• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

تقسیم ۴۰۰۰ ریال سود به ازاء هر سهم / سهامداران «کگهر» دست پر از مجمع برگشتند

  • کد خبر : 67923
  • 29 فروردین 1402 - 10:10
تقسیم ۴۰۰۰ ریال سود به ازاء هر سهم / سهامداران «کگهر» دست پر از مجمع برگشتند

مجمع‌عمومی عادی و فوق‌العاده سالیانه شرکت سنگ‌آهن گهرزمین برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۱ صبح امروز با حضور بیش از ۹۴ درصد سهامداران در هتل المپیک تهران برگزار شد.

مجمع‌‌عمومی عادی و فوق‌العاده «کگهر» با حضور مدیرعامل، اعضاء هیات‌مدیره، حسابرس ویژه و نماینده سازمان بورس و بیش از ۹۴ درصد سهامداران برگزار شد و مصوب شد که به ازاء هر سهم ۴۰۰۰ ریال سود به سهامداران اختصاص یابد.

همچنین در مجمع فوق‌العاده «کگهر» درباره تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس تصمیم‌گیری و در پایان موارد به تصویب حاضران رسید.
از دیگر تصمیماتی که در این مجمع‌ به تصویب حاضران رسید؛ اینکه افزایش سرمایه در گام اول منوط به تائید طرح‌های توسعه‌ای شرکت و در گام بعدی مشروط به تامین منابع پرداختی است.

سود خالص ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیاردی کگهر در سال گذشته

مدیرعامل گهرزمین در ابتدای این مجمع از سهامداران بابت پشتیبانی از شرکت طی سال گذشته به خصوص سهامداران عمده و هیات‌مدیره شرکت تقدیر و تشکر نمود.
وی در ادامه به سود خالص ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی شرکت در سال گذشته اشاره نمود و گفت: طبق آمار و ارقام ارائه شده در بورس؛ شرکت در سال گذشته ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود خالص داشته است. البته توقع شرکت بیش از این رقم بود، اما تحقق همین مقدار هم در سطح کشور و در بین شرکت های معدنی‌ و صنعتی قابل‌توجه و نمونه است. اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است؛ به خصوص شرکت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن صادرات گندله‌ داشته که در بین دیگر صادرکنندگان میانگین قیمت بهتری داشته است.
وی در ادامه افزود: افزایش حق‌‌السهم و حق‌‌الانتفاع سازمان ایمیدرو نکته مهمی است که افزایش چشمگیری داشته است؛ در حالی که اصلا توقع این حد از افزایش را نداشتیم.
وی همچنین عنوان نمود: آبگیری از باطله‌هایی که از کارخانه‌ها خارج می‌شود نیز مسأله مهم دیگری است که در این زمینه نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و فکر می‌کنم تا یکسال آینده وارد مدار تولید شود که به موجب آن بخش مهمی از آب موردنیاز کارخانه که در حدود ۳ میلیون متر مکعب در سال است؛ به کارخانه‌ها برگشت داده می‌شود و با توجه به اینکه آبی که از خلیج‌فارس به منطقه منتقل می‌شود؛ با قیمت گزافی به دست ما می‌رسد؛ سودآوری خوبی هم برای شرکت به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر علاوه بر کاهش هزینه‌ها؛ از هدررفت آب نیز جلوگیری می‌ نماید.
مدیرعامل گهرزمین همچنین خاطرنشان کرد: برای اینکه شرکت در آینده سایت‌های دیگری را راه‌اندازی نماید و گهرزمین ۲ و ۳ و ۴ داشته باشیم؛ پروژه‌های بسیار خوبی در شهرستان بردسیر آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین از دیگر برنامه های توسعه ای این شرکت به معدن جانجا، پهنه جبال بارز، منطقه مکران و … اشاره نمود و در پایان پیشنهاداتی را ارائه نمود.
این مجمع در پایان با طرح پرسش و پاسخ از سوی سهامداران و حاضرین به پایان رسید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=67923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.