• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

تغییرات بدهی‌های خارجی در ۵ سال اخیر

  • کد خبر : 9225
  • 25 بهمن 1399 - 12:22
تغییرات بدهی‌های خارجی در ۵ سال اخیر

جدیدترین آمار از نماگرهای اقتصادی نشان می‌دهد بدهی های خارجی در نیم سال نخست سال جاری، در مجموع به رقم ۹۲۷۵ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ مروری بر آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی از نماگرهای اقتصادی، بیانگر آن است که در سال ۱۳۹۵، میزان بدهی خارجی ایران به رقم ۱۰۲۴۶ میلیون دلار رسیده که شامل ۳۱۹۰ مییلون دلار بدهی خارجی در بخش کوتاه مدت و ۷۰۵۵ میلیون دلار بدهی خارجی در بخش میان مدت و بلندمدت است.
همچنین در سال ۱۳۹۶، بدهی خارجی از دو بخش «کوتاه مدت» به میزان ۴۲۸۷ میلیون دلار و «میان مدت و بلندمدت» به میزان ۷۹۸۴ میلیون دلار تشکیل شده که در مجموع به رقم ۱۲۲۷۰ میلیون دلار رسیده است.
در سال ۱۳۹۷ نیز بدهی خارجی در مجموع، ۱۰۶۲۳ میلیون دلار بوده که شامل ۲۳۰۴ میلیون دلار به عنوان «کوتاه مدت» و ۸۳۱۹ میلیون دلار به عنوان «میان مدت و بلندمدت» بوده است.
اما در سال ۱۳۹۸، بدهی های خارجی کشور شامل ۱۵۳۹ میلیون دلار به عنوان «کوتاه مدت» و ۷۴۹۲ میلیون دلار به عنوان «میان مدت و بلندمدت» بوده که در مجموع این سال، حجم بدهی خارجی به رقم ۹۰۳۱ میلیون دلار رسیده است.
بر اساس این گزارش، در سال جاری نیز حجم بدهی های خارجی سه ماهه اول به رقم ۸۶۵۵ میلیون دلار و در شش ماهه اول به رقم ۹۲۷۵ میلیون دلار رسیده است که این رقم از مجموع ۱۹۲۷ میلیون دلار بدهی خارجی «کوتاه مدت» و ۷۳۴۸ میلیون دلار بدهی خارجی «میان مدت و بلندمدت» حاصل شده است.
لازم به ذکر است، با احتساب معوقه ها به مبلغ ۱۲۸۶/۲۲۶۳ میلیون دلار، کل بدهی های خارجی کشور در مقطع پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ معادل ۱۰۵۶۱/۱۲۲۷ میلیون دلار بوده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=9225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.