• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

تغییرات ۶ روزه بازار ارز/ دلار در کانال ۲۲ هزار تومان ماند

  • کد خبر : 15749
  • 07 خرداد 1400 - 18:25
تغییرات ۶ روزه بازار ارز/ دلار در کانال ۲۲ هزار تومان ماند

بازار ارز در هفته‌ای که گذشت دستخوش تغییراتی بود؛ هر چند در مجموع شاخص ارزی در کانال بیست و دو هزار تومانی باقی ماند.

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بررسی شش روز فعالیت بازار ارز در نخستین هفته خردادماه نشان می دهد، نرخ خرید و فروش دلار آمریکا و یورو با افزایش مواجه شده است. 

به گونه ای که هر اسکناس دلار آمریکا در آخرین روز هفته به قیمت ۲۲۶۵۲ تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته شد که نسبت به اولین روز هفته، ۳۰۷ تومان افزایش نرخ داشته است. هرچند بهای دلار آمریکا نسبت به حدود یک ماه قبل یعنی اول اردیبهشت ماه سال جاری، بیش از ۷۰۰ تومان ارزان تر است.

همچنین بر اساس این گزارش، یورو دیگر ارز پُرطرفدار بازار در طول هفته ای که گذشت با افزایش ۳۴۳ تومانی نسبت به روز شنبه، به نرخ ۲۷۷۲۴ تومان در پایان هفته، به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

طی ماه های گذشته با تدابیر بانک مرکزی و کنترل بازار از طریق تامین نیازهای واقعی ارزی، سوداگری و حباب نرخ ارز به پایین ترین میزان رسیده است. خروج بسیاری از فعالیت های مخرب در بازار ارز و ایجاد حباب های قیمتی به منظور سودجویی؛ رفتاری بود که در مقاطعی بازار ارز را دچار چالش های جدی کرده و توان و انرژی زیادی از بانک مرکزی به عنوان سیاست گذار این بازار گرفته است.

در ماه های اخیر از طریق اقدامات مناسب و حرکات درست بانک مرکزی، بسیاری از رفتارهای غیرحرفه ای و تخریب کننده در بازار ارز متوقف و به حاشیه رانده شده است. در عین حال، نرخ ارز در مقاطعی پس از طی یک دوره افت، متوقف شده است. اما برآینده کلی این بازار در ماه های اخیر و بررسی مسیر حرکتی نشان می دهد که روند تخلیه حباب ارزی و واقعی شدن نرخ ارز در حال طی شدن است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=15749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.