• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

تفاهم‌نامه همکاری گروه مپنا و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس امضا شد

  • کد خبر : 40317
  • 05 اسفند 1400 - 19:01
تفاهم‌نامه همکاری گروه مپنا و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس امضا شد

تفاهم‌نامه افزایش سقف همکاری گروه مپنا و گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به امضای «حمیدرضا علیزاده عطار» مدیرعامل شرکت مهندسی موادکاران به نمایندگی از گروه مپنا و «عبدالعلی علی‌عسگری» مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس رسید.

در این مراسم که در حاشیه سومین نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی برگزار شد، مدیرعامل شرکت موادکاران گفت: این تفاهم‌نامه در سه زمینه کاری ساخت پره‌های توربین GE-Frame 9 توسط شرکت مهندسی و ساخت پره‌توربین مپنا (پرتو)، ساخت شرودهای مورد استفاده در این توربین‌ها توسط شرکت موادکاران و ساخت پره‌های کمپرسور با مسوولیت شرکت‌ مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) و شرکت مهندسی و پشتیبانی البرز توربین انجام می‌شود و همه شرکت‌های مذکور به عنوان شرکت دانش بنیان شناخته شده‌اند
علیزاده ارزش تفاهم‌نامه مشترک با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را حدود صد میلیارد تومان عنوان و شامل قطعات ثابت و متحرک توربین و کمپرسور گازی دانست و افزود: گروه مپنا می‌تواند خدمات کاملی از ایجاد و تجهیز سایت نیروگاه، ساخت تجهیزات اصلی از جمله توربین‌های گازی و بخار، سرویس و نگهداری و اورهال را انجام دهد.
همچنین مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: امضای ۲۰۰ تفاهم‌نامه همکاری بین هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و دانش بنیان در سومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی کشور برنامه‌ریزی شده است.
علی‌عسگری اظهار داشت: انتظار می‌رود با اجرای این تفاهم‌نامه‌ها، گام‌های مهمی در راستای توسعه و اعتلای صنعت پتروشیمی کشور برداشته شود.
وی افزود: شرکت‌های نگهدار موسوم به هلدینگ همچون صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در راستای حمایت از صنایع پایین دستی و شرکت‌های دانش بنیان نقش قابل توجهی در اجرای این تفاهم‌نامه‌ها ایفا خواهند کرد.
علی‌عسگری با اشاره به اهمیت سومین نمایشگاه صنایع پتروشیمی ایران تأکید کرد: صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، پیشران اقتصادی کشور بوده و ماهیت این نمایشگاه بر این صنعت بنا نهاده شده است و حاصل آن هم تولید قطعات و تجهیزات مختلف صنعت پتروشیمی و کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مختلف بوده که زمینه‌ساز انتقال و تولید دانش را فراهم نموده است.
وی با اشاره بر اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نیز حمایت از صنعت پایین دستی در صنعت پتروشیمی، گفت: توسعه صنعت پایین دستی منجر به جلوگیری از خام فروشی و از سوی دیگر موجب ایجاد اشتغال و به کارگیری دانشجویان و نخبگان ما می‌شود.
سومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی کشور با عنوان نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش در جزیره کیش در حال برگزاری است.
این نمایشگاه با حضور ۵۳۰ شرکت و بنگاه اقتصادی فعال در عرصه‌های ” پتروپالایشی، پتروشیمی و پالایشی”، “سازندگان تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی” و” شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها” در حال برگزاری است.
این رویداد از دو بخش نمایشگاه و نشست‌های تخصصی تشکیل شده است که بخش نمایشگاهی آن با حضور ۳۵۰ شرکت و بنگاه اقتصادی فعال در عرصه‌های “پتروپالایشی، پتروشیمی و پالایشی”، “سازندگان تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی” و “شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها” فعالیت می‌کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=40317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.