• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
1

تنوع سبد خدمات غیرحضوری بانک مسکن

  • کد خبر : 11409
  • 28 اسفند 1399 - 19:44
تنوع سبد خدمات غیرحضوری بانک مسکن

به گزارش رویداد خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سید محسن فاضلیان عضو هیأت مدیره و معاون مدیرعامل در امور شعب و بازاریابی بانک، با بیان این که در سال جاری علی رغم رعایت تمامی پروتکل ها برای کارکنان و مشتریان ، متاسفانه ۳۵ نفر از کارکنان خدوم بانک در اثر ابتلا به […]

به گزارش رویداد خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سید محسن فاضلیان عضو هیأت مدیره و معاون مدیرعامل در امور شعب و بازاریابی بانک، با بیان این که در سال جاری علی رغم رعایت تمامی پروتکل ها برای کارکنان و مشتریان ، متاسفانه ۳۵ نفر از کارکنان خدوم بانک در اثر ابتلا به بیماری کوئید -۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: بعد از کادر درمان تعداد فوتی های بانکها بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. او افزود: با این حال، بانک تمام تلاش خود را کرده که با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در خدمت رسانی به مشتریان کاستی صورت نگیرد و در جهت کاهش مراجعات به شعب اقدامات لازم (از قبیل: ارسال پیامک، اطلاع رسانی از طریق رسانه های عمومی و … ) جهت آگاه سازی مشتریان برای استفاده از خدمات الکترونیکی به جای حضور در شعب صورت گرفته است.

فاضلیان با بیان این که به همین منظور در یکسال اخیر خدمات غیرحضوری بانک و فعالیت های توسعه ای در حوزه بانکداری گسترش یافته است، گفت: یکی از این موارد، راه اندازی نسخه PWA همراه بانک مسکن برای استفاده مشتریان دارای سیستم عامل IOS و همچنین مشتریانی که به هر دلیل امکان بهره گیری از نسخه آندروید همراه بانک مسکن را ندارند، است. این نسخه با استفاده از مرورگر گوشی و یا تبلت قابل استفاده است و کلیه خدمات همراه بانک را ارائه می دهد. او افزود: همچنین در راستای رفاه حال مشتریان تاریخ انقضای کارت ها به مدت یکسال و عدم لزوم مراجعه مشتریان جهت تمدید کارت های منقضی شده به شعب افزایش یافته است.

او خدمت دیگر را افزایش سقف مبلغ انتقال وجه کارتی (مسکنی/ شتابی) در تمامی درگاه های بانک مسکن به ۱۰۰ میلیون ریال معرفی کرد و گفت: پیاده سازی سرویس پذیره نویسی صندوق واسطه گری مالی یکم از طریق درگاه های کیوسک، اینترنت و موبایل بانک نیز از سوی بانک مسکن در دستور کار قرار گرفته است.

فاضلیان در بخش دیگری از این گفت و گو به بحث افزایش امنیت مشتریان اشاره کرد و گفت: در راستای تکمیل پیامک رمز دوم پویا، در هر درخواست مشتری از سامانه هریم(سامانه هدایت رمز یک بار مصرف) اطلاعات تراکنش شامل مبلغ، نام درگاه یا فروشگاه و همچنین نوع تراکنش برای مشتری ارسال می شود و در صورتیکه تراکنش مالی از محلی غیر از درگاه درخواست دهنده رمز دریافت شود یا مبلغ متفاوت باشد، تراکنش پذیرفته نمی شود.

او با بیان این که در حال حاضر امکان ثبت درخواست تسهیلات و بارگذاری تصاویر مدارک هویتی متقاضی از طریق پرتال بانک فرآهم شده است، گفت: از سوی دیگر، با انتقال وجه هوشمند در درگاه اینترنت بانک و نسخه PWA موبایل بانک، با تغییر فرآیند انتقال وجه و انتخاب کارت یا حساب مقصد به جای کارت یا حساب مبدا جهت آغاز فرآیند، محدودیتها و انواع انتقال وجه ممکن توسط سامانه کنترل می شود و انجام تراکنش برای کاربر راحتتر و سریعتر شده است. ازطرفی یکپارچه سازی انواع تراکنش های انتقال باعث کاهش پیچیدگی و سهولت بیشتر این عملیات پرکاربرد شده است.

عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان این که با چاپ کد شبا بر روی کارت، اطلاعات کد شبا بر روی فیزیک کارت چاپ شده و مشتری نیازی به مراجعه به شعبه یا سایر درگاه ها جهت اخذ کد مذکور نداشته باشد گفت: همچنین با فراموشی رمز عبور اینترنت بانک،کاربران درگاه اینترنت بانک می توانند با استفاده از این سرویس در صورت فراموشی رمزعبور، با مراجعه به صفحه اصلی اینترنت بانک و انتخاب گزینه فراموشی رمز عبور رمز خود را بازیابی کنند. او افزود: قابلیت اخذ کد کاربری و رمز عبور موبایل بانک بصورت غیر حضوری از طریق پورتال بانک خدمت دیگری از سوی بانک مسکن است.

فاضلیان همچنین توجه عموم مشتریان محترم بانک را در ارتباط با الزامات قانونی و عملیاتی قانون اصلاح قانون صدور چک را خواستار شد و اعلام کرد: زیرساخت های فنی و عملیاتی بانک مسکن برای اجرای دقیق قانون جدید چک هماهنگ با سایر بانک های کشور تهیه شد و لازم است شرایط جدید ثبت (صدور)، تایید چک(توسط ذینفع)، انتقال ذینفع به ذینفع، لغو چک توسط آخرین دارنده و استعلام چک(آخرین دارنده ی نهایی چک) مورد توجه و عنایت مشتریان قرار گیرد که هدف تمامی این قانون پرهیز از انباشت چک های لاوصول-بلامحل در سیستم بانکی کشور و در نهایت ارتقا سلامت بانکی می باشد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که با گسترش خدمات غیرحضوری بانک مسکن، هم رفاه مشتریان بیشتر شده و هم گامی مهم در جهت کنترل شیوع بیماری کرونا برداشته شود.

فاضلیان همچنین توجه عموم مشتریان محترم بانک را در ارتباط با التزامات قانونی و عملیاتی قانون اصلاح قانونی صدور چک را خواستار شد و اعلام نمود: زیرساخت های فنی و عملیاتی بانک مسکن برای اجرای دقیق قانون جدید چک تمدید شود. لازم است شرایط جدید قانون چک نسبت به(صدور)، تایید چک(توسط ذینفع)، انتقال ذینفع به ذینفع، لغو چک توسط آخرین دارنده و استعلام چک(آخرین دارنده ی نهایی چک) مورد توجه قرار گیرد که هدف تمامی این قانون به پرهیز از انباشت چک های لاوصول-بلامحل در سیستم بانکی کشور و در نهایت ارتقا سلامت بانکی می باشد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که با گسترش خدمات غیرحضوری بانک مسکن، هم رفاه مشتریان بیشتر شده و هم گامی مهم در جهت کنترل شیوع بیماری کرونا برداشته شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=11409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.