• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

تصویب تقسیم سود ۳۵۰ ریالی در مجمع عمومی فوق‌العاده گروه مپنا

  • کد خبر : 56950
  • 02 آبان 1401 - 18:52
تصویب تقسیم سود ۳۵۰ ریالی در مجمع عمومی فوق‌العاده گروه مپنا

مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده سالیانه صاحبان سهام شرکت گروه مپنا، صبح روز ‌شنبه سی‌ام مهر ماه ۱۴۰۱، با حضور بیش از ۷۷ درصدی صاحبان سهام در سالن حکمت کتابخانه ملی برگزار شد و تقسیم سود نقدی به میزان ۳۵۰ ریال به ازای هر سهم برای سال مالی منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ به تصویب رسید.

مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده سالیانه صاحبان سهام شرکت گروه مپنا، با حضور “عباس علی‌آبادی”، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت گروه مپنا” به عنوان ریاست مجمع، “جعفر جولا” به عنوان ناظر اول، “روح اله سلحشوری” به عنوان ناظر دوم و  “احمدرضا فراست” معاون اقتصادی و مالی شرکت گروه مپنا” به عنوان دبیر جلسه، همچنین نمایندگان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.
در این گردهم‌آیی، ابتدا مستند تصویری شامل گزارش فعالیت‌های هیئت مدیره و اقدامات، مأموریت‌ها و دستاوردهای گروه مپنا در سال مالی منتهی به ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ ارائه شد.
در ادامه، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی دربارۀ صورت‌های مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی قرائت و رئیس مجمع و دبیر جلسه در خصوص موارد مندرج در گزارش فوق، نسبت به ارائه توضیح پرداختند.  
مدیرعامل گروه مپنا، در خصوص آخرین وضعیت وصول مطالبات انباشته معوق گروه از کارفرمایان دولتی، ضمن اشاره به قول مساعد دولت در خصوص رسیدگی به مطالبات مالی مپنا، گفت: مطالبات گروه با توجه به توسعه حجم مأموریت‌ها و اقدامات اجرایی نسبت به سال گذشته، افزایش یافته، با این حال بر اساس نامه رئیس جمهور، امیدواریم دولت تا پایان سال جاری نسبت به تهاتر یا پرداخت نقدی مطالبات به صورت ترکیبی اقدام نماید.
وی با اشاره به برگزیده شدن مپنا به عنوان صادرکننده نمونه کشور در روز صادرات، تصریح کرد: گروه مپنا به عنوان یک صادرکننده خدمات فنی و مهندسی موفق شده محصولات و خدمات خود را به کشورهای عراق، اندونزی و سوریه و کشورهای دیگر صادر کند.
علی‌آبادی در پایان با نام بردن از تولیدات صنعتی گروه مپنا، توربین MGT-75 را به عنوان یک پروژه افتخارآمیز که توانسته ممیزی بین‌المللی را بگذراند، پرچم‌دار مهندسی کشور، توصیف کرد.
همچنین مدیرعامل گروه از برنامه افزایش سرمایه ۵۰ درصدی گروه مپنا از محل سود انباشته و به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال خبر داد و افزود: این موضوع در مرحله اخذ مجوز از سازمان بورس است.
انتخاب مجدد «موسسۀ حسابرسی مفید راهبر» به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی، انتخاب «روزنامه دنیای اقتصاد» به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت و «تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره» دستورات کاری بعدی این رویداد بود که با تأیید اکثریت سهامداران به تصویب مجمع رسید.
مدیرعامل و معاون اقتصادی و مالی شرکت مپنا در حین ارائه گزارش به شفاف‌سازیِ موضوعات طرح شده پرداخته و پس از پایان رسمی این نشست نیز با سهامداران گفت‌وگو نموده و زمان مناسبی را جهت پاسخگویی به پرسش‌های آنان اختصاص دادند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=56950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.