• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

تقدیر از نیروهای مسلح کشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویکردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانک است انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و شرکت خدمات توسعه زرآتیه مهر ایرانیان روان سازی فرایندهای بیمه ای و مردمی شدن آن در راس سیاست های نهاد ناظر قرار دارد برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدیر عامل اعطای تسهیلات مسکن روستایی به ۲۴ هزار و ۹۴۱ واحد مسکونی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ طرح توسعه پروژه «تبادل الکترونیک نسخ دارویی» بیمه تجارت‌نو عملیاتی شد پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مرز ۱۷ میلیون نفر عبور کرد شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است ۵میلیارد تومان جایزه برای ۵۰ نفر

1

تعرفه‌گذاری پلکانی موجب ایجاد عدالت در استفاده از انرژی می شود

  • کد خبر : 22626
  • 08 شهریور 1400 - 17:03
تعرفه‌گذاری پلکانی موجب ایجاد عدالت در استفاده از انرژی می شود

عضو کمیسیون انرژی ضمن تأکید بر لزوم بهره‌مندی عادلانه همه مردم از یارانه انرژی، گفت: مصرف ۷۵ درصد مشترکین طبق الگوی مصرف است و باقی که مشترکین پرمصرف هستند باید بهای واقعی برق را بپردازند. پرویز قاضی‌نژاد محله در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به تصمیمات کمیسیون انرژی برای بهبود اقتصاد برق گفت: یکی […]

پرویز قاضی‌نژاد محله در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به تصمیمات کمیسیون انرژی برای بهبود اقتصاد برق گفت: یکی از مواردی که کمیسیون انرژی با جدیت آن را پیگیری می‌کند، بحث اجرای تعرفه‌گذاری پلکانی است که باعث عادلانه‌تر شدن بهره‌مندی از امکانات عمومی و کاهش بار مصرف می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت: البته این بحث از سال‌ها پیش مطرح بود ولی قانون قدیمی که برای این نوشته شده بود موجب ایجاد تغییرات نمی‌شد، زیرا فردی که در پلکان ششم بود باز قیمت واقعی برق را پرداخت نمی‌کرد و بازدارندگی نداشت.

وی افزود: این قانون طوری است که مصرف ۷۵ درصد مشترکین در الگوی مصرف قرار می‌گیرد و ۲۵ درصد مشترکین که مصرف خارج از عرف دارند و پرمصرف حساب می‌شوند باید قیمت واقعی برق را بپردازند.

قاضی‌نژاد در ادامه با اشاره به پرداخت یارانه‌های پنهان انرژی توسط دولت گفت: به عنوان مثال دولت چرا باید به افرادی که خانه‌های لوکس و بسیار بزرگشان را می‌خواهند همیشه روشن نگه دارند، استخر و جکوزی شأن مصارف بالایی دارد یارانه انرژی بدهد؟ در حالی که عموماً پرداخت قیمت واقعی برق توسط این مشترکین مبلغی حساب نمی‌شود. مثال بارز آن را در قبض فوتبالیست معروف که منتشر شد دیدیم.

وی افزود: قیمت واقعی یعنی بهای تمام شده هر واحد انرژی که دریافت می‌شود. این مقدار به قیمت صادراتی که طبق قراردادها و روابطی نوشته می‌شود تفاوت دارد ولی عموماً به آن مقدار نزدیک است.

نماینده مردم لنگرود با اشاره به ارائه این طرح به صحن علنی مجلس گفت: جمع‌بندی ما این است که این قانون می‌تواند تأثیر به‌سزایی در کاهش بار مصرفی داشته باشد، در عین اینکه هیچ آسیبی به مشترکین معمولی نمی‌رساند.

وی ادامه داد: اعمال این قوانین در کنار طرح برق امید که سال گذشته اجرا شد و نیاز به تکمیل و تصحیح دارد، می‌تواند موجب عادلانه‌تر شدن بهره‌مندی از خدمات انرژی شود.

مسئول کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا در زمستان سال جاری مشکلات تأمین برق خواهیم داشت، افزود: همانطور که بنده در جلسه رأی اعتماد وزیر نیرو هم اشاره کردم تأمین سوخت نیروگاه‌ها در فصل زمستان پاشنه آشیل وزارت نیرو خواهد بود و اگر مصرف همینگونه ادامه داشته باشد قطعاً در تأمین گاز نیروگاه‌ها به مشکل خواهیم خورد.

قاضی‌نژاد ادامه داد: یکی از اقدامات مثبتی که مجلس در این ایام انجام داد تصویب قانون توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق بود که در صورت اهتمام به این قانون و مدیریت مصرف به واسطه تعرفه‌گذاری گفته شده، می‌توان چالش تأمین برق زمستان را هم پشت سر گذاشت.

وی در پایان گفت: همانطور که بنده در جلسات بررسی وزرا هم تأکید داشتم، همکاری دو وزیر نفت و نیرو برای حل این مشکلات اهمیت زیادی دارد و نباید دو وزیر وظایف و اهداف خود را منفک از یکدیگر ببینند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=22626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.