• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

تعیین نرخ جدید بلیت هواپیما در هفته جاری/ ورود چند فروند هواپیمای کارکرده به هما

  • کد خبر : 29028
  • 16 آبان 1400 - 14:09
تعیین نرخ جدید بلیت هواپیما در هفته جاری/ ورود چند فروند هواپیمای کارکرده به هما

رویداد خبر – معاون وزیر راه و شهرسازی از الحاق چند فروند هواپیما به ناوگان هما خبر داد و گفت: به زودی چند فروند هواپیمای کار کرده اما جوان وارد ناوگان هما خواهد شد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایلنا، شهرام آدم‌نژاد در جمع خبرنگاران درباره احتمال کاهش نرخ بلیت هواپیما پس از حذف پروتکل پذیرش مسافر با ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما اظهار داشت: نکته بسیار مهم این است که افزایش قیمت بلیت هواپیما در سال گذشته به دلیل اجرای پروتکل پذیرش مسافر با ۶۰ درصد ظرفیت نبود. وقتی مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اجرای این پروتکل انجام شد ایرلاین‌ها بابت کاهش ظرفیت پذیرش مسافر هیچ افزایش قیمتی را ندادند پس از چهارماه افزایش قیمت بلیت بر اساس افزایش قیمت سالانه انجام شد اما امروز تصوری وجود دارد مبنی بر اینکه با حذف پروتکل محدودیت در پذیرش مسافر قیمت بلیت هواپیما هم باید کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: هفته جاری شورای عالی هواپیمایی برگزار می‌شود که در این شورا تعیین نرخ حمل بررسی و مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در حال حاضر نرخ حمل چه عددی است و آیا تمام ایرلاین‌ها صورت‌های مالی خود را به معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ارایه دادند گفت: در حال حاضر ۱۱ شرکت هواپیمایی صورت‌های مالی خود را ارائه دادند که بحث زیان‌ده یا میزان سوددهی این شرکت‌ها در حال برسی است اما عمده شرکت‌های بزرگ صورت‌های مالی را تحویل دادند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هزینه ایرلاین‌ها در ایران اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که شرکت‌های هواپیمایی مانند شرایط عادی بر روال طبیعی نمی‌توانند نیازهای خود از جمله قطعات را تامین کنند و گاهی اوقات ارز را گران‌تر از آنچه که تخصیص داده می‌شود تامین می‌کنند و با مشکلات پیچیده‌ای مواجه هستند که تمام اینها هزینه و نرخ حمل را افزایش می‌دهد اما به هر حال در جلسه این هفته با حضور رییس جدید سازمان هواپیمایی کشوری درباره نرخ جدید بلیت هواپیما تصمیم می‌گیریم.

آدم‌نژاد با اشاره به حذف پذیرایی و کترینگ در پروازها گفت: فعلا بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا پذیرایی در پروازها دیده نشده است اما با حذف غذا و کترینگ هزینه آن باید از بلیت هواپیما کم شود و این موضوع را لحاظ می‌کنیم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درباره شرایط ورود شرکت‌های هواپیمایی جدید به بازار گفت: در جلسه شورای عالی هواپیمایی درباره این موضوعات و همچنین میزان آورده اولیه ایرلاین‌ها و ناوگان مورد نظر تصمیم‌گیری خواهد شد.

 آدم‌نژاد با اشاره به وضعیت شرکت هواپیمایی هما ادامه داد: تصمیمی برای تغییر مدیریت این مجموعه گرفته نشده است. معتقدم جدایی صندوق بازنشستگی از این شرکت گزینه خوبی نیست. ورودی چند صد میلیاردی سالانه این صندوق امروز بسیار کاهش یافته که در مقابل بهره‌وری ناوگان این شرکت هم نزولی بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از الحاق چند فروند هواپیما به ناوگان هما خبر داد و گفت: به زودی چند فروند هواپیمای کار کرده اما جوان وارد ناوگان هما خواهد شد.

وی درباره پروژه ایرتاکسی افزود: این پروژه جزو برنامه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی نیست اما اقداماتی در این زمینه انجام شده است. اقتصاد حمل هوایی اجازه پیاده‌سازی این پروژه را نمی‌دهد و ما به شدت نیازمند توسعه بهینه ناوگان هستیم.

آدم‌نژاد درباره تغییر تعرفه‌های حمل و نقل دریایی گفت: تعرفه‌های حمل و نقل دریایی هیچ تغییری نکرده است. مشکلی در برابطه با مصوبه ۲۱۳ شورای عالی ترابری که دیوان عدالت اداری آن را لغو کرده داشتیم. باید توجه داشته باشیم که نرخ دیرکرد دوسویه است یعنی باید به نحوی تعیین شود که نگه‌داشت کالا با نرخ مورد نظر برای صاحب کالا صرفه‌ اقتصادی نداشته باشد و این نرخ آنقدر هم بالا نباشد که کالایی که به هر دلیلی توقف داشته با هزینه قابل توجه دیرکرد مواجه شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=29028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.