقدامات بانک پارسیان در راستای توسعه عدالت اجتماعی، ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه و همچنین توانمندسازی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) موجب شد که این بانک بهترین عملکرد را در حوزه حمایت از محرومان به نام خود ثبت کند. گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهدبانک پارسیان با تحقق ۱۱۱ درصدی بودجه ابلاغی دربند ب تبصره ۱۶ بودجه سال ۱۴۰۰ ، بالاترین درصد عملکرد را بین بانک‌های کشور از آن خودکرده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=59929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.